Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 3 fișiere: pdf
Pagini : 78 în total
Cuvinte : 11734
Mărime: 549.83KB (arhivat)
Publicat de: Iorgu Arian Cozma
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: George Dragomir
UNIVERSITATEA DIN ORADEA FACULTATEA DE INGINERIE MANAGERIALĂ SI TEHNOLOGICĂ SPECIALIZAREA AUTOVEHICULE RUTIERE FORMA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: ZI DISCIPLINA: CALCULUL ȘI CONSTRUCȚIA MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ

Extras din proiect

TEMA DE PROIECT

Sã se realizeze calculul de dimensionare al unui motor cu ardere internã având

urmatoarele specificatii tehnice:

- Tipul motorului : M.A.C.

- Puterea motorului : Pe = 33 [kW]

- Turatia la puterea maximã : np=4700 [rot/min];

- numãrul de cilindri: i=4 in linie;

3

I. CALCULUL CINEMATIC SI DINAMIC AL MECANISMULUI

BIELÃ-MANIVELÃ

1. CINEMATICA MECANISMULUI BIELÃ-MANIVELÃ

Deplasarea pistonului se poate calcula cu ajutorul relatiei:

( ) (1 cos 2 )

4

cos 1 ..

.

..

. S = r × - a + L × - a [m] (1.1)

Unde: S – cursa pistonului

r – distanta de la axa de rotatie a arborelui la axa fusului maneton, numitã raza

manivelei.

2

S

r = [m] (1.2)

2

0,071 r =

r = 0,035 [m]

. – unghiul de rotatie al arborelui cotit

b – unghiul de rotatie al arborelui cotit

ß – unghiul dintre bielã si axa cilindrului

Se alege

3,2

1 L = (1.3)

Din relatia (1.3) rezultã:

L

= r

b [m] (1.4)

3,2

1

0,035 b =

b = 0,131 [m]

Se alege

3,2

1 L = .

4

Se observã cã deplasarea pistonului variazã de la valoarea sp=0 pentru a=0 °RA (pistonul în

p.m.i. la începutul cursei de admisie) pânã la valoarea Sp=S pentru a=180 °RA (la sfârsitul cursei de

admisie când pistonul ajunge în p.m.e.), apoi scade din nou pânã la valoarea zero la sfârsitul cursei

de comprimare. Variatia deplasãrii pistonului se repetã pentru urmãtoarele douã curse ale pistonului

(vezi fig. 1.3).

Fig 1.1 Variatia deplasarii pistonului.

Viteza pistonului Wp se stabileste derivând expresia deplasãrii pistonului în raport cu

timpul. Astfel expresia exactã a vitezei pistonului va fi:

sin 2

2

sin .

.

.

..

. Wp = r ×w × a + L × a [m/s] (1.5)

Unde: w - viteza unghiularã.

Expresia de calcul a vitezei unghiulare este urmãtoarea:

30

× n p

=

p

w [rad/s] (1.6)

Unde: nP - turatia la putere maximã.

Turatia la putere maximã a motorului din tema de proiect este: = 5600 P n rot/min.

Înlocuind turatia în expresia vitezei unghiulare, relatia (1.6), se va obtine:

30

w = p × 4700

w = 492,18 rad/s

5

Acceleratia pistonului J p se determinã prin derivarea expresiei vitezei pistonului în raport

cu timpul. Astfel derivând expresia (1.5) se obtine expresia exactã a acceleratiei:

J p = r ×w 2 × (cosa + L× cos 2a ) [m/ s2 ] (1.7)

Deoarece biela executã o miscare complexã de translatie si de rotatie, se considerã cã o parte

din masa bielei este concentratã în punctul de articulatie cu boltul (mBp) si executã o miscare

alternativã de translatie solidar cu grupul piston, iar restul (mBm) este concentratã în punctul de

articulatie cu fusul maneton si executã o miscare de rotatie cu viteza unghiularã . a arborelui cotit

(fig. 1.2).

Fig 1.2 Organizarea maselor in corpul bielei

mB=mBp+mBm [kg] (1.8)

mB=0,17+0,55=0,62 [kg]

Unde: mB [g] – masa totalã a bielei

4

~ D2

m mB B

= ×p × (1.9)

[kg]

D

mB 0,62

4

14,6

2

= ×p × =

S-a constatat experimental cã:

mBp=0,275.mB=0,275·0,62=0,17 [Kg] (1.10)

mBm=0,725.mB=0,725·0,62=0,55 [Kg]

ap [m/s2] – acceleratia pistonului

Forta de inertie a maselor în miscare de rotatie este:

FR=-mR

.r..2 = -10-3 ×1,3× 35,5 × 492,182 = -1179,5 [N] (1.11)

Unde: mR [kg] – masa componentelor aflate în miscare de rotatie

r [m] – raza manivelei;

. [rad/s] – viteza unghiularã a arborelui cotit;

mR=mBm+mcot =0,55+0,75=1,3 [kg].

Preview document

Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 1
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 2
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 3
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 4
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 5
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 6
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 7
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 8
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 9
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 10
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 11
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 12
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 13
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 14
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 15
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 16
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 17
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 18
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 19
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 20
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 21
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 22
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 23
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 24
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 25
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 26
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 27
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 28
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 29
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 30
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 31
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 32
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 33
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 34
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 35
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 36
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 37
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 38
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 39
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 40
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 41
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 42
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 43
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 44
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 45
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 46
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 47
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 48
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 49
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 50
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 51
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 52
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 53
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 54
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 55
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 56
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 57
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 58
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 59
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 60
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 61
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 62
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 63
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 64
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 65
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 66
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 67
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 68
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 69
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 70
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 71
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 72
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 73
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 74
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 75
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 76
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 77
Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Internă - Pagina 78

Conținut arhivă zip

  • Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Interna
    • Calculul de Dimensionare al Unui Motor cu Ardere Interna.pdf
    • tabel 1.pdf
    • tabel 2.pdf

Alții au mai descărcat și

Analiză și proiectare asistată în ingineria industrială

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Proiectarea asistata de calculator (CAD Computer Aided Design) este in present din ce in ce mai utilizata in domenii...

Analiza Procesului Tehnologic de Execuție a Reperului Arbore Secundar în Condițiile Producției de Serie Mare

INTRODUCERE Stagilul de practică pentru lucrare de licenţă l-am efectuat în cadrul laboratorului de Tehnologia Fabricării Produselor de la...

Utilizarea gazelor petroliere lichefiate GPL

CAPITOLUL 1 UTILIZAREA GAZELOR PETROLIERE LICHEFIATE 1.1. GAZELE PETROLIERE LICHEFIATE GPL (LPG) Gazele petroliere lichefiate sunt cunoscute în...

Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE În ultimul deceniu importurile de maşini cât şi modernizarea liniilor de fabricaţie la fabricile proprii, au dus la...

Controlul poluării MAI prin tratarea gazelor evacuate

CAPITOLUL 1 LEGISLAŢIA PRIVIND NORMELE DE POLUARE ÎN DOMENIUL AUTO După un secol de dezvoltare, aproape liberă a automobilului, urmează o...

Bazele Proiectării Subansamblurilor Mecanice

OBIECTIVELE Proiectului Işi propune evidenţierea elementelor de bază ale proiectării subansamblurilor mecanice, utilizate la autovehicule rutiere....

Analiza repartiției tensiunilor

Capitolul 1 Metoda elementului finit(M.E.F) 1.1. Introducere Metoda elementului finit a devenit, în mai puţin de 25 de ani, o metodă generală de...

Sisteme Moderne de Climatizare a Aerului

1. SISTEMUL DE CONDITIONARE A AERULUI 1.1. INTRODUCERE: Refrigerarea şi aerul condiţionat nu sunt descoperiri ale secolului XX . Forme simple de...

Te-ar putea interesa și

Puntea din spate a unui tractor case UH

Capitulul 1. GENERALITATI DESPRE TRACTOARE 1.1. ISTORIA TRACTOARELOR Fig. 1.1. Tractor cu aburi autopropulsat [1] Originea cuvântului tractor...

Modernizarea EFES Vitanta prin trigenerarea

INTRODUCERE În ultimele două decenii, Republica Moldova se confruntă tot mai mult cu problemele de procurare a resurselor energetice, fiind...

Calculul și construcția unui motor cu ardere internă

TEMA DE PROIECT Să se realizeze calculul de dimensionare al unui motor cu ardere internă având urmatoarele specificații tehnice: - Tipul...

Calcul Ambreiaj cu 2 Discuri

1. Generalitati Ambreiajul este inclus in transmisia autovehiculelor in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motoarelor cu ardere...

Ambreiajul

1.1 Destinatia ,conditiile impuse si clasificarea ambreaiajului Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor...

Probleme generale privind rolul și condițiile de funcționare ale cuplei segment-cilindru

CAPITOLUL 1 PROBLEME GENERALE PRIVIND ROLUL SI CONDITIILE DE FUNCTIONARE ALE CUPLEI SEGMENT – CILINDRU ÎN MOTOARELE CU ARDERE INTERNA Odata cu...

Motor cu Ardere Interna de Tipul Disel cu Răcitor

ADOPTAREA ŞI SELECTAREA DATELOR INIŢIALE Autoturism Motor cu ardere interna de tipul ,,Disel cu Răcitor’’ Masa vehiculului echipat Greutatea...

Fizica și automobilul viitorului

Introducere: Automobilul este unul din cele mai fascinante dispozitive pe care le poate avea cineva.De asemenea ele sunt tot mai raspandite,deja...

Ai nevoie de altceva?