Mass-Media si rolul acesteia in stat

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
SISTEMUL MASS-MEDIA
1.1. SISTEMUL MASS-MEDIA SI ACTORII SAI
Asociatia Internationala a Relatiilor Publice a stabilit, cu ocazia Conventiei anuale din 1978, urmatoarea definitie: ,,Practica relatiilor publice este arta si stiinta sociala a analizarii unor tendinte, a anticiparii consecintelor lor, a sfatuirii liderilor unei organizatii si a implementarii unor programe de actiune care vor servi atat intereselor organizatiei, cat si intereselor publicului ". 
Dupa Public Relations Society, una dintre cele mai mari asociatii profesionale din lume, ,,relatiile publice ajuta societatea noastra com!plexa si pluralista sa functioneze intr-un mod mai eficient, contribuind la intelegerea reciproca dintre grupuri si institutii". 
British Institute of Public Opinion, a carui definitie a fost adoptata de intregul Commonwealth, considera ca ,,relatiile publice sunt un efort deliberat, planificat si sustinut de a stabili si de a mentine intelegerea reciproca intre o organizatie si publicul ei", iar Deutsche Public Relations Gesselschaft prezinta relatiile publice ca ,,efortul constient si legitim de a realiza intelegerea, de a stabili si a mentine increderea in randul publicului, pe baza unor cercetari siste!matice". 
Dupa sinteza realizata de revista profesionala Public Relations News, relatiile publice sunt ,,functia de conducere care evalueaza atitudinile publicului, apropie politicile si procedurile unui individ sau ale unei organizatii de interesele publicului, planifica si executa un program de actiune pentru a castiga intelegerea si acceptarea publicului".
R.F. Harlow a identificat, dupa ce a consultat diverse lucrari de specialitate, reviste si brosuri si dupa ce a intervievat 84 de specialisti, peste 472 de definitii, mai mult sau mai putin diferite si a ajuns la urmatoarea sinteza: ,,Relatiile publice sunt functia manageriala distinctiva care ajuta la stabilirea si mentinerea unor limite reciproce de comunicare, la accep!tarea reciproca si la cooperarea dintre o organizatie si publicul ei; ele implica managementul problemelor, ajutand managerii sa fie informati asupra opiniei publice si sa raspunda cererilor opiniei publice; ele definesc si accentueaza obligatiile managerilor de a servi interesul public; ele servesc drept sistem de avertizare, ce ajuta managerii sa anticipeze tendintele mediului; ele folosesc drept principale instrumente de lucru cercetarea si comunicarea bazate pe principii etice". 
Din definitiile existente rezulta faptul ca anumite cuvinte-cheie apar in majoritatea formularilor. Dupa D.L. Wilcox si colaboratorii sai (1992, pp. 6-7), acestea ar fi urmatoarele: 
a) deliberarea - activitatea de relatii publice este intentionata, este produsul unei analize si al unor alegeri referitoare la modalitatile de castigare a increderii publicului; 
b) planificarea - activitatea in relatiile publice este organizata: ,,solutiile problemelor sunt descoperite treptat, iar strategiile sunt concepute pentru perioade mari de timp";
c) performanta - relatiile publice se bazeaza pe rezultate, iar eficienta lor depinde de activitatea concreta a organizatiei; prin urmare, demersurile de relatii publice nu pot castiga increderea publicului pentru o organizatie care, prin activitatea ei, dovedeste ignorarea interesului public;
d) comunicarea bilaterala - relatiile publice se bazeaza pe preluarea informatiilor din mediul in care opereaza organizatia, pe transmiterea de noi informatii si pe urmarirea feedback-ului acestora;
e) interesul public - ratiunea activitatii de relatii publice este ,,satis!facerea nevoilor publicului, nu obtinerea, cu orice pret, de beneficii pentru organizatie";
f) dimensiunea manageriala - activitatile de relatii publice sunt mai eficiente atunci cand sunt integrate in structurile de conducere ale unei organizatii.
1.2. PRESA SCRISA
Sistemul mass-media poate fi inteles prin suportul pe care este transmis mesajul, astfel ca se poate distinge presa scrisa (textul este fixat pe un suport solid - hartia) si presa audiovizuala (textul e ,,fixat" pe unde hertziene) .
Un prim criteriu de clasificare al presei scrise este ritmul de aparitie, astfel ca se disting publicatii cu periodicitate zilnica (cotidienele), saptamanala, lunara, trimestriala, semestriala si anuala. Intre ritmul de aparitie si tipul de public pe care il are o anumita publicatie se stabileste o corelatie stransa: pe masura ce publicul este mai numeros si mai eterogen (ceea ce presupune abordarea unor teme foarte variate), frecventa aparitiilor este mai mare. Informatiile practice, referitoare la viata de zi cu zi, ultimele evolutii din politica, din economie sau cultura, interpretarea unor evenimente sau tendinte ale societatii, vor fi consumate zilnic. Publicatiile sunt diferite si dupa tirajul lor: unele au tiraje de milioane de exemplare zilnic (un numar din cotidianul Wall Street Journal apare in l .900.000 de exemplare; saptamanalul Readers Digest apare in 27.000.000 de exemplare), iar altele doar de cateva mii. Totusi, pentru specialistul in comunicarea cu presa, tirajul nu trebuie sa fie un criteriu discriminator; el colaboreaza cu jurnalisti, cu oameni specia!lizati intr-un anumit domeniu, ce trebuie respectati pentru competenta lor, si nu pentru numarul de exemplare in care se vinde publicatia unde lucreaza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mass-Media si rolul acesteia in stat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Prof. coordonator Conf. Univ.Dr. Rosemarie Haines -- COMUNICARE IN ADMINISTRATIA PUBLICA
Dragos Jaliu - MANAGEMENT STRATEGIC
Benoit,W.L.,Accounts, Excuses and Apologies :A Theory of Image Restauration Strategies, Albany, State University of New YorkPress, 1995
Bertrand Miege, ,,Societatea cucerita de comunicare", Ed. Polirom, Iasi, 2000,
Brindusa Armanca, Ghid de comunicare pentru jurnalisti si purtatori de cuvant, Editura Mirton, Timisoara, 2002
Coman, Cristina, Relatii publice. Principii si strategii,Editura Polirom, Iasi 2006
Coombs, Timothy, Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing and Responding, London, Sage, 1999
Cristina Coman, Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi 2006
Cutlip si colab., Effective Public Relations, New Jersey, Prentice Hall, 1994 
Doug Newsom, Judy VanSlyke Turk, Dean Kruckeberg, Totul despre relatiile publice, traducere coordonata de Cristina Coman, Editura Polirom, Iasi, 2003
Gheorghe Teodorescu, Fundamente ale relatiilor publice, in Comunicare sociala si relatii publice, vol. III, Invatamant la distanta, Editura Universitatii ,,Alexandru Ioan Cuza", Iasi, 2004
http://danoctaviancatana.blogspot.com/2008/03/specialistul-n-relaii-publice-lmurire.html
http://db.politiaromana.ro
http://www.mai.gov.ro/Documente/Strategii/Metodologie%20de%20aplicare%20Ghid%20comunicare.pdf
Lacomte Patrick, ,, Comunicare, televiziune si democratie" (trad.) Ed. Tritonic, Bucuresti, 2004
LEGEA Nr. 215 din 23 aprilie 2001 *** Republicata, Legea administratiei publice locale
M.Coman, "Introducere in sistemul mass-media" Ed.Polirom, Iasi, 2007
Mathien, Michel , "Le systeme mediatique", Paris, Hachette, 1989
Purtatorul de cuvant si implicarea sa in activitatea de relatii publice, sursa www.scritube.com
Relatia cu mass-media si functiile purtatorului de cuvant, sursa www.facultate.regielive.ro, 
Robert Kendal1, Public Relations Campaign Strategies: Planning for Implementation, New York, Harper Collins, 1992
Seminar de informare: Purtatorul de cuvant intr-o institutie publica, sursa www.prefecturaiasi.ro
SNSPA, Biroul de presa si purtatorul de cuvant
Steven Fink, Crisis Mangement:Planning for the Inevitable, NewYork Amacom, 1984 
Van Cuillenburg, J. J. si altii, " Stiinta Comunicarii", Ed. Humanitas, Bucuresti, 1998
Wilcox si colab., Public Relations Strategy and Tactics, New York, Harper Collins, 1992,
www.ana.gov.ro/rom/upl/Purtatorul_de_cuvant_-_pentru_site-ul_ANA.doc 
www.go.ise.ro / gazduit de Institutul de Stiinte ale Educatiei


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!