Extras din proiect
Grupul Vel Pitar este liderul pietei romanesti a produselor de panificatie si morarit si un jucator important in domeniul productiei si distributiei de biscuiti, napolitane, specialitati de cofetarie si produse de patiserie.
In prezent Grupul Vel Pitar detine centre de productie in Bucuresti si in 10 judete din Romania (Valcea, Arges, Brasov, Cluj, Galati, Iasi, Giurgiu, Gorj, Olt si Dambovita), unitati de morarit si o retea de magazine in 5 mari orase din Romania.
Conform noii structuri organizatorice si implicit a celor trei linii de bussiness adoptate de Vel Pitar, domeniul de activitate al companiei si-a marit sfera de cuprindere, incluzand in activitatea sa, urmatoarele:
- Producerea si comercializarea produselor de morarit;
- Producerea si comercializarea produselor de panificatie;
- Comercializarea en-gross si en-detail a marfurilor;
- Prestarea de servicii-( morarit, revizii tehnice periodice, reparatii mecanice)
Analizand comenzile pentru luna viitoare, Vel Pitar observa faptul ca in acasta perioada va aparea surplus de capacitate de productie si de resursa umana la fabricile sale din Bucuresti, Iasi, Brasov si Cluj.
In urma unor aprofundate studii de marketing a rezultat faptul ca in aceasta perioada exista o cerere mai mare pentru cozonaci, care se poate realiza in trei sortimente si anume: cu cacao si nuca, cu rahat si cu stafide. Fiecare dintre cele 4 fabrici dispune de materia prima si de tehnologia necesara realizarii cozonacilor.
Conducerea societatii urmareste o incarcare uniforma a fabricilor sale, astfel incat raportul dintre productia suplimentara si surplusul de capacitate de productie sa fie acelasi pentru toate fabricile.
Luand in considerare faptul ca profitul unitar estimat varieaza in raport cu dimensiunea productiei, conducerea societatii doreste sa stie ce cantitate din fiecare tip de produs solicitat suplimentar urmeaza sa realizeze fiecare fabrica astfel incat profitul sa fie maxim.
Fabrica Productie posibila (buc.) Capacitate de stocare ( )
Bucuresti 1700 600
Iasi 1460 450
Brasov 1550 480
Cluj 1675 530
Sortiment Vanzari potentiale (buc.) Profit (lei/buc) Volum ( /buc)
Cacao&nuca 1950 1.50 0.3
Rahat 1800 1.25 0.3
Stafide 1750 0.95 0.3
Stabilirea modelului economico-matematic
Etape:
1. Stabilirea variabilelor modelului:
=cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul cacao&nuca, realizata la Bucuresti;
=cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul cacao&nuca, realizata la Iasi;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul cacao&nuca, realizata la Brasov;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul cacao&nuca, realizata la Cluj;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul rahat, realizata la Bucuresti;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul rahat, realizata la Iasi;
=cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul rahat, realizata la Brasov;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul rahat, realizata la Cluj;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul stafide, realizata la Bucuresti;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul stafide, realizata la Iasi;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul stafide, realizata la Brasov;
= cantitatea de cozonaci (buc.), sortimentul stafide, realizata la Cluj.
2. Stabilirea functiei obiectiv (O):
-functie de maximizare a profitului
Preview document
Conținut arhivă zip
- Modelul Programarii Liniare.doc