Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă pentru autovehiculele rutiere

Cuprins proiect Cum descarc?

Tema proiectului
Etapa 1 Calculul proceselor de admisie și comprimare
Etapa 2 Calculul proceselor de ardere, evacuare si destindere 
Etapa 3 Stabilirea dimensiunilor pistonului
Etapa 4 Verificarea pistonului la solicitari
Etapa 5 Calculul efortului unitar
Etapa 6 Trasarea diagramei indicate
Etapa 7 Verificarea regunii port-segmenți
Etapa 8 Verificarea umerilor pistonului
Etapa 9 Constructia și calculul bolțului
Etapa 10 Calculul organologic al MAI: Calculul segmenților
Bibliografie Materialele de pe classroom


Extras din proiect Cum descarc?

TEMA PROIECTULUI: 
Să se efectueze calculul termic și organologic al unui motor cu aprindere 
prin scânteie (MAS) cu 4 cilindri în linie, în 4 timpi, cu aspirație normală, răcit cu 
lichid, destinat tracțiunii rutiere și având următoarele date inițiale:
Putere Pe = 74 kw
Turație n = 6000 rot/min
Număr cilindri 4
Alezaj D = 76,5 mm
Cursă S = 75,6 mm
Raport de comprimare ε = 10,5
Etapa 1
Parametri geometrici
Cilindreea unitară Vs
dm3
Cilindreea totală Vt
dm3
Volumul cilindrului Va Va= Vca+ε dm3
Volumul camerei de ardere Vca
V_ca= V_s/(ε-1) dm3
Viteza medie a pistonului wpm
m/s
Parametri geometrici 
Cilindreea unitara Vs 0.3473076
Cilindreea totala Vt 1.3892305
Volumul camerei de ardere Vca 0.0365587
Volumul total al cilindrului Va 0.3838663
Viteza medie a pistonului Wpm 15.12
Numarul total de cilindri i 4
Calculul procesului de admisie
Ipoteze de calcul:
fluidul proaspăt și gazele reziduale sunt gaze ideale
după intrarea în cilindru, energia cinetica a încărcăturii proaspete se transformă integral în căldură
Condițiile inițiale de stare
Presiunea și temperatura fluidului proaspăt la intrarea în motor, în cazul admisiei normale, sunt presiunea și temperatura aerului ambiant, p0 și T0:
p0 = 1 bar ; T0 = 298 K
Presiunea și temperatura gazelor reziduale
La motoarele în 4 timpi, se consideră că presiunea gazelor reziduale, pr este egală cu presiunea medie din colectorul de evacuare. În general, se adoptă:
pr = (1,05 ..1,25) p0
Temperatura gazelor reziduale variază în funcție de turația motorului, raportul de comprimare și coeficientul de exces de aer. Valorile lui Tr sunt:
- m.a.s. cu carburator: Tr = 900 ÷ 1100 K
- m.a.c. Tr = 600 ÷ 900 K
Coeficientul gazelor reziduale, γr
  - r
, unde νr (kmol/ciclu) este numărul de kmoli de gaze reziduale pe ciclu, iar νfp
r
fp
(kmol/ciclu) reprezintă numărul de kmoli de fluid proaspăt pe ciclu
m.a.s. cu carburator: γr = 0,04 ÷ 0,10
- m.a.c.: γr = 0,02 ÷ 0,05
Creșterea de temperatură a fluidului proaspăt, ΔT
Fluidul proaspăt se încălzește în contact cu pereții sistemului de admisie și al cilindrului. Creșterea temperaturii depinde de viteza fluidului proaspăt, de durata admisiei, de temperatura pereților și a fluidului proaspăt. În funcție de tipul motorului, ΔT are valorile:
m.a.s. cu carburator: ΔT = 0 ÷ 20°
- m.a.c. ΔT = 10 ÷ 40°
Presiunea din cilindru la sfârșitul cursei de admisie, pa
pa = p0 - Δpa ,
în care Δpa (bar) - căderea de presiune pe colectorul de admisie
Pentru motoarele de automobil, la regim nominal, valorile lui Δpa sunt:
m.a.s. cu carburator: Δpa = (0,05 ÷ 0,20) p0
- m.a.c. Δpa = (0,03 ÷ 0,18) p0
Temperatura la sfârșitul cursei de admisie, Ta
Această temperatură se determină din relația bilanțului termic aplicat fluidului proaspăt înainte și după amestecarea cu gazele arse. Se consideră că amestecarea se produce la presiune constantă, iar capacitatea calorică specifică a amestecului este egală cu a fluidului
proaspăt:
T  T0  T  -  r  Tr
, unde ξ = Cpr / Cpfp;
a 1  
Cpr - capacitatea calorică specifică la presiune constantă a gazelor restante
Cpfp - capacitatea calorică specifică la presiune constantă a fluidului proaspăt
Pentru calcule aproximative, se poate adopta ξ = 1.
Orientativ, funcție de tipul motorului, temperatura la sfârșitul procesului de admisie nu trebuie să depășească 370 K la m.a.s., și 350 K la m.a.c.
Gradul de umplere, ηv
Acesta este definit prin raportul dintre cantitatea (masică, molară, volumică) de fluid proaspăt reținută în cilindru la sfârșitul admisiei și cantitatea posibilă de a fi introdusă în cilindreea VS, în condițiile de temperatură de la intrarea în motor.
  pa  T0    1
Ta 
 - 1
1 - pu 
  r


Fisiere în arhivă (3):

  • Calculul si constructia motoarelor cu ardere interna pentru autovehiculele rutiere.xlsx
  • Calculul si constructia motoarelor cu ardere interna pentru autovehiculele rutiere.docx
  • Bolt ccmai.dwg

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 7€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!