Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 53 în total
Cuvinte : 15317
Mărime: 596.18KB (arhivat)
Publicat de: Veronica Irma Dragu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector Univ. Dr. Nicoleta Dadu

Cuprins

  1. Introducere .4
  2. I. Televiziunea în viaţa cotidiană
  3. I.1. Aspecte istorice. De la spaţiu public la opinia publică .6
  4. I.2. Mijloacele de comunicare ca sisteme sociale .11
  5. I.4. Dezvoltarea industriei televiziunii .13
  6. I.5. Impedimente în calea dezvoltării televiziunii .14
  7. I.6. Apariţia televiziunii prin cablu .15
  8. I.8. Publicul şi aşteptările sale .17
  9. II. Mass-media, factor în educaţia copiilor
  10. II.1. Influenţa asupra comportamentului social-moral al copilului .19
  11. II.2. Influenţa violenţei media asupra copiilor .25
  12. III. Copiii şi televiziunea
  13. III.1. Emisiunile tv pentru copii .27
  14. III.2. Copilul la televizor .31
  15. IV. Studiu de caz: violenţa în desenele animate
  16. IV.1. Apariţia desenelor animate
  17. IV.1.1. Caricaturile .33
  18. IV.1.2. Filmul de animaţie în România .34
  19. IV.1.3. Desenele animate .36
  20. IV.2. Violenţa în desenele animate .39
  21. Concluzii .49
  22. Bibliografie .51

Extras din proiect

Introducere

Astăzi, când tehnologia a atins cote pe care acum câţiva ani nici nu ni le puteam imagina, relaţia societate-informaţie este indisolubilă. Acest lucru a făcut ca în ultimele decenii să se dezvolte discipline ale comunicării, unde faptele sociale sunt considerate mesaje luate dintr-un ansamblu socio-cultural.

Omul este o fiinţă socială comunicaţională, adică o fiinţă care nu poate exista în afara comunicării cu membrii grupului. Într-o societate în care mai toate mamele lucrează, televizorul a devenit din ce în ce mai mult un factor în educaţia tinerilor. De multe ori, nou-născutul are acces la televizor în mod indirect. Astfel, încă înainte de a începe să meargă şi să vorbească, are de a face cu imaginile în mişcare.

El recunoaşte sunetele care ies din televizor şi privirea îi este atrasă de ecran. În jurul vârstei de doi ani, copilul poate deja să urmărească un program scurt.

Televizorul, aparatul care emite sunete şi imagini este un paradis cu totul fascinant pentru el. Televiziunea are un impact considerabil asupra felului în care copilul percepe timpul în general.

Creşterea ponderii timpului afectat televizionărilor în condiţiile sporirii cuantumului de timp liber al omului modern incumbă exigente deosebite faţă de calitatea emisiunilor transmise. Problema modalităţilor de folosire a timpului liber, în ansamblul activităţii umane, reprezintă astăzi unul din cele mai importante obiective ale cercetărilor economice, sociologice, psihologice, pedagogice sau medicale.

În limbajul oamenilor de ştiinţă, noţiunea de «petrecere a timpului liber» apare ca fiind distinctă, fără să se confunde cu timpul liber propriu-zis şi nici cu mijloacele cu ajutorul cărora omul contemporan fructifică timpul liber de care dispune. Făcând o apreciere justă a sensului filosofic şi sociologic ce trebuie acordat noţiunii de timp liber, cercetătorul român Francisc Albert subliniază in lucrarea sa Contributii la sociologia culturii de masa“ faptul că acesta reprezintă o mărime variabilă, cu structură, trăsături, valente, modalităţi de folosire diferite în funcţie de grupe de vârstă, sex, dar şi în funcţie de generaţie, perioadă istorică, precum şi de nivelul de trai şi de caracterul muncii în societatea dată.

Întrucât o bună parte din timpul liber al omului, inclusiv al copiilor de vârstă şcolară, este dedicat din ce în ce mai mult recepţionării produselor mass-media, o serie de studii şi investigaţii concrete sunt dedicate funcţionalităţii acestor mijloace. Ţinând seama de faptul că elevii, în special preadolescentii, dedică o parte însemnată din timpul lor liber televizorului, precum şi de faptul că acesta, prin conţinuturile şi mesajele transmise, exercită asupra tineretului o influenţă din raza căreia este, de fapt, imposibil să te sustragi, se consideră oportună o analiză mai atentă a contributiei televiziunii asupra dezvoltării morale a copiilor şi tineretului şcolar, evident cu scopul preconizării unor măsuri teoretice şi practice menite să contribuie la optimizarea procesului de educaţie morală a tinerelor generaţii.

I. Televiziunea în viaţa cotidiană

I.1. Aspecte istorice. De la spaţiu public la opinia publică.

Pentru a putea explica ponderea şi impactul deosebit pe care le au mesajele transmise de micile ecrane asupra publicului, trebuie avute în vedere caracteristicile lor specifice, unice în peisajul mediatic: cantitatea mesajului, capacitatea sa de acoperire şi de penetrare, viteza lui de transmitere şi impactul extraordinar. Începând din deceniul al 8-lea, oferta canalelor de televiziune a depaşit-o pe cea presei scrise, însumând un public din ce în ce mai numeros.

În Statele Unite sunt peste 30 de canale cu emisie non-stop. În ţările europene occidentale au apărut, pe lângă televiziunile naţionale de stat, numeroase posturi private. În ultimii ani, internaţionalizarea mesajului televizat, datorită transmiterii sale prin satelit şi cablu, a înmulţit considerabil oferta de programe, contribuind la diversificarea opţiunilor. În România, în ultimii 10 ani a crescut semnificativ cantitatea ofertei din domeniul audiovizual, pe lângă televiziunea de stat existând mai multe posturi private de mare audienţă, precum şi alte posturi locale şi de televiziune prin cablu. Asemenea conceptului de cultură, termenul ‘televiziune’ nu dispune de o definiţie unanim sau larg acceptată.

În urmă cu multe decenii, televiziunea a început să fie confundată cu programul de televiziune. Dar cu şi mai multe decenii în urmă, în perioada gestatiei ei tehnice, când programul tv încă nu se nascuse, televiziunea îl preceda existând independent de el ca proiect, şi într-o anumită măsură chiar cu realitate. Televiziunea determină uniformizarea gustului artistic al publicului iar, în unele cazuri, chiar coborârea lui, prin promovarea unor modele culturale submediocre. Acest lucru este rezultatul presiunii unor factori concreţi decisivi, care condiţionează programarea şi managementul oricărui post de televiziune: extinderea continua a programelor, scaderea timpului alocat selecţiei, insuficienţa timpului pentru realizarea unor producţii de valoare, goana dupa audienţă, costul extrem de ridicat al licenţelor pentru difuzarea marilor filme şi spectacole.

Preview document

Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 1
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 2
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 3
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 4
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 5
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 6
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 7
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 8
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 9
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 10
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 11
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 12
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 13
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 14
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 15
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 16
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 17
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 18
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 19
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 20
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 21
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 22
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 23
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 24
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 25
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 26
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 27
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 28
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 29
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 30
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 31
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 32
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 33
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 34
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 35
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 36
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 37
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 38
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 39
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 40
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 41
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 42
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 43
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 44
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 45
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 46
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 47
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 48
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 49
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 50
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 51
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 52
Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate - Pagina 53

Conținut arhivă zip

  • Programe TV Destinate Copiilor - Violenta in Desenele Animate.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul prezentatorului de știri în televiziunile locale - Posturile locale de televiziune Argeș TV și Curier TV

INTRODUCERE Lucrarea Profilul prezentatorului de știri în televiziunile locale. Studiu de caz Argeș TV și Curier TV își propune să arate ce se...

Influența mass-mediei asupra comportamentului agresiv

ARGUMENT Un subiect mult controversat este daca mijloacele de comunicare in masa produc sau sporesc violenta.Majoritatea oamenilor, inclusiv...

O cercetare asupra evoluției presei românești comuniste și postcomuniste. Contribuția mass-mediei la orientarea opiniei publice spre noul sistem democratic

I. Premise. Trasaturile presei înainte de ‘89. Instaurarea comunismului a însemnat pentru presa acceptarea si promovarea unui tip de discurs total...

Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului

INTRODUCERE Mass media reprezintă o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt caracterizate prin...

Modelul Presei Comuniste

Din perspectiva comunismului, presa nu putea fi altceva decât o armã a puterii dotatã cu misiuni şi sarcini precise care erau : - educarea...

Funcțiile mass-media în regim liberal

Intr-un regim liberal-nu insa si intr-un regim fascist sau communist-mass-media reprezinta in acelasi timp o industrie,un serviciu public si o...

Manipularea c4 - propagandă și dublul limbaj

Propaganda a fost definita de catre Alina Mungiu Pipidi,

Specializare TV

I. TELEVIZIUNEA - DEFINITIE SI CONCEPT Televiziunea este definită, în Dictionnaire de la Communication, drept „desemarea generică a ansamblului de...

Te-ar putea interesa și

Influența mass-mediei asupra comportamentului agresiv

ARGUMENT Un subiect mult controversat este daca mijloacele de comunicare in masa produc sau sporesc violenta.Majoritatea oamenilor, inclusiv...

Valențele Negative ale Televiziunii

„Influenţa tot mai mare a televiziunii reprezintă cel mai important eveniment din cadrul mediilor de informare din ultimii 30 ani. Dacă vor...

Interpretarea drepturilor omului în presa online

INTRODUCERE În dezbaterea problemelor privind efectele mass-media se impun, de la început, câteva precizări, unele conceptuale, altele legate de...

Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului

INTRODUCERE Mass media reprezintă o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt caracterizate prin...

Influența televiziunii

Un subiect mult controversat este daca mijloacele de comunicare in masa produc sau sporesc violenta.Majoritatea oamenilor, inclusiv dintre...

Influența mass media asupra școlarului mic

Obiective: 1. Identificarea măsurii în care informaţia venită pe cele două canale, şcoală şi mass-media e asimilată de şcolarul mic; 2....

Ai nevoie de altceva?