Prevenirea Violentei in Scoli

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Descrierea situatiei :
2. Formularea starii de normalitate si a reperelor judecatii respective:
3. Formularea problemei : 
4. Formularea dilemei : X sau Y ?
5. Valori, principii, norme, atinse prin starea de anormalitate: 
6. Topos ( reprezentari comune, atitudine comuna sau majoritara) in ceea ce priveste judecarea starii de fapt : exemple din carti fundamentale, proverbe, maxime, citate autori celebri, etc.
7. Definitii necesare:
8. Formularea tezei aparate, in favoarea careia doriti convingerea auditoriului: 
9. Material documentar in favoarea tezei, care poate oferi argumente pertinente 
Fragmente de opere de analiza, articole, discursuri, opere literare, cinematografie, texte legislative, etc.
10. Argumente fundamentate:
11. Exemplificari ( tipuri de exemple care pot convinge), ilustrari
12. Adversari posibili: modul lor de gandire
13. Argumente contrarii posibile:
14. Articole , dezbateri care pot constitui modele de analiza, chiar si partiala


Extras din proiect Cum descarc?

1. DESCRIEREA SITUATIEI : 
Violenta scolara se impune din ce in ce mai mult in atentia societatii contemporane si mai ales in cea a unor institutii specializate si a unor organizatii nonguvernamentale, sensibilizate de amploarea de necontestat pe care acest fenomen o capata, chiar in absenta unor statistici riguroase si comparabile, la diferite nivele de globalizare. O diversitate de forme de violenta, usoara sau moderata, dar si de evenimente tragice, aduse la cunostinta publicului, reprezinta expresia vizibila a unui stil de relationare si a unui comportament social care valorizeaza violenta, in detrimentul unor strategii de gestionare si rezolvare a conflictelor. Societatea, in ansamblul ei, dar in mod diferentiat, percepe cu neliniste cresterea acestui fenomen, incluzandu-l in problematica complexa a violentei juvenile, considerandu-l un factor care fragilizeaza sau impiedica o societate care se doreste democratica. Nu este un fenomen nou, dar, in trecut, ea s-a manifestat mai degraba in spatiul relativ autonom al scolii; actualmente, lumea scolii a dobandit permeabilitate crescuta, ca si transparenta institutionala, asimiland tensiunile si dificultatile cu care se confrunta societatile contemporane. In contextul european se accepta si se promoveaza ideea ca scoala trebuie sa fie un spatiu privilegiat, al securitatii, liber de conflicte si de manifestari ale violentei societale.
Abordarea violentei in scoli, ca forma de violenta, trebuie sa ia in considerare trei factori: violenta, scoala, varsta. Ca atare, din acesta abordare se exclud copiii necuprinsi in vreo forma de educatie, desi ei pot fi la varsta scolarizarii. De asemenea desi varsta este o variabila importanta, violenta scolara nu este asociata cu delincventa juvenila, decat in masura in care faptele penale ale tinerilor au loc in perimetrul scolii sau cel mult in vecinatatea acesteia, infractorii avand statut de elev. In acest ultim caz, violenta in scoli poate fi considerata violenta juvenila institutionala, iar fenomenul violentei scolare integrat in criminalitatea tinerilor. Violenta scolara poate fi considerata drept o parte a delincventei juvenile, ea urmand si contribuind la acesta: doar astfel se poate vorbi de criminalitatea minorilor. 
In cea ce priveste intelesul asociat conceptului de violenta, trebuie remarcat faptul ca el este discutat in relatie cu cel de agresivitate si si cel de conflict. Agresivitatea este considerata un "comportament distructiv si violent orientat spre persoane, obiecte sau spre sine" 
In primul rand, atunci cand vorbim de violenta scolara nu putem sa ne limitam la actele de violenta care cad sub incidenta legii, aceasta fiind un fenomen mult mai larg. J. Pain evidentiaza "violentele obiective, care sunt de ordinul penalului si asupra carora se poate interveni frontal si violentele subiective, care sunt mai subtile, care tin de atitudine, si afecteaza climatul scolar" S-a semnalat faptul ca, atunci cand sunt chestionati frontal si direct privind prezenta fenomenelor de violenta in scoala, cei mai multi actori intervievati sunt tentati sa faca referire la violenta inteleasa mai ales in dimensiunea sa obiectiva, referindu-se la acte de agresivitate manifesta (fizica, verbala sau non-verbala) si mai putin la cele de natura subiectiva, ce tin de valori, tipuri de relatii sau cultura scolara. Cu toate acestea, atunci cand se propun teme de discutie care trateaza aspecte subiective ale relatiilor psihosociale din spatiul scolii (cum ar fi: relatia de autoritate, stilurile didactice, metodele de predare sau relatia parinti- profesori- elevi), dar care nu sunt direct asociate cu fenomenul violentei obiective, atat parintii, cat si profesorii ofera numeroase exemple si explica detaliat cauzele.
2. FORMULAREA STARII DE NORMALITATE SI A REPERELOR JUDECATII RESPECTIVE :
Intr-o scoala este normal sa lipseasca violenta, de orice forma. O stare de normalitate ar fi atunci cand elevul se duce de placere la scoala si are emotii din prima zi, pana in cea a absolvirii. Respectul fata de profesori si colegi ar putea constitui un alt punct al normalitatii si ar duce la evitarea violentei.
"Un camin nu se contruieste cu caramizi ci cu dragoste", acest proverb se potriveste foarte bine si in cazul nostru. Si asta pentru ca degeaba este scoala in sine o contructie temeinica, daca ceea ce se intampla in interiorul ei nu este indeajuns de bine facut.


Fisiere in arhiva (1):

  • Prevenirea Violentei in Scoli.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!