Ambreiajul din Convertorul de Cuplu

Extras din proiect Cum descarc?

1. INFORMATII GENERALE 
1.1. DESCRIERE GENERALA
Cutia de viteze automata 3T40 este conceputa pentru a fi utilizata cu motoare montate transversal pe autoturisme organizate dupa solutia totul in fata.
Aceasta are trei trepte pentru mers inainte, o treapta pentru mers inapoi, o pozitie neutra (N), si o pozitie de parcare (P).
Cutia 3T40 are trei mecanisme planetare si un mecanism diferential. Pentru o corecta functionare a mecanismelor planetare se folosesc trei ambreiaje multidisc, un cuplaj unisens cu role si o frina cu banda.
Un convertor hidraulic de cuplu realizeaza o cuplare lina, prin intermediul uleiului, a motorului cu transmisia. Cele trei mecanisme planetare realizeaza cele trei rapoarte pentru mers inainte si raportul pentru mers inapoi. Schimbarea rapoartelor este total automata in functie de viteza vehiculului, pozitia clapetei de acceleratie, pentru a se obtine raportul corect (optim) necesar performantei maxime.
Ambreiajul convertorului de cuplu (TCC) este proiectat sa elimine pierderile de cuplu datorate alunecarii (patinarii). Prin cuplarea ambreiajului se realizeaza un transfer de cuplu mai bun intre volant si cutia de viteze. Ambreiajul este actionat cu ajutorul unui solenoid, actionat de ECM.
Modul de functionare
Cuplarea ambreiajul se face cu ajutorul unei supape comandata de un solenoid. Solenoidul este actionat de catre ECM printr-un contact intern, care se conecteaza la masa. Ambreiajul va fi cuplat numai atunci cind presiunea fluidului de transmisie a atins valoarea specificata, chiar daca ECM a dat comanda de cuplare. ECM va da comanda de cuplare dupa ce a verificat" citeva informatii de la senzori:
" Viteza vehiculului - Trebuie sa fie mai mare decit o valoare prestabilita pentru ca TCC sa fie actionat.
" Temperatura lichidului - Trebuie sa fie mai mare decit o valoare prestabilita.
" Senzorul de pozitie al clapetei de aer (TPS) - Dupa cuplarea ambreiajului, in regim de sarcina mica, ECM verifica informatia de la senzorul TPS pentru a decupla ambreiajul daca vehiculul este accelerat si decelerat cu periodicitate prestabilita.
Descrierea circuitului
Solenoidul este alimentat cu plusul bateriei prin inter!mediul unui contact montat pe mecanismul pedalei de frina. Cind pedala de frina este apasata, tensiunea de alimentare a solenoidului este intrerupta, decuplind ambreiajul indiferent de alte conditii. Un al doilea con!tact este cuplat mecanic cu sistemul de cuplare a vitezei a 3-a. Fiind conectat in serie cu alimentarea solenoidului, el va preveni cuplarea ambreiajului inainte de cuplarea vitezei a 3-a. Daca pedala de frina nu este apasata (con!tact inchis), iar transmisia se afla in viteza a 3-a, plusul bateriei va fi aplicat solenoidului TCC. Daca ECM constata ca celelalte conditii sint indeplinite, circuitul solenoidului se va inchide la masa prin ECM, iar ambre!iajul va fi cuplat.
1. CORPUL SUPAPELOR
2. CAPAC
3. GARNITURA TORICA
4. SOLENOID
5. CONTACT PRESIUNE VIT.III-A
Fig. 1 Solenoidul TCC
1.2. IDENTIFICARE CUTIE
Toate cutiile de viteza automate au cite o placuta metalica de identificare fixata pe exteriorul carcasei. Localizarea placutei este aratata in figura 1. Informatiile de pe placuta de identificare va vor ajuta la operatiile de service si la identificarea pieselor ordonate in catalogul partilor componente.
1.3. TERMINOLOGIE SPECIFICA. ANOMALII LA SCHIMBAREA TREPTELOR
Urmatoarele definitii au ca scop stabilirea unui limbaj comun si de a-i ajuta pe cei interesati in descrierea situatiilor. Acesti termeni (situatii) sunt folositi in sectiunea referitoare la cutia de viteze automata a manualului de service.
Pozitiile clapetei de acceleratie
" Deschidere minima - pozitia de deschidere minima a clapetei de acceleratie pentru o schimbare de treapta in sus
" Deschidere usoara - deschidere aprox. 1/4 din cursa pedalei de acceleratie
" Deschidere medie - deschidere aprox. 112 din cursa pedalei de acceleratie
" Deschidere mare - deschidere aprox. 3/4 din cursa pedalei de acceleratie
" Deschidere maxima - pedala de acceleratie complet apasata
" Schimbare in jos la deschiderea totala a acceleratiei - o apasare rapida a acceleratiei la maxim determina o schimbare in jos a treptelor de viteza
" Clapeta de acceleratie complet inchisa (corespunzator frinei de motor) - la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie in timp ce vehiculul ruleaza cu maneta in pozitia D"
" Frina de motor - motorul este folosit pentru a micsora viteza vehiculului schimbind manual vitezele de sus in jos cu acceleratia neapasata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ambreiajul din Convertorul de Cuplu.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!