Proiect Emisiune Format TVR

Proiect
8.7/10 (4 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1867
Mărime: 55.46KB (arhivat)
Publicat de: Sava Vieru
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

I. TITLUL PROGRAMULUI: PRO PATRIA

II. FORMAT: EMISIUNE DE TIP MAGAZIN

- descrierea formatului:

o EMISIUNE RUBRICATĂ DESPRE ARMATA ROMÂNIEI

III. DURATA: 30 minute

IV. FRECVENŢA ŞI NUMĂRUL DE EDIŢII: Săptămânal

V. POZIŢIA ÎN GRILĂ:

TVR 1 ziua……. ora…….

VI. PUBLIC-ŢINTĂ:

- vârsta: începând cu 15 ani;

- rezidenţa: urban şi rural

- nivel de instruire: peste mediu

- audienţa scontată:

- primele patru ediţii:…………

- după patru ediţii:……………

VII. IDEEA EMISIUNII:

Prima emisiune militară de televiziune a prins contur la 30 martie 1968, şi a intrat în grila de programe a Televiziunii Române, deloc întâmplător, cu o săptămână înainte ca trupele Tratatului de la Varşovia să invadeze Cehoslovacia.

Emisiunea De strajă patriei, caci asa se numea pe vremea aceea, avea să devină, în scurtă vreme, o importantă sursă de ştiri despre situaţia din armată. Era una dintre cele mai vizionate emisiuni, pentru că astâmpăra setea publicului telespectator de a afla tot felul de lucruri din viaţa militară. Oamenii se uitau cu plăcere, pentru că programată duminica, la o oră bună, 12.30, emisiunea armatei reuşea performanţa de a umple, la propriu, un gol.

După 1990, emisiunea Redacţiei militare de televiziune, a fost redenumită Pro patria. Spaţiul de emisie a crescut la 60 de minute, a fost plasată la o zi şi oră de invidiat în grila de programe a Televiziunii Române: vineri, ora 18,30, coordonate neschimbate timp de 7 ani.

Sumarele ediţiilor difuzate alcătuiau o adevarata cronică, completă şi obiectivă a vieţii Armatei României, începând cu acţiunile de politică externă ale Ministerului Apărării şi terminând cu tragerile de luptă dintr-un poligon izolat pe un vârf de munte.

Spre deosebire de anii de dinainte de 1989, evenimentele grave petrecute în armată: precum accidentele aviatice, dezertările, sinuciderile sau alte lucruri negative au început să fie prezente în emisiune. Comentariile au devenit şi ele mai critice, mai pertinente. Festivismului i-au luat locul anchetele şi analiza lucidă, iar firescul şi naturaleţea interlocutorilor au înlocuit discursul cazon, cu formulele sale stereotipe.

Pro patria a devenit unul dintre principalii piloni ai campaniei NATO. Echipele redacţiei au fost nelipsite de la toate contactele oficiale pe tema integrării euro-atlantice, la marile aplicaţii PfP desfăşurate în România, la prezenţele româneşti în misiunile internaţionale de menţinere a păcii din Somalia, Angola, Bosnia şi Albania.

Arhiva ediţiilor difuzate de-a lungul celor peste 41 de ani de existenţă a emisiunii, este povestea unor generaţii. De la valorile strămoşeşti, la batalioanele prezente în teatrele de operaţii din Bosnia-Herţegovina, Kosovo, Afganistan şi Irak.

Emisiunea Pro patria a fost o prezenta continua pe micul ecran până în luna ianuarie 2006, cand după 38 de ani nu a mai fost inclusă în grila de programe a postului public, deşi Legea privind pregătirea populaţiei pentru apărare prevede că: Ministerul Apărării informează populaţia atât prin presă cât şi prin emisiuni proprii de radio şi televiziune, transmise fără plată pe posturile naţionale(...)asupra problemelor importante din domeniul apărării şi modul în care armata îşi îndeplineşte misiunile ce-i sunt stabilite prin Constituţie şi legile ţării.

Considerăm că emisiunea Pro patria nu trebuie sa lipseasca din grila de programe a postului public de televiziune, pentru că reprezintă un brand binecunoscut, de mai bine de 41 de ani, iar istoria si numele Pro patriei se întrepătrund cu tradiţia şi valorile Televiziunii Române.

Preview document

Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 1
Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 2
Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 3
Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 4
Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 5
Proiect Emisiune Format TVR - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Proiect Emisiune Format TVR.doc

Alții au mai descărcat și

Formate de Radioprograme

Modalităţile de a transmite informaţii au crescut foarte mult în ultimul timp. Mijloacele de comunicare în masă moderne permit nu doar influenţarea...

Discursul Media - Analiza unui Format de Televiziune

“ Realitatea lasă multe în seama imaginației. “ John Lennon Televiuziunea între realitate şi ficţiune Televiziunea poate fi definită ca un...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Jurnalism Radio

Radioul = cea mai accesibila modalitate de acces la informatii sau divertisment. • costuri foarte mici necesare consumului de emisiuni si programe...

Publicitate

1. Publicitatea si activitatea economica A. Rolul comunicarii integrate de marketing în perceptia produselor si serviciilor B. Publicitatea,...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Jurnalism Radio

CARACTERISTICILE COMUNICARII RADIOFONICE Comunicarea reprezinta una din trasaturile definitorii ale omului, este faptul primar prin care oamenii...

Curs Radio

Radioul-scurt istoric 1888-Heinrich Hertz produce şi detectează primele unde radio; acestea îi vor purta numele(unde hertziene), până când Maconi...

Te-ar putea interesa și

Campanie de relații publice - campanie împotriva violenței domestice

Invata sa traiesti frumos si demn in fiecare zi, nu irosi singura ta sansa la viata, sta in puterea ta sa schimbi ceva in bine in lumea in care...

Publicul țintă pentru TVR Internațional

Inspirandu-se din definitiile uzuale din stiintele sociale ,teoreticienii si practicenii relatiilor publice considera ca publciul reprezinta...

Ai nevoie de altceva?