Ambreiajul

Cuprins proiect Cum descarc?

- 1 DESTINATIA , CONDITIILE IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREAIAJULUI
- 2 Functiile ambreiajului sunt urmatoarele 
- 3 Cuplaje intermitente(ambreaj)
- 4 Cuplaje intermitente mecanice
- 5 AMBREIAJELE MECANICE, 
PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE SI CLASIFICARE A AMBREIAJELOR MECANICE
- 5.1 Principiul de functionare
- 5.2 Clasificarea ambreiajelor mecanice
- 6 TIPURI CONSTRUCTIVE DE AMBREIAJE MECANICE
- 7 Ambreiajul monodisc centrifug
- 8 Ambreiajul monodisc cu arc central tip diafragma
- 9 AMBREIAJELE HIDRODINAMICE
- 10 AMBREIAJELE ELECTROMAGNETICE
- 11 AMBREIAJELE COMBINATE
- 12 MECANISME DE ACTIONARE AUTOMATE
- 13 MATERIALE UTILIZATE LA CONSTRUCTIA AMBREIAJELOR
- 14 Ambreiajul patineaza sau nu cupleaza 
- 15 Ambreiajul nu declupeaza 
- 16 Ambreiajul cupleaza cu smucituri sau face zgomote puternice
- 17 VERIFICAREA SI REGLAREA CURSEI LIBERE A PEDALEI AMBREIAJULUI
- 18 REGLAREA JOCULUI DINTRE RULMENTUL DE PRESIUNE SI PIRGHIILE DE DECUPLARE
- 19 DEFECTELE SI TEHNOLOGIA DE RECONDITIONARE A AMBREIAJULUI 
- 19.1 Discul condus 
- 19.2 Furca de decuplare
- 19.3 Carcasa ambreiajului 
- 19.4 Verificarea ambreiajului
- 20 Norme tehnice de protectia si securitatea muncii
- Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

1. DESTINATIA , CONDITIILE IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREAIAJULUI
Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor si cutia de viteze , reprezentand organul de transmitere a momentului de la arborele cotit al motorului la cutia de viteze.
2 Functiile ambreiajului sunt urmatoarele :
1 permite la pornirea automobilului cuplarea progresiva a motorului , care se afla in functiune , cu celelalte organe ale transmisiei , care , in acel moment, stau pe loc;
2 permite cuplarea si decuplarea in timpul mersului automobilului motorului cu transmisia , la schimbarea treptelor de viteze ;
protejeaza la suprasarcini celelalte organe ale transmisiei. Ambreiajul trebui sa indeplineasca anumite conditii , si anume :
-sa permita decuplarea completa si cat mai rapida a motorului de transmisie , pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri;
-sa decupleze cu eforturi minime din partea conducatorului , fara a se obtine insa o cursa la pedala mai mare de 120-200 mm .Forta la pedala necesara declupari nu trebuie sa depaseasca 150 N la autoturisme si 250 N la autocamioane si autobuze ;
-partile conduse sa aiba o greutate cat mai redusa pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri 
-sa fie suficient de progresiv pentru a se evita pornirea brusca din loc a automobilului ; 
-sa asigure in stare cuplata o imbinare perfecta intre motor si transmisie;
-sa permita eliminarea caldurii care se produce in timpul procesului de cuplare prin patinarea suprafetelor de frecare ; 
-sa amortizeze vibratiile ce se produc in transmisie ;
-sa aiba o constructie simpla si ieftina ; 
-sa fie cat mai usor de intretinut si de reglat si sa ofere siguranta ;
Ambreiajele se clasifica dupa principiul de functionare si dupa tipul mecanismului de comanda .
Dupa principiul de functionare ambreiajele pot fi : mecanice , hidrodinamice , combinate si electromagnetice .
Dupa tipul mecanismului de comanda ,ambreiajele pot fi cu comanda : mecanica , hidraulica , pneumatica si electrica .
Dupa modul de realizare a comenzi ,ambreiajele pot fi :neautomate si automate.
3 Cuplaje intermitente(ambreaj)
Cuplajele intermitente asigura o legatura temporara a arborilor in functie de anumite conditii: turatie, sens de rotatie, supraincarcari, conditi tehnologice, etc. Cuplarea sau decuplarea arborilor se face comandat sau automat, fara oprirea arborelui motor
4 Cuplaje intermitente mecanice.
La aceste cuplaje transmiterea momentului de torsiune se realizeaza mecanic. Dupa caracterul functionarii se impart in :comandate si automate. Comanda poate fi mecanica, hidrostatica, pneumostatica, electrica(electromagnetica).
Aceste cuplaje sunt asemanatoare cuplajelor permanente cu gheare dar spre deosebire de ele unul din semicuplaje se poate deplasa axial (asamblarea lui se face cu caneluri sau cu doua pene paralele).
Aceste cuplaje constau din doua roti dintate, una cu dantura interioara cealalta cu dantura exterioara. Avantajele acestor cuplaje in comparatie cu cuplajele cu gheare sunt :
a) posibilitatea folosirii unui semicuplaj ca roata dintata dupa decuplare;
b) prelucrarea se face cu usurinta (dantura este evolventrica);
c) suprafata de contact este mai mare decat la cuplajele cu gheare de acelasi gabarit;
Semicuplajul deplasabil este cel de pe arborele condus (Fig. 1).
Cuplarea arborelui se poate realiza in repaus sau la o diferenta relativ mica intre turatiile arborilor, in functie de profilul ghearelor. Profilul ghearelor poate fi : triunghiurilor simetric si nesimetric ; trapezoidal simetric si nesimetric; si dreptunghiular.
Profilul triunghiular simetric se utilizeaza la transmiterea momentelor mici si la diferente mici de turatie intre arbori. Avantajul lui este dat de usurinta si rapiditatea cuplarii legata de numarul mare de gheare, pana la 60.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ambreiajul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!