Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 9363
Mărime: 53.74KB (arhivat)
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1.1. Conceptul de manipulare

Etimologic, conceptul de manipulare trimite la actiunea de a manui, de a manevra.

Acest inteles a parcurs in istoria sa mai multe intelesuri. In prima jumatate a secolului XVIII termenul era folosit pentru a desemna modul in care aurul si argintul erau extrase din pamant.

In a doua jumatate a secolului XVIII indica maniera in care anumite substante chimice sunt combinate, iar, in secolul al XIX-lea capata sensul de folosire a mainilor pentru efectuarea unor operatii stiintifice sau tehnologice. Ulterior, termenul capata un sens abstract, devenind o operatie a spiritului, un act intelectual care consta in lucrul cu ideile.

Aceasta complexitate a termenului apare si in definitiile contemporane.

Dictionarul Enciclopedic asuma acceptiunea conform careia „manipularea este o actiune de influentare, printr-un ansamblu de mijloace (presa, radio, televiziune) prin care, fara a se apela la constrangeri, se impun persoanelor (grupurilor) anumite comportamente, cultivandu-se impresia ca actiunea este in concordanta cu propriile interese”.

Dictionarul de sociologie sustine ca, in societatea moderna, manipularea este folosita mai ales in scopuri politice, indeosebi prin utilizarea propagandei ca mecanism organizat de influentare sociala. A manipula inseamna „a insela, a frauda, a determina un actor social (persoana, grup, colectiv) sa actioneze intr-un mod compatibil cu interesele initiatorului dand in acelasi timp senzatia ca are deplina libertate de gandire si decizie”.

Persuasiunea este definita ca activitatea de influenta a atitudinilor unei persoane sau a unui grup de persoane, sensul sau fiind marcat de etimologia sa, care trimite la actiunea de a sfatui. De multe ori, in literatura de specialitate, sensul termenilor persuasiune si manipulare se intersecteaza sau chiar se confunda. Desi exista unele asemanari intre ele, conceptele difera prin cateva caracteristici importante. Manipularea presupune incercarea de a induce un curs al actiunii care este contrat intereselor celui manipulat, persuasiunea nu. De asemeni, manipularea presupune impresia libertatii de actiune, insa nu si prezenta efectiva a acesteia, pe cand in persuasiune exista si constiinta influentei si posibilitatea de a refuza.

Asadar, persuasiunea si manipularea sunt doua mecanisme de influentare diferite, distinctia dintre acestea vizand amplitudinea mijloacelor utilizate si depasirea, prin manipulare, a granitelor influentei oneste.

Un alt concept corelat este cel de convingere. El trimite, etimologic, la actiunea de a invinge prin argumente rationale. Daca in convingere se argumenteaza rational, se elimina variantele concurente pe baza unei discutii critice, in manipulare sensul este impus prin folosirea dimensiunilor non-rationale si contextuale propice. Nu avem de-a face cu o discutie critica, ci cu impunerea unui traseu discursiv prezentat ca fiind unicul legitim.

Intre convingere si manipulare exista un raport de opozitie. Convingerile sunt un obstacol in calea manipularii, daca aceasta din urma isi propune sa atace direct acele convingeri. Pe de alta parte, actiunea de manipulare nu ignora convingerile unui om, ci le deturneaza in sensul dorit.

Astfel, manipularii ii raman proprii acele trasaturi care o fac ilegitima, incorecta si abuziva. Daca exista o influenta in avantajul receptorului, atunci aceasta este fie persuasiune fie convingere, in nici un caz manipulare.

Manipularea capata un sens aparte in cazul textului jurnalistic pentru ca acesta se produce la intretaierea unor asteptari legitimate social. Jurnalistii si-au asumat dintotdeauna pretentii de obiectivitate si rationalitate. Publicul asteapta, de asemenea, sa inteleaga usor acest tip de discurs iar temele sa se suprapuna peste preocuparile proprii. Prin urmare, obiectivitatea, rationalitatea, interesul si atractivitatea sunt marci care asigura identitatea textului jurnalistic. Acestea devin, totodata, si sisteme de protectie impotriva influentei interesate, intrucat adevarul, spiritul critic, echidistanta, prezentarea completa a spatiului public sunt exigente care, o data respectate, anuleaza posibilitatile de manipulare. Asadar, manipularea in acest caz nu poate sa apara decat prin deturnarea acestor caracteristici.

Principalele forme generale de manipulare sunt : persuasiunea, dezinformarea, intoxicarea (prin minciună, zvon etc.)

Prin persuasiune înţelegem acţiunea de a convinge într-un mod sau altul pe cineva să facă sau să aleagă un lucru. Este acţiunea prin care autorul unui mesaj susţine o idee, încercând să convingă auditoriul. Persoana care ia decizia o face de multe ori pe baza altor tipuri de argumente decât cele logice sau cele logico-corecte, fiind convinsă de „necesitatea” sau „importanţa” aparentă a acţiuni sau lucrului respectiv.

Preview document

Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 1
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 2
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 3
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 4
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 5
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 6
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 7
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 8
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 9
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 10
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 11
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 12
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 13
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 14
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 15
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 16
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 17
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 18
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 19
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 20
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 21
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 22
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 23
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 24
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 25
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 26
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 27
Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de Persuasiune in Negocieri si Vanzari.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Publicitatea - Informare sau Manipulare

Abstract Manipulation in comercial purpose exists from the beginings of the world. Begining to be more and more efficacious when the sublime...

Tehnici de Persuasiune și Influențare în Negocierea Afacerilor

Introducere Pentru că în viaţă şi în afaceri avem parte nu de ceea ce merităm, ci doar de ceea ce negociem, trebuie să ne dezvoltăm capacităţile...

Patologii comunicaționale - persuasiunea

CCAPITOLUL I POZITIONAREA si DEFINIREA CONCEPTULUI de “PERSUASIUNE” „Comunicarea este cea prin intermediul careia ne formam si ne modificam...

Tehnici de Persuasiune în Vânzări

A vinde" înseamnă, în sensul cel mai general, a convinge pe cineva, a-l determina, dinaproape în aproape, să reacţioneze aşa cum doreşte...

Caiet practică Setrio Soft

Introducere Fondata in anul 2004, SETRIO SOFT este, prin definitie, o companie dezvoltatoare de aplicatii software. In decursul celor 3 ani de...

Proiecte Econimice

CAPITOLUL I 1.1 Denumirea şi forma juridicã a societãţii Denumirea societãţii este S.C. CAPRICE S.R.L. În toate actele, anunţurile şi...

Tehnici de persuasiune în negocieri și vânzări

O forma de influentare, o modalitatea de argumentare prin intermediul careia o persoana incearca sa convinga o alta persoana sau un grup de...

Psihologia vânzării

INTRODUCERE - CE ESTE VANZAREA  Ati incercat vreodata sa convingeti un politist sa nu va dea o amenda?  V-ati prezentat vreodata la un...

Ai nevoie de altceva?