Studiul de Caz - Comunicatul de Presă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 7092
Mărime: 78.25KB (arhivat)
Publicat de: Elodia Zita Tudor
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Comunicatul de presă este un text obişnuit prin care se transmit informaţii către media. El este apreciat de către ziarişti în raport cu noutatea informaţiei prezentate, cu interes potenţial pentru publicul ţintă, al canalului media implicat dar şi în funcţie de calitatea prezentării informaţiilor.

Comunicatul de presă nu este decât adaptarea mediatică a străvechii pasiuni de a transmite informaţiile prin scris. El este scrisoarea în epoca media.

Comunicatul de presă este un anunţ sau un document transmis oficial de către o organizaţie sau de către o persoană şi transmite o informaţie legată de către o idee, eveniment produs, situaţie, informaţie care poate interesa populaţia sau un grup determinat al ei.

Comunicatul de presă este redactat în mod special pentru presa de informare, în scopul publicării şi difuzării lui, este întotdeauna un document scris.

Comunicatul de presă se dă întotdeauna la iniţiativa instituţii care îl emite şi este o apariţie plănuită care nu trebuie confundată cu publicitatea. Cuprinde schimbările în politica unei companii, lansarea de produse şi servicii noi, rezultate financiare deosebite, numiri în funcţii importante, sponsorizări, inaugurarea unor unităţi de producţie, tot ceea ce se intamplă sau se schimbă într-o instituţie merită să fie comunicat cel puţin câtorva ziare sau posturi de radio şi tv, pentru că schimbarea însăşi este o ştire de presă.

Comunicatele sunt necesare pentru orice tip de eveniment la care sunt invitate mediile de informare: conferinţe de presă, briefinguri din cadrul unor expoziţii sau evenimente nesponsorizate. (briefing: persoană face o declaratie de presă şi pleacă).

Tipul de ştire dezvoltat în comunicatul de presă poate să aparţină ştirilor hard (info senzaţionale, neprevăzute) sau soft. De obicei, un specialist în relaţii publice asociază ştirile hard cu dezastre, incendii, închiderea unor fabrici, accidente suferite de consumatori etc. Ştiri soft - materiale de bază prntru articole publicate de ziare, chiar dacă acestea sunt evenimente majore pentru organizatie.

Specialiştii în relaţii publice îl consideră “un mijloc simplu şi eficace” cu ajutorul căruia se transmite presei o informaţie despre organizaţie, în speranţa că mesajul va ajunge la publicul căruia îi este adresat. Pentru a fi publicat, comunicatul trebuie să conţină o informaţie în măsură să reprezinte o noutate sau să prezinte un anume interes pentru o categorie importantă de public.

Comunicatul nu are nimic comun cu reclama: aceasta este un mesaj plătit (organizaţia a cumpărat spaţiu tipografic sau timp de antenă), al cărui conţinut şi ale cărei condiţii de apariţie sunt controlate de cel care a comandat-o. Biroul de presă sau practicianul în relaţii publice, care au redactat şi trimis către redacţii comunicatul, nu au nici un fel de drept asupra acestuia, nu pot impune nici actul publicării lui, nici forma în care va fi reprodus şi nici momentul difuzării.

Jurnaliştii sunt cei care hotărăsc dacă el va fi sau nu făcut public, stabilind totodata dacă va fi difuzat integral, trunchiat sau rescris.

Pentru ziarişti comunicatul este un “instrument de lucru şi de referinţă” – în cazul în care furnizează informaţii despre subiecte care vor face obiectul unor materiale mai ample (reportaje, anchete, interviuri) - sau “un produs finit” – în cazul în care este publicat direct, fără a declanşa un efort suplimentar de documentare din partea redacţiei.

Principalele criterii de evaluare a importanţei unui comunicat sunt, pentru jurnalişti, noutatea informaţiei, interesul pe care aceasta l-ar putea avea pentru publicul ziarului, revistei sau postului şi calitatea redactării textului (care ar trebui să fie cât mai apropiată de scriitura jurnalistică).

După Bernard Dagenais, autorul celei mai ample lucrări consacrate acestui gen, comunicatul are următoarele caracteristici:

- este un anunţ sau un document transmis oficial de către o organizaţie sau de către o persoană;

- transmite o informaţie legată de o idee, serviciu, produs, eveniment, situaţie, informaţie care poate interesa populaţia sau un grup bine determinat al ei;

- este redactat în mod special pentru presa de informare, în scopul publicării şi difuzării lui;

este întotdeauna un document scris.

In literatura de specialitate exista mai multe clasificari ale comunicatelor in functie de diferire criterii:

1) dupa criteriul luarii deciziei, cuprinde 2 tipuri de documente:

- comunicat de informare ( informatii obiective legate de eveniment)

- comunicat de tip persuasiv ( cuprinde o opinie sau o pozitie, contestare, dezmintire, acuzatie)

Preview document

Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 1
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 2
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 3
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 4
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 5
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 6
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 7
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 8
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 9
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 10
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 11
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 12
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 13
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 14
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 15
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 16
Studiul de Caz - Comunicatul de Presă - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Studiul de Caz - Comunicatul de Presa.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Forme și Formule ale Presei pe Interenet

Scurtă excursie prin noua „junglă virtuală” Presa, e clar deja pentru toată lumea, nu mai e ce a fost. Sunt aproape imemoriale vremurile în care...

Importanța Comunicării în Gestionarea Situațiilor de Criză

MEMORIU JUSTIFICATIV Evoluţiile socioeconomice din ultimul deceniu au determinat schimbări profunde ale mediului general de existenţă în toate...

Relația administrației publice cu presa

I Relaţiile publice concept rol şi istorie 1.1 Delimitări conceptuale Practica relaţiilor publice este arta şi ştiinţa socială a analizării unor...

Managementul proiectelor - Hotel Briza Montana

1. INFORMAŢII DESPRE CONSORŢIUL PROIECTULUI 1.1. Date despre organizaţia promotoare Numele organizaţiei Agenţia de turism ecologic „Better Life”...

Campania de recrutare și încorporare militară

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE 1.1. MOTIVUL ALEGERII LUCRĂRII „În toate armatele moderne se apreciază că , pentru a fi victorioşi în război , cu cât...

Managementul crizei de imagine a organizației - studiu de caz Dacia

Argument Crizele – la scară mai mică sau mai mare – ţin, după toate aparenţele, de domeniul cotidianului. Pentru ca ele să nu alimenteze permanent...

Mass-Media și rolul acesteia în stat

CAPITOLUL 1 SISTEMUL MASS-MEDIA 1.1. SISTEMUL MASS-MEDIA SI ACTORII SAI Asociaţia Internaţională a Relaţiilor Publice a stabilit, cu ocazia...

Gestionarea Crizelor de Imagine

Introducere Deși pare imposibil, și cea mai respectată companie poate face un pas greșit: un produs defect, un contract neonorat, o fraudă a unui...

Ai nevoie de altceva?