Protectia Consumatorului de Publicitate

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Capitolul 1. Aspecte conceptuale si metodologice cu privire la publicitate 3
1.1. Definitii si concepte 3
1.2. Istoric si evolutie 4
1.3. Publicitatea in Romania 10
Capitolul 2. Efectele publicitatii asupra consumatorilor 11
Capitolul 3. Piata publicitatii 13
Capitolul 4. Campanii publicitare 19
1. Real Beauty - Dove 19
2. Life it's not a fairytale - Mercy Academy 20
3. Normal Looking women - H&M 21
4. The Epic Split - Volvo Trucks 21
5. The Good Guys - Unicef 22
6. You can't get any closer to the news - Cape Times 22
7. Label Against Women - Pantene 23
8. Test Drive - Pepsi Max 23
9. Share a Coke - Coca Cola 24
10. Women shouldn't - UN Women 24
Capitolul 5. Legislatia in domeniul publicitatii 25
Capitolul 6. Cercetare de marketing 33
Capitolul 7. Concluzii si propuneri 39
BIBLIOGRAFIE 40


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Prima conditie ca un produs sa fie vandut este ca oamenii sa il cunoasca, si cine poate obtine astazi mai bine acest lucru daca nu publicitatea.
Acum publicitatea poate descoperii si utiliza in acelasi timp pana si cele mai ascunse slabiciuni ale oamenilor pentru a-si atinge scopul suprem, vanzarea produsului promovat.
Publicitatea reprezinta unul dintre mijloacele cele mai utilizate in activitatea de promovare, fiind considerata nervul politicii de comunicare a intreprinderii. In esenta, ea este o tehnica de marketing utilizata pentru a crea o imagine favorabila unui produs si pentru a impinge cumparatorul potential sa actioneze.
Influeta publicitatii poate cunoaste doua sensuri opuse ca efect (pozitiv sau negativ) si tocmai de aceea s-au impus norme de conditionare a manipularii populatiei in scopuri necurate. Cu toate astea, legile au vicii si trebuie imbunatatite constant pentru protectia consumatorilor.
Indiferent de formele publicitatii, gratuia sau platita, si de modalitatile de comunicare, ea prezinta un factor de influenta pentru consumatori.
Tarile Uniunii Europene cheluiesc anual cu publicitatea aproximativ 45.4 miliarde euro. Pe masura economiile nationale se reinvioreaza se prognozeza o crestere a cheltuielilor cu publicitatea in majoritatea tarilor Uniunii Europene.
Fara publicitate revista preferata ar costa vreo 40 lei in loc de 7lei. 
Capitolul 1. Aspecte conceptuale si metodologice cu privire la publicitate
1.1. Definitii si concepte
Termenul de publicitate provine din cuvantul latinesc "publicare" (a aduce la cunostinta publicului) sau "publicatio" (actiunea de a se adresa publicului prin orice mijloace, sau mai frecvent actiunea de a publica).
Conform dictionarului explicativ de marketing, "publicitatea este o tehnica de comunicare ce presupune derularea unui demers complex de natura persuasiva a carui realizare sunt utilizate instrumente specifice in masura sa provoace o presiune psihologica asupra publicului vizat. "
Publicitatea mai poate fi defnita ca fiind un proces de informare indirecta, incitativ, nominativ si rentabil. [Adescalitei, V.- Tehnici promotionale. Fundamente , Universitatea Transilvania, Brasov 1994]
Alte definitii si pareri:
"Publicitatea este arta de a crea minciuni gogonate din jumatati de adevaruri." - Edgar A. Shoaff 
"Publicitatea este substitutul modern al argumentarii, functia ei fiind de a prezenta ce e mai prost drept mai bun." - George Santayana
"Publicitatea este insasi esenta democratiei" - Bruce Barton
"Publicitatea poate fi descrisa ca stiinta scoaterii din functiune a inteligentei umane timp suficient pentru ca sa scoti banii." - Stephen Leacock
"Publicitatea nu este o stiinta. Publicitatea este puterea de convingere, iar convingerea este o arta" - William Bernbach
Publicitatea poate fi platita (reclama) sau gratuita. 
Reclama reprezinta o comunicare nepersonala, platita, persuasiva a unui mesaj referitor la bunuri, servicii, idei, transmis unui public tinta, larg, dispersat, de catre un sponsor, prin intermediul unui mijloc de comunicare in masa. Dupa mediul utilizat, exista reclame tiparite (in ziare sau reviste), reclame radio-televizate (electronica), exterioare (panotaj stradal, exteriorul mijloacelor de transport) si trimise prin posta sau e-mail. Scopul comunicarii poate fi de asemenea divers, astfel sunt: reclame de informare, de convingere, comparativa si de reamintire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Consumatorului de Publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Florescu, C., Pop N.Al., Malcomete,P.-Maketing -dictionar explicativ, Ed. economica, Bucuresti 2003
2. Lefter, C., Bratucu, G.,Balasescu, M.,Chitu,I.,Rauta, C.,Tecau, A.-Marketing, Ed.Universitatii Transilvania, Brasov 2006
3. Nita, C.G.- Bazele marketingului, Ed. Economica,Bucuresti 2003
4. Legea 148/2000 - Publicitatea produselor si serviciilor (Directiva 84/450/EEC si 97/55/EC)
5. www.abm.ro
6. www.adacademy.ro
7. www.anpc.ro 
8. www.baniinostri.ro
9. www.cityvoice.ro
10. www.iqads.ro
11. www.leykom.ro
12. www.technorati.ro
13. www.wikipedia.org


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!