Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3429
Mărime: 22.76KB (arhivat)
Publicat de: Leonard Cîrstea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: MUNTEANU CRISTINEL

Extras din proiect

Pe parcursul acestei lucrări mi-am propus să reliefez în primul rând funcţiile, rolurile şi responsabilităţile pe care trebuie să le îndeplinească mass-media atunci când relatează despre evenimente teroriste.

1.Ce este terorismul?

Un răspuns la această întrebare ar fi definiţia din Dicţionarul Explicativ: terorism -totalitatea actelor de violenţă comise de un grup sau de o organizaţie pentru a crea un climat de insecuritate sau pentru a schimba forma de guvernământ a unui stat.

Experţii consideră însă că această definiţie (precum şi alte peste 100 date de-a lungul timpului) nu este suficient de cuprinzătoare. De altfel, dintre 109 definiţii academice şi oficiale ale terorismului, în urma unor analize s-a ajuns la următoarea concluzie: elementul de violenţă este prezent în 83,5%, ţelurile politice în 65%, 51% puneau accentul pe elementul inducerii sentimentelor de frică şi teroare, 21 % menţionau arbitrarul şi caracterul nondiscriminatoriu al ţintelor alese, iar 17,5% cuprindeau victimizarea civililor, a noncombatanţilor, a elementelor neutre sau din afară.

De câteva sute de ani, terorismul continuă să fie o realitate înfricoşătoare, în ciuda tuturor eforturilor de a combate acest fenomen sau măcar de a-i diminua efectele.

Însuşi termenul de „terorism” este un derivat direct al celui de „teroare”, implicând astfel o conotaţie negativă. Teroarea este întotdeauna înţeleasă ca o stare de groază, spaimă, frică, ce tulbură şi paralizează, iar această teamă colectivă poate fi indusă prin „terorizare”, prin practicarea terorismului.

Fenomenul terorist este avantajat de existenţa acestei stări afective negative pe care o provoacă, oricând şi oriunde. Pentru că teama celor din jur se înalţă ca un zid protector în jurul fenomenului şi îl apără de o analiză atentă care, detaliindu-i mecanismele, l-ar face mai uşor de înfrânt. Şi tocmai de aceea, terorismul continuă să fie un fenomen încă neelucidat, un fel de cetate inexpugnabilă(de neinvins) a lumii moderne.

Terorismul mileniului trei este asemuit unui „război” nedeclarat, fără un duşman precis, fără o confruntare şi fără linii de front clar marcate. Este condus de o masă amorfă de indivizi fanatizaţi, care operează în celule mici ce ies la suprafaţă brusc, după o existenţă anonimă normală, sinucigându-se şi omorând oameni nevinovaţi. Teroriştii postmoderni sunt foarte motivaţi din punct de vedere religios, legaţi printr-o doctrină, o misiune şi un ţel comun.

Valul de atacuri teroriste ce a zguduit lumea în ultimii ani a stârnit indignarea opiniei publice internaţionale. Lideri marcanţi şi politicieni din întreaga lume au condamnat acţiunile „barbare”, soldate cu moartea a sute de oameni şi rănirea altor câtorva mii.

Este, poate, destul de greu de înţeles care sunt pornirile unui atac terorist. De ce să vrei să omori? De ce să vrei să distrugi ceea ce omenirea a creat? De ce să vrei să distrugi o civilizaţie, o lume, poate chiar întreaga planetă? Iată întrebări pe care, după septembrie 2001, şi le pun tot mai des analiştii politici, medicii psihiatri, psihologii şi chiar simplii oameni care nu pot să inţeleagă care sunt adevăratele porniri ale tuturor actelor de terorism la care asistă, neputincioşi.

2.Rolul mass-media în terorism

Cea dintâi şi cea mai preţioasă armă necesară în lupta dedicată combaterii acestui flagel al zilelor noastre, la care şi noi, jurnaliştii, trebuie să participăm alături de structurile antiteroriste autorizate, este cunoaşterea.

Preview document

Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 1
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 2
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 3
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 4
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 5
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 6
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 7
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 8
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 9
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 10
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 11
Mass-Media și Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004 - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Mass-Media si Terorismul - Atentatul de la Madrid din 11 Martie 2004.doc

Alții au mai descărcat și

Impactul mass-media Asupra Creării Imaginii Liderului Politic

INTRODUCERE Cu toţii suntem beneficiari ai produselor mass-media, fie că sunt ele scrise, orale sau vizuale şi aceasta pentru că suntem în era...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Terorismul - elemente de psihosociologie individuală

1. INTRODUCERE Noul început de mileniu a adus cu sine, din nefericire şi o amplificare fără precedent a terorismului internaţional, atât ȋn ceea...

Profiliu Al-Qaeda

INTRODUCERE Pe 20 iulie 1944, masiva conspiraţie împotriva lui Adolf Hitler culmina cu explozia unei bombe în sala de consiliu a cartierului...

Atentatele de la Madrid și Implicarea Mass-Media

I. Introducere Mass-media a devenit, în lumea modernă, un fel de centru gravitaţional în raport cu care se poziţionează toate celelalte segmente...

Cercetarea piețelor internaționale pentru extinderea firmei - comparație între Turcia, Olanda și Spania. motivul alegerii Turciei

Însă Olanda înseamnă si mai mult: oraşe moderne combinate cu sate tradiţionale, elegante boutiquri si cafenele îmbietoare, muzee bogate în cultura...

Fișă de țară - Olanda

Date introductive: Olanda si-a obtinut independenta fata de Spania in anul 1648 devenind o mare putere maritima si economica in secolul al...

Ai nevoie de altceva?