Muzica și radioul

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 8259
Mărime: 48.37KB (arhivat)
Publicat de: George B.
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Una dintre cele mai durabile moșteniri ale radioului este impactul său asupra muzicii. Înainte de radio, cele mai populare melodii erau distribuite prin muzică de pian și prin cuvânt.

Muzica a apărut încă de pe vremea când doar animalele existau pe pământ. Atunci, se presupunea că acestea foloseau un fel de muzică pentru a comunica între ele, cum este și ciripitul păsărelelor. Omul preistoric folosea, ca mijloc de comunicare, muzica, prin flueirele pe care le confecționa din oasele animalelor. În prezent, muzica joacă un rol foarte important în formarea propriei personalități.

Muzica este cea mai comercializată formă de artă și este prezentă peste tot, mai ales în rândul artiștilor. Mijloacele de comunicare nu sunt tocmai o influență benefică nici pentru muzicieni deoarece aceștia își pot distruge cariera foarte ușor dacă lasă la vedere secrete despre ei sau despre muzica pe care aceștia o produc. Mass-media pot reprezenta un aspect pozitiv în momentul în care vorbim despre apropierea fanilor de artiști, mai ales când aceștia nu își pot permite să cumpere bilet la un concert și își pot vedea artiștii preferați la televizor sau îi pot asculta la radio. De asemenea, acest lucru are și o parte mai puțin favorabilă, deoarece există o diferență majoră între o formație care reușește la o apariție live să entuziasmeze publicul cu o muzică extraordinară și problema trasmiterii acestor melodii la radio . La concertele live, artiștii transmit publicului energia pe care aceștia o au pe scenă, iar oamenii prezenți la concert încep să cânte melodiile preferate. În schimb, la radio chiar dacă auzi piesa preferată, nu îți conferă aceeași stare ca la un concert.

Accesul la un anumit public țintă are loc prin oferta muzicală. Dacă fiecare melodie transmisă va fi analizată după apariție, poziția în top, ritm și orientare stilistică, se poate alcătui un sistem de criterii prin care orice melodie să poată fi evaluată cu precizie.

Industria muzicală este formată din companii și indivizi care câștigă bani prin crearea de piese și melodii noi și vânzarea de concerte și spectacole live, înregistrări audio și video, compoziții și partituri , organizațiile și asociațiile care ajută și reprezintă creatorii. Industria include, de asemenea, o serie de profesioniști care asistă cântăreți și muzicieni la cariera muzicală ( manageri de talente, manageri de afaceri), cei care difuzează conținut audio sau video ( posturi de radio pe internet, posturi de radio și de televiziune ), jurnaliști de muzică și critici muzicali, DJ-i, producatori de instrumente muzicale, precum și multe altele.

Mass-media au schimbat și cursul difuzării unei melodii noi. Înainte, o melodie era cântată în premieră într-un concert și apoi se lua decizia înregistrării acesteia. Acum, de cele mai multe ori, prima dată piesa este difuzată la un post de radio, la televizor sau este înregistrată, iar mai târziu este ascultată si live. De asemenea, oamenii nu mai sunt atrași de versuri, pe cât sunt de linia melodică.

Culoarea muzicală (vocea, muzica, mixurile etc.) joacă un rol destul de important în succesul posturilor de radio, abia apoi programul putând fi îmbunătățit în funție de publicul țintă al fiecărui post . Muzica este explorată ca tip de practică socială și ca formă de comunicare în masă prin analiza și dezbaterea mai multor exemplu: radio, tv, film și muzică.

De cele mai multe ori, tocmai muzica este cea care promovează agresiunea verbală pe posturile de radio. Dar, agresiunea muzicii nu se raportează doar la textul care însoțește linia melodică, ci ea poate genera și efecte secundare asupra conștientului. Prin muzică se exercită o influență mare asupra auditoriului. Dimensiunea ritmurilor și undelor melodice permite multora să-și creeze o identitate și să o împărtășească altora.

Rock-ul este în același timp o muzică minoritară și una de masă. Rock-ul, asemenea rapp-ului este o cultură a adolescenței și a găștii. Rock-ul trimite la sentimentul grupului unit, dar care respinge convențiile. Rock-ul este așadar, un factor ce activează speranța, adevărul și sinceritatea. Marile concerte mobilizează această așteptare și oferă publicului un spațiu în care poate să reflecteze și să se reculeagă.

De mai multe secole până în zilele noastre, muzica a fost folosită în scopuri vindecătoare și constituie obiectul discuțiilor izvorâte din diferite domenii ale gândirii. Estetica tratează muzica drept o artă sonoră a exprimării frumosului și a reprezentării vieții afective prin imaginea sonoră.

Terapia prin muzică se găsește încă din timpurile Biblice, când David a cântat la harpă pentru a-l scăpa pe regele Saul de spirirtele malefice. Pe vremurile în care toate leacurile funționau și ne scăpau de orice durere, muzica era folosită drept unul dintre aceste tratamente, cu acțiune lentă, dar eficace. Terapia prin muzică poate fi f olosită cu succes pentru mai multe afecțiuni: fobie, deficit de atenție, autism, depresie, insomnie.

Scopul terapiei prin muzică este acela de a reduce durerea, stresul, stările psihice negative, de a îmbunătăți calitatea vieții. În terapia prin muzică sunetele și ritmul devin instrumente care ne dezvoltă creativitatea și ne tratează problemele de sănătate. Există foarte multe metode de a folosi muzica: de la a o asculta pur și simplu, până la a vorbi despre muzică, a dansa sau chiar a crea muzică.

Preview document

Muzica și radioul - Pagina 1
Muzica și radioul - Pagina 2
Muzica și radioul - Pagina 3
Muzica și radioul - Pagina 4
Muzica și radioul - Pagina 5
Muzica și radioul - Pagina 6
Muzica și radioul - Pagina 7
Muzica și radioul - Pagina 8
Muzica și radioul - Pagina 9
Muzica și radioul - Pagina 10
Muzica și radioul - Pagina 11
Muzica și radioul - Pagina 12
Muzica și radioul - Pagina 13
Muzica și radioul - Pagina 14
Muzica și radioul - Pagina 15
Muzica și radioul - Pagina 16
Muzica și radioul - Pagina 17
Muzica și radioul - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Muzica si radioul.docx

Te-ar putea interesa și

Radioul public regional în România - grilă de programe la Radio Cluj

Introducere Fie că îl considerăm una dintre cele mai puternice instituţii, fie pasiunea de o viaţă a unora, radioul este şi va rămâne, indiferent...

Programele informaționale și de divertisment la posturile de radio din românia

Prezenta lucrare are ca scop evidențierea celor mai importante concepte care definesc această lume a radioului: informația și divertismentul,...

Studiu de audiență a posturilor de radio în rândul populației din Cluj-Napoca și factorii care influențează ascultarea acestora

I. REZUMATUL Concluzii: Cercetarea s-a realizat pe un esantion convential de 60 de persoane, având vârsta peste 14 ani, din orasul Cluj-Napoca....

Program de marketing privind promovarea imaginii postului de radio - Național FM

Introducere Deoarece atât piaţa, privită ca noţiune economică, cât şi societatea în ansamblu, se află într-o continuă şi rapidă schimbare,...

Articolul Feature

INTRODUCERE Europa Centrală şi cea de Est a trecut în ultimii ani printr-o serie de schimbări majore care au dus la o deschidere fructuoasă în...

Practică Radio Terra

Motivatie Stagiul de practica a fost efectuat la Radio TERRA sucursala Iasi, Pacurari datorita faptului ca acolo am gasit un mediu de lucru...

Comportamentul consumatorului - Magic FM

Capitolul I Prezentarea brandului Magic FM este un post de radio din România, deținut de trustul media SBS Broadcasting Group. Postul de radio...

Raport de țară - Polonia

I. Prezentarea pe scurt a tarii Pe harta, Polonia (Polska) (denumita oficial Republica Polonia si varianta poloneza Rzeczpospolita Polska)...

Ai nevoie de altceva?