Cuprins
- Introducere
- 1.1. Tema proiectului
- 1.2.Mijloacele de realizare
- 2.Structura proiectului
- 3.Algoritmi fundamentali
- 3.1.Maximul dintr-un sir
- 3.2.Cautarea binara intr-un sir
- 3.3.Turnurile din Hanoi
- 3.4.Sortarea prin interclasare (merge sort)
- 3.5.Sortare rapida
- 4.Probleme rezolvate cu ajutorul metodei “Divide et impera”
- 5.Fractali
- 5.1.Scurt istoric
- 5.2.Generalitati
- 5.3. Primii fractali faimosi
- 5.4. Definitie
- 5.5. Dimensiunea fractala
- 5.6.Linia lui Koch-Algoritm de generare in C++
- 1. INTRODUCERE
Extras din proiect
1.1.Tema proiectului
Sa se dezvolte o aplicatie realizata in Power Point care sa cuprinda informatii despre metoda “Divide et impera”.Aplicatia va contine atat detalii despre tema,o culegere de probleme pentru a se evidentia atat mecanismul “Divide et impera” cat si modul in care aceasta usureaza rezolvarea problemei.
Am ales aceasta metoda « Divide Et Impera » deoarece este o metoda intalnita nu numai in informatica,ci si in viata de zi cu zi.Toata lumea apeleaza la aceasta tehnica pentru a-si usura munca sau pentru a avea o situatie mai clara a problemei.
In politică şi sociologie, dezbină şi stăpâneşte este o combinaţie de tactici de câştigare şi menţinere a puterii prin divizarea unei populaţii în entităţi mai mici care luate separat au putere mai mică decât cel care îşi impune voinţa. Este deseori întâlnită ca o strategie în care grupuri de putere mică sunt împiedicate să se unească şi să devină mai puternice.Folosită efectiv, acestă strategie permite celor cu putere reală puţină să-şi impună voinţa asupra celor care colectiv au putere mare .
Studiul metodei oferă o gamă largă de posibilităţi – identificarea problemelor rezolvabile prin aplicarea ei, înţelegerea aprofundată a mecanismului recursivităţii, pe care se bazează metoda, aplicarea principiului său la probleme din diverse domenii de activitate, stabilirea de conexiui între acestea, stimularea interesului pentru studiul istoriei, pornind de la dictonul politic care a determinat alegerea numelui metodei exemplele şi, mai ales, de la exemplele celebre în care acesta a fost aplicat.
1.2.Mijloacele de realizare
Pentru realizarea acestui soft se va folosi programul Borland C++, respectiv limbajul de programare C++. Se vor utiliza proprietăţile obiectelor aflate în dotarea programului si deasemenea se vor folosi subprograme pentru cautarea, citirea si afisarea solutiilor problemelor.
C++ este un limbaj de programare standardizat, compilat, de nivel mediu. Este implementat pe majoritatea platformelor de calcul existente azi, şi este cel mai popular limbaj de programare pentru scrierea de software de sistem. Este apreciat pentru eficienţa codului obiect pe care îl poate genera, şi pentru portabilitatea sa.
Borland C + + este un mediu de programare pentru MS-DOS şi Microsoft Windows,care foloseste limbajul de programare C sau C++.
Limbajul C++ s-a impus în elaborarea programelor datorita:
• usurintei de reprezentare a obiectelor cu caracter nenumeric
• capacitatii de reprezentare a obiectelor dinamice
• capacitatii de exploatare a caracteristicilor masinii de calcul pentru controlul strict al performantelor programului
• asigurarii unei interfete transparente cu sistemul de operare al masinii utilizate.
Aplicatia Power Point este utilizata pentru realizarea unor prezentari avand la baza folii de proiector,diapozitive electronice sau pot fi elaborate prezentari electronice,caz in care asupra textului pot fi aplicate efecte si animatie pentru captarea atentiei auditoriului.
POWER POINT este o aplicaţie ce permite crearea de pagini electronice unite în cadrul unui singur fişier nume. PPT ce poate să conţină:
- pagini (SLIDE-uri) de prezentare;
- efectuarea, pe paginile de prezentare, de adnotări invizibile pentru public;
- modificarea paginilor unei prezentări existente;
- adăugarea de pagini noi sau introducerea de texte, imagini CLIPART, diagrame EXCEL, tabele WORD sau alte obiecte;
- inserarea de imagini artistice, utilizând o gamă largă de instrumente de desenare din POWER POINT;
- efecte sonore şi animaţie, efecte speciale (tranziţii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate direcţile, etc.).
Programul POWER POINT oferă trei metode de prezentare:
- prezentarea compusă din pagini electronice;
- utilizarea foliilor de retroproiector;
- utilizarea de diapozitive.
Există trei modalităţi de construire a unei prezentări:
2. 1. Utilizarea instrumentului AUTOCONTENT WIZARD
2. 2. Lucrul în modul de afişare OUTLINE
2. 3. Lucrul în modul de afişare SLIDE
2.Structura proiectului
Metoda Divide et Impera (Imparte si Stapaneste) este o metoda de programare care se aplica problemelor care pot fi descompuse in subprobleme independente, similare problemei initiale, de dimensiuni mai mici si care pot fi rezolvate foarte usor. Procesul se reia pana cand (in urma descompunerilor repetate) se ajunge la probleme care admit rezolvare imediata.
Divide et impera este o tehnica ce admite o implementare recursiva. Am invatat principiul general prin care se elaboreaza algoritmi recursivi: ce se intampla la un nivel, se intampla la un nivel, se intampla la orice nivel (avand grija sa asiguram conditiile de terminare). Tot asa, se elaboreaza un algoritm prin divide et imoera: la un anumit nivel avem doua posibilitati:
am ajuns la o problema care admite o rezolvare imediata, caz in care se rezolva si se revine din apel(conditia de terminare);
nu am ajuns in situatia de la punctul 1, caz in care sdescompunem problema in doua sau mai multe subprobleme, pentru fiecare din ele reapelam functia, combinam rezultatele si revnim din apel.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Divide et Impera.doc