Baterii de Acumulare

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 5855
Mărime: 7.84MB (arhivat)
Publicat de: Steluta H.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Herta Steluta
Descriere, rol, defecte, intretinere...

Extras din proiect

I. Introducere

Bateriile de acumulatoare sunt pile electrice reversibile, care au proprietatea de a înmagazina energia electrică prin transformarea ei în energie chimică şi reciproc.

Bateriile de acumulatoare ( numite pe scurt baterii sau acumulatoare ) sunt formate din elemenţi

( celule ) de acumulatoare, care pot fi conectate:

- în serie ( pentru mărirea tensiunii );

- în paralel ( pentru mărirea intensităţii );

- mixt ( pentru mărirea tensiunii şi intensităţii ).

Bateriile utilizate pe automobile servesc ca sursă de energie electrică, fiind conectate în paralel cu

dinamurile sau alternatoarele.

I. 1 Funcţiile bateriilor de acumulatoare.

Bateriile de acumulatoare îndeplinesc următoarele funcţii:

alimentează demarorul şi sistemul de aprindere la pornire;

alimentează restul receptoarelor şi consumatorilor electrici când motorul nu funcţionează;

preiau vârfurile de sarcină când puterea cerută de consumatori depăşeşte puterea pe care o poate da generatorul;

contribuie la menţinerea unei tensiuni constante a instalaţiei electrice la variaţia vitezei şi sarcinii generatorului.

I. 2. Tipuri de acumulatoare

Dintre acumulatoarele pentru autovehicule, cea mai largă răspândire o au acumulatoarele acide

cu plăci de plumb. Ele prezintă avantajul unei rezistenţe interioare de valoare mică, ceea ce face să fie utilizate la pornirea electrică a motoarelor. Ca dezavantaj este rezistenţa lor mecanică scăzută şi durata de viaţă relativ mică. Ele prezintă o autodescărcare importantă, şi ca urmare nu este permis să stea mult timp fără a fi reîncărcate.

Acumulatoarele alcaline se utilizează, de obicei, numai la autovehiculele care nu necesită sistem de pornire electric ( de exemplu, la motociclete ). Elementele unei baterii alcaline au plăcile pozitive din oxizi ai metalelor respective ( Ni, Cd, Ag ), iar cele negative sub formă de pastă de metal spongios ( Fe, Cd, Zn ), şi sunt montate alternativ într-un vas de oţel nichelat perforat; electrolitul este un hidroxid de potasiu diluat cu apă. Elementul se încarcă în anumite condiţii la o sursă de curent continuu.

Avantajele de menţinere practic constantă a capacităţii de descărcare la intensităţi mari şi a concentraţiei electrolitului ar impune folosirea acestor baterii. Având însă în vedere variaţia capacităţii cu temperatura, oxidarea în apă a zincului la bateriile Ag – Zn, cu degajare de hidrogen, şi deci cu pericol de explozie, precum şi preţul foarte ridicat, folosirea lor pe scară largă în condiţiile actuale nu este posibilă.

I. 3. Acumulatorul cu plăci de plumb

A. Reacţiile electrochimice reversibile de descărcare – încărcare

Acumulatoarele acide sunt formate în principiu din:

- cuvă ( bac ) în care se introduc;

- grupurile de plăci ( electrozi ) pozitive şi negative, executate din grătare de plumb umplute cu materie ( pastă ) activă;

- electrolitul format din soluţii de acid sulfuric în apă distilată.

În stare iniţială, plăcile pozitive au pasta activă formată din peroxid de plumb ( PbO2 ), iar cele

negative din plumb spongios ( Pb ). Bateriile trebuie umplute cu electrolit şi puse imediat la încărcare pentru „formarea” electrochimică şi omogenizare. După formare, acumulatoarele sunt supuse la reacţii electrochimice reversibile de descărcare şi încărcare.

Procesul de descărcare ( figura 1 ) se produce dacă la bornele exterioare ale acumulatorului, respectiv între cele două grupuri de plăci, se racordează o rezistenţă ( bec ). În interiorul celulelor ia naştere un curent electric având sensul de la plăcile negative la plăcile pozitive. La trecerea curentului electric la placa pozitivă, intră în combinaţie peroxidul de plumb cu acidul sulfuric, la placa negativă, acidul sulfuric reacţionează cu plumbul metalic.

Figura 1. Procesul de descărcare a bateriei de acumulatoare

Are loc o scădere a concentraţiei electrolitului, tensiunea electrică pe element scade, iar rezistenţa electrică interioară creşte. Procesul de formare a sulfatului de plumb, respectiv de sulfatare a plăcilor este cu atât mai intens cu cât elementul este mai descărcat.

Procesul de încărcare ( figura 2 ) are loc dacă la bornele elementului se aplică o tensiune electrică de polaritate corespunzătoare. La trecerea curentului electric prin electrolit, de la plăcile pozitive la cele negative, soluţia de acid sulfuric se descompune în ioni care sunt atraşi de plăcile de semn contrar.

Figura 2. Procesul de încărcare a bateriei de acumulatoare

În timpul procesului de încărcare are loc transformarea apei şi a sulfatului de plumb în plumb care se depune pe plăcile negative, peroxid de plumb care se depune pe plăcile pozitive şi acid sulfuric care face să crească densitatea electrolitului. Substanţele rezultate în urma procesului de încărcare regenerează atât materia ( pasta ) activă de pe plăci, cât şi densitatea electrolitului, paralel cu diminuarea cantităţii de sulfat de plumb.

Preview document

Baterii de Acumulare - Pagina 1
Baterii de Acumulare - Pagina 2
Baterii de Acumulare - Pagina 3
Baterii de Acumulare - Pagina 4
Baterii de Acumulare - Pagina 5
Baterii de Acumulare - Pagina 6
Baterii de Acumulare - Pagina 7
Baterii de Acumulare - Pagina 8
Baterii de Acumulare - Pagina 9
Baterii de Acumulare - Pagina 10
Baterii de Acumulare - Pagina 11
Baterii de Acumulare - Pagina 12
Baterii de Acumulare - Pagina 13
Baterii de Acumulare - Pagina 14
Baterii de Acumulare - Pagina 15
Baterii de Acumulare - Pagina 16
Baterii de Acumulare - Pagina 17
Baterii de Acumulare - Pagina 18
Baterii de Acumulare - Pagina 19
Baterii de Acumulare - Pagina 20
Baterii de Acumulare - Pagina 21
Baterii de Acumulare - Pagina 22
Baterii de Acumulare - Pagina 23
Baterii de Acumulare - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Baterii de Acumulare.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Studiul privind diagnosticarea complexă - perfectarea sectoarelor de diagnosticare a autovehicolelor militare

Tehnica de luptă şi armamentul în ascensiune provoacă schimbări esenţiale în conţinutul luptei moderne de arme întrunite. Lupta modernă de arme...

Proiectarea unei centrale electrice hibride de foarte mică putere

I. CONVERTOARE FOTOELECTRICE 1. Lumina Lumina, cea care a reprezentat o mare necunoscută mii de ani, pentru om reprezintă o permanentă necesitate...

Modernizarea procesului tehnologic de întreținere și reparație a bateriilor de acumulatoare

CAPITOLUL 1 Generalităţi privind sectorul de întreţinere tehnică a bateriilor de acumulatoare 1.1 Caracteristica generala a sectorului de...

Consumatorii electrici ai autovehiculelor

I.Memoriu justificativ Dezvoltarea si modernizarea transporturilor contrebuie la o mai buna folosire a automobilelor,la reducerea preturilor de...

Mijloace și Metode de Verificare și Testare a Sistemului Electric Auto

ARGUMENT Pentru îmbunătăţirea propriei activităţi pe care am depus-o în şcoală şi pentru a atinge standardele curriculare prevăzute pentru...

Instalația de aprindere

1. Constructia si functionarea instalatiei de aprindere. 1. Consideratii generale Curba tensiunii inalte a bobinei de inductie, in functie de...

Parcul de autovehicule

În majoritatea cazurilor, cînd se pune problema organizării unui parc de autovehicule, aceasta se face în clădiri deja existente, fapt care...

Recuperarea Plumbului din Bateriile Auto

Legislatia romana actuala in domeniul bateriilor si acumulatorilor uzati: Bateriile şi acumulatori auto sunt acele baterii sau acumulatori...

Ai nevoie de altceva?