I. Consideratii generale 1. Scop 2. Cadru, context - descriere 3. Populatie 4. Timp 5. Spatiu 6. Metoda 7. Caracteristici II. Continut 1. PRELUCRAREA PRIMARA: Culegerea datelor/ Inregistrare 2. ELIMINAREA VALORILOR ABERANTE 3. GRUPARI SI CLASIFICARI 4. ANALIZA GRAFICA 5. ANALIZA INDICATORILOR 6. MARIMI RELATIVE SI MEDII 7. VARIATIE 8. ASIMETRIE SI BOLTIRE 9. CONCENTRARE SI DETERMINARE 10. ANALIZA CORELATIILOR SI REGRESIILOR 11. ESTIMARE, TESTARE SI VERIFICARI DE IPOTEZE STATISTICE III. Concluzii IV. Anexe
1) SCOP Romania are multe de oferit din punct de vedere turistic. Din punct de vedere cultural, tara este extrem de diversificata - se pot vizita fortarete medievale, manastiri bizantine, casteluri si case taranesti decorate dupa specificul regional. De asemeni, Bucurestiul interbelic era numit pe buna dreptate “Micul Paris”, cu arhitectura si viata culturala demne de capitala franceza.Mai mult decat atat, aceste obiective pot fi vizitate si cu beneficiul unor hoteluri si restaurante amenajate conform standardelor occidentale. Scopul acestui proiect este evidentierea dezvoltarii din ultimii ani a turismului din Romania. Prin prezentarea a mai multor aspecte acest proiect incearca sa aduca in fata celui care-l consulta o situatie clara a evolutiei Turismului roman.In aceasta lucrare va sunt prezentate parerile turistilor despre meleagurile noastre ,datele prezentate sunt aflate prin sondaje. Itrebarile la care isi propune proiectul sa raspunda: 1. Cum s-au dezvoltat conditiile de cazare in turismul romanesc in ultimii ani? 2. Care este determinarea turistilor straini de a alege Romania? 3. Care este situatia turismului romanesc in comparatie cu cele din alte tari membre UE? 4. Cum influenteaza bugetul dezvoltarea turismului romanesc? 2) CADRU Prezentul studiu statistic vine în întâmpinarea clarificarii situatiei de dinainte de criza financiara si cea din timpul crizei(prezent),cadrul este format din cetateni sau nu ai tarii noastre. 3) POPULAŢIE Sondajul a fost aplicat pe esantione de persoane din diferite colturi ale tarii,dar si turistilor straini intalniti prin Sibiu. 4) TIMP Prezentul studiu statistic a implicat o durata scurta de timp ,sondajul aplicat popolatiei a fost analizat in doar cateva zile ,si acesta nu implica rezultate care sa aiba efecte in timp ci vorbeste doar despre viitorul sau trecutul apropiat. 5) SPAŢIU Întinderea spaţială a prezentului studiu statistic se restrânge în interiorul tarii noastre. 6) METODA Metoda folosita la prezentul proiect statistic este cea de esantionare stratificata În acest caz am divizat populaţia cercetată în subpopulaţii denumite straturi , care dispun fiecare de caracteristici mai mult sau mai puţin distincte.Instrumentul de lucru follosit a fost chestionarul. 7) CARACTERISTICI Principalele caracteristici avute în vedere sunt următoarele: -Numarul de turisti in anii trecuti -Dezvoltarea infrastructurii turismului romanesc. 1.PRELUCRAREA PRIMARA: Culegerea datelor/ Inregistrare Datele au fost cu precadere obtinute de pe internet si din alte surse oficiale. Astfel ele sunt verificate si confirmate. Chestionarul a fost realizat in asa fel incat sa exprime unele opinii si pareri personale ale oamenilor normali intalniti in diferite locatii,despre turismul romanesc tinind cont de diferite aspecte. 1. ELIMINAREA VALORILOR ABERANTE Pentru eliminarea valorilor aberante am trecut la aplicarea criteriului Chauvenet dupa urmatoarea formula: Pentru seria de date calculate marimea z a fost egala cu 1,6. Am aplicat inegalitatea pentru cea mai mare si pentru cea mai mica valoare din cadrul seriei si am resusit astfel sa vad care valoare nu respecta inegalitatea. Pentru fiecare valoare care nu respecta inegalitatea am trecut din nou la calculul mediei aritmetice respectiv a abaterii medii eliminand de aceasta data din cadrul seriei valoare care o gasisem ca fiind aberanta. Am repetat aceasta operatiune pana cand nu am mai optinut valori aberante. Acest lucru m-a ajutat sa elimin valori ce ar fi putut sa-mi afecteze calculul indicatorilor si in final interpretarea corecta a datelor. TESTUL CHEAUVENET MEDIA 188698 sigma 23857.78 z 1.6 sigma*z 301916.8 Xi Xi-med abs(Xi-med) testul MIN 173584 -15114 15114 Fals MAX 207324 18626 18626 Fals 2007 2009 2007(%) 2009(%) transport rutier 1246234 1648541 0.755962 1.322818 transport naval 821456 986547 0.832658 1.200974 Aerian 2365478 2879561 0.821472 1.217327 Feroviar 847665 921458 0.919917 1.087054 1. GRUPARI Gruparile s-au realizat pe ani( cronologice), pentru partea generala si comuna a proiectului, precum si teritoriale in ceea ce priveste zonele geografice in care au avut loc modificarile structurilor turistice.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.