Ambreiajul Autoturismului Renault Clio

Cuprins proiect Cum descarc?

SIMPTOMATICA DEFECTIUNILOR ORGANELOR DE TRANSMISIE
CUTIA DE VITEZE
AMBREIAJUL
TRANSMISIA LONGITUDINALA
TRANSMISIA PRINCIPALA
DIFERENTIALUL
ARBORII PLANETARI
SIMPTOMATICA DEFECTIUNILOR ORGANELOR COMPONENTE ALE MECANISMULUI DE DIRECTIE
SIMPTOMATICA DEFECTIUNILOR INSTALATIEI DE FRANARE
SIMPTOMATICA DEFECTIUNILOR ORGANELOR SUSPENSIEI


Extras din proiect Cum descarc?

I. Generalitati si caracteristici ale autoturismului 
Renault Clio 19
Autoturismul Renault Clio este construit de firma franceza Renault.
A fost prezentat in luna mai a anului 1990, ca succesor al renumitului Renault 5. 
In anul 1991 acest autoturism a fost ales ca masina anului in Europa, motiv care a determinat si lansarea pe piata a variantei Renault C 19V, echipata cu un motor de 1870 cm3. 
CARACTERISTICI TEHNICE
Tip caroserie.SR
Nr locuri.5
Tip alimentare.D/T
Cilindree.1870
Putere(kw/rotmin).59/2000
Cuplul max(Nm/rpm).160/2000
Amplasarea motorului.Fata
Arhitectura motor.R/4 4
Dimensiuni caroserie.3773/1639/1417
Greutatea la gol ( kg ).1095
Dimensiuni pneuri.175 / 65R14
Viteza maxima.174 km/h
Consum combustibil.5.2 L/100 km
SIMPTOMATICA DEFECTIUNILOR ORGANELOR DE TRANSMISIE
AMBREIAJUL
Rol si destinatie
Ambreiajul este primul ansamblu din transmisia automobilului care se plaseaza intre motor si cutia de viteze.
La majoritatea automobilelor ambreiajul este fixat de volantul motorului, marind astfel momentul de inertie al acestuia, si constituie, in cazul ambreiajelor mecanice, un cuplaj de frictiune, prin care, cu ajutorul fortelor de frecare cuplul motorului se transmite la rotile motoare, prin transmisia automobilului. In cazul ambreiajelor hidraulice el joaca chiar rolul de volant.
Introducerea ambreiajului in constructia automobilului se face in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motorului cu ardere interna, ca :
- incapacitatea de a porni sub sarcina ;
- existenta unei zone de functionare instabila ;
- obtinerea mersului in gol la o turatie relativ mare ;
- mersul neuniform.
Cerinta principala impusa ambreiajelor este ca momentul pe care il poate transmite sa fie reglabil, lucru care poate fi obtinut prin mai multe solutii constructive, dintre care cea mai simpla este solutia cu discuri de frictiune.
Ambreiajul automobilului serveste la decuplarea temporara si la cuplarea lina a transmisiei cu motorul. Decuplarea este necesara la oprirea si frinarea automobilului sau la schimbarea vitezelor. Cuplarea lina este necesara la pornirea din loc si dupa schimbarea vitezelor.
Prin decuplarea motorului de transmisie rotile dintate din cutia de viteze nu se mai afla sub sarcina si cuplarea lor se poate face fara eforturi mari intre dinti. In caz contrar, schimbarea vitezelor este aproape imposibila, functionarea cutiei de viteze este insotita de zgomot puternic, uzura dintilor este deosebit de mare si se poate produce chiar ruperea lor.
Cuplarea lina a arborelui cutiei de viteze cu arborele cotit al motrului, care are turatia relativ mare, asigura cresterea treptata si fara socuri a sarcinii la dintii rotilor dintate si la piesele transmisiei, fapt care micsoreaza uzura si elimina posibilitatea ruperii lor.
In cazul in care incarcarile organelor transmisiei depasesc momentul ambreiajului, acesta va incepe sa patineze, limitind aceste incarcari. In felul acesta ambreiajul indeplineste rolul unui organ de protectie a transmisiei la suprasarcini.
Tinand seama de fenomenele care apar in timpul functionarii automobilului, conditiile principale care se impun la proiectarea unui ambreiaj sint urmatoarele :
la decuplare : 
- ambreiajul trebuie sa izoleze rapid si complet motorul de transmisie, pentru a face posibila schimbarea vitezelor fara socuri ;
- decuplarea sa necesite din partea conducatorului eforturi reduse, fara a avea insa o cursa prea mare la pedala ;
la cuplare :
- ambreiajul trebuie sa imbine lin organele de actionare cu cele antrenate, pentru a evita pornirea brusca din loc a automobilului, socurile in mecanismele tranmisiei si suprasolicitarile pieselor, care pot provoca ruperea lor ;
- in stare cuplata, ambreiajul trebuie sa asigure o imbinare perfecta intre motor si transmisie, fara a avea patinare intre discuri.
- sa permita eliminarea caldurii care se produce in timpul procesului de cuplare la patinarea ambreiajului.


Fisiere in arhiva (6):

  • AMBREI~1.MCD
  • cap 1-3.doc
  • cap 4.doc
  • cap 5.doc
  • cap 6,7,A1.doc
  • Tema proiectului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!