Publicitate și Mass Media

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 9 fișiere: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 5178
Mărime: 82.03KB (arhivat)
Publicat de: Octav Iosif
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ioan Hosu

Cuprins

  1. 1. Introducere in publicitate
  2. 2. Introducere in mass – media
  3. 3. Structura sistemului media in Romania
  4. 4. Publicitatea
  5. 5. Efectele publicitatii
  6. Anexa
  7. Bibliografie

Extras din proiect

I. Introducere in Publicitate

“ You can tell the ideals of o nation by its advertising”

( Norman Douglas)

Impulsul de a face publicitate nu s – a dezvoltat odata cu aparitia canalelot media ci pare sa faca parte din insasi natura umana. Un exemplu elocvent este o reclama din Pompei care reprezinta un sir de jamboane, aceasta fiind reclama pentru o macelarie. Deci se poate spune ca publicitatea dateaza de cand a existat comertul.

1. Istoria publicitatii poate fi impartita pe trei perioade importante:

- Era premarketingului. Aceasta este perioada antica si medievala pana in sec XVIII. In acele timpuri reclamele utilizau medii rudimentare ca tablitele, picturile pe pereti sau strigatorii. In Imperiul Roman existau pereti special amenajati pe care se scriau anunturi iar cand acesti pereti se umpleau erau rezugraviti. In Babilon si Egiptul antic se foloseau tablite in scopuri publicitare. In Evul Mediu dezvoltarea comertului a jucat un rol esential pentru declansarea mecanismelor publlicitare. Astfel, s – au dezvoltat targuri in care se expunea marfa si mai apoi doar mostre din marfa vanduta dat fiind faptul ca pretul transportului era mai mare. Unul din cele mai importante momente din istoria omenirii a fost descoperirea tiparului cu litere mobile de catre mestesugarul Johannes von Gutenberg din Mainz in perioada 1439 – 1444. Aceasta descoperire a facilitat si dezvoltarea publicitatii. Autorii Th. O’Guinn, Chris Allen si R. Semenik vad publicitatea ca produs direct al economiei capitaliste deoarece cum scopul capitalistilor este de a aduce capital asa publicitatea duce la cresterea cererii si deci cresterea capitalului. Revolutia industriala si tot ce a presupus ea: diferentierea produselor, dezvoltarea unor marci si mai ales dezvoltarea media au dus deasemenea la dezvoltarea publicitatii.

- Era cuprinsa intre sec XVII si primele decenii ale sec XX este numita era comunicarii de masa. Cu incepere din aceasta perioada, mesajul publicitar devine unul care utilizeaza cuvinte si nu doar imagini gratie numarului mare de persoane alfabetizate. Prima reclama tiparita pe hartie a fost in anul 1525 ca o brosura in limba germana la un medicament. In Anglia, primul ziar este Weekly News of London in 1622 iar primul anunt publicitar apare in 1625 . Inainte de sec XX mijloacele de transport in comun erau foolsite pentru a face publicitate insa odata cu inventarea electricitatii de catre Thomas Edison in 1879 s – a dezvoltat reclama luminoasa.

- Era cercetarii este perioada inceputului anilor ’50 cand lucratoriii din publicitate au imbunatatit sistematic tehnicile de identificare si de ajungere la un public tinta cu mesaje special pregatite pentru acel esantion, televiziunea fiind mediul utilizat cel mai mult in aceasta perioada. In ultimii cinci zeci de ani de istorie a publicitatii se disting in lumea occidentala mai multe tipuri de prezentare a mesajului publicitar. In anii imediat urmatori razboiului, o data cu reaparitia produselor disparute de pe piata timp de aproape zece ani, mesajul publicitar pune accentul pe bucuria revederii acestor produse. Odata cu perioada reconstructiei economice si cu redresarea rapida a Germaniei dupa razboi mesajul publicitar punea accent pe faptul ca omul putea acum sa achizitioneze diverse bunuri. Sfarsitul anilor saizeci impune un suflu de liberalizare in publicitate, astfel liberalizarea atitudinii fata de sexualitate, preferinta pentru muzica rock si dezvoltarea subculturii hippie se regasesc in sloganele publicitare. Anii optzeci sunt marcati de ideea ca publicitatea de calitate este o dovada a produselor la care se face publicitate. Anii nouazeci sunt fara doar si poate sub semnul creatiei publicitare a unor creatori mari. Noile mijloace de comunicare precum internetul si multimedia au deschis noi posibilitati pentru transmiterea mesajului publicitar.

Preview document

Publicitate și Mass Media - Pagina 1
Publicitate și Mass Media - Pagina 2
Publicitate și Mass Media - Pagina 3
Publicitate și Mass Media - Pagina 4
Publicitate și Mass Media - Pagina 5
Publicitate și Mass Media - Pagina 6
Publicitate și Mass Media - Pagina 7
Publicitate și Mass Media - Pagina 8
Publicitate și Mass Media - Pagina 9
Publicitate și Mass Media - Pagina 10
Publicitate și Mass Media - Pagina 11
Publicitate și Mass Media - Pagina 12
Publicitate și Mass Media - Pagina 13
Publicitate și Mass Media - Pagina 14
Publicitate și Mass Media - Pagina 15
Publicitate și Mass Media - Pagina 16
Publicitate și Mass Media - Pagina 17
Publicitate și Mass Media - Pagina 18
Publicitate și Mass Media - Pagina 19
Publicitate și Mass Media - Pagina 20
Publicitate și Mass Media - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Publicitate si Mass Media
    • 1Introducere in Publicitate.doc
    • 1PAG.doc
    • 2introducere in m-m.doc
    • 3sist media in ro.doc
    • 4Publicitatea.doc
    • 5Efectele publicitatii.doc
    • Anexa.doc
    • bibliografie.doc
    • CUPRINS.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de management în mass-media

CONCURENTA Concurenta trebuie stabilita in functie de formatul pe care il va aborda in viitor organizatia mass-media. In functie de amplitudinea...

Publicitatea Tipărită în România

Un studiu efectuat de un grup de specialisti români si americani pe un numar de 214 reclame tiparite în revistele românesti, în perioada octombrie...

Manipularea prin Mass-Media

La inceput, lumea avea acces la informatie prin intermediul tiparului,apoi radioul a permis ca informatia sa fie receptata itr-o arie si mai larga...

Utilizarea mass-media în Publicitate

4.Utilizarea mass-media în publicitate (A) Functiile planificatorului media (B) Identificarea canalelor media necesare difuzarii mesajului...

Mesajul publicitar - reguli și execuție

(A) Conditia mesajului publicitar în conditiile suprasaturarii informationale. Chiar daca firmele aloca bugete substantiale pentru crearea si...

Comunicarea Publicitară

Publicitatea este abordata si explicata din cel putin trei perspective culturale, fiecare generând si o anumita atitudine fata de acest fenomen...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Introducere în Mass-Media

Comunicarea umană se poate construi pe baza a două mari tipuri de relaţii: a.) directe, dacă este vorba de comunicarea interpersonală, o...

Te-ar putea interesa și

Influența mass-media asupra opiniei publice - atitudinea consumatorilor față de publicitatea tv

Introducere Comunicarea a însoţit omul pe parcursul întregii sale existenţe şi evoluţii, în toate genurile de activităţi în care a fost implicat....

Mass-media și cultura de masă - comunicare și democrație în noul spațiu public

INTRODUCERE Argument pentru comunicare într-o societate de masă În 1967, în „Power, Politics, People”, C. Wright Mills abordează ceea ce numeşte...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Publicitate în Mass Media

Introducere Publicitatea joacă un rol tot mai important în viaţa socială, fiind indisolubil legată de comunicarea de masă, al cărei impact atât...

Influențele mass-media asupra sănătății publice

SĂNĂTÁTE s.f. provine din latinescul “sanitas” 1. Stare a unui organism la care funcţionarea tuturor organelor se face în mod normal şi regulat. ◊...

Mass-Media

INTRODUCERE Nevoia de informaţie este una dintre datele fundamentale ale întregii vieţi sociale. Am putea gasi echivalenţe ale jurnalismului la...

Importanța mass-media în relațiile publice

Mijloacele de comunicare în masă au avut şi încă au o uriaşă forţă de influenţare a consumatorului de informaţie, a publicului. Acest lucru este...

Mass-Media și Cercetarea Publicului Acestuia din România

Introducere În ansamblul mediilor de comunicare în masă, televiziunea, împreună cu radioul, reprezintă unul din elementele centrale ale vieţii...

Ai nevoie de altceva?