Extras din proiect
Să se elaboreze calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în 4 timpi cu aprindere prin comprimare(Diesel) si a se efectueze bilantul energetic real orar. Motorul prezinta urmatoarele date initiale:
a) presiunea de aspiratie p0=750+0,6 n(mm Hg) n = ***
b) temperatura de aspiratie t0 = 100C (T0 = 283 K)
c) raportul de compresie ε =20+0,2 m m = ***
d) turatia n = 1800
e) densitatea aerului atmosferic: aer=1,293 [kg/m3] măsurată la 760 mm Hg şi T = 273 [K]
f) constanta specifică a aerului: Raer = 0,287 [kJ/kg]
g) numărul de cilindri ai motorului: i = 6;
h) numărul de timpi ai motorului: ;
i) tip aprindere: MAC
Aspecte generale
Istoricul motoarelor Diesel
Despre motorul Diesel –inceputuri*** 1 pagina
Motoarele Diesel moderne
Pistonul executa in cilindru o miscare alternativa intre cele doua puncte moarte(P.M.S.si P.M.I.).
P.M.S. = punct mort superior
P.M.I = punct mort inferior
In vecinatatea P.M.S. se afla chiulasa(capacul cilindrului in care se gasesc amplasate si supapele). Marimile de stare initiala pentru incarcatura proaspata sunt notate (p0,T0,N0).
Marimi de stare ale gazelor evacuate sunt notate (pg,Tg,Ng).
Vc = volumul spatiului mort;
Vs = volumul cilindreei;
0RAC = unghiul de rotatie al arborelui cotit;
D = alezajul (diametrul principal al cilindrului);
S = cursa descrisa de piston intre cele doua puncte moarte.
Fig.1. Ciclul motorului cu ardere interna in 4 timpi
Miscarea de translatie alternativa se transforma in miscare de rotatie cu ajutorul unui mecanism biela manivela.
La deplasarea spre dreapta a pistonului se deschide supapa de aspiratie iar in cilindru patrunde datorita depresiuni create o cantitate de amestec carburant. Procesul de admisie in cilindru se realizeaza la o presiune mai mica decat cea atmosferica datorita rezistentelor gazo-dinamice pe care le intampina aerul si amestecul carburant pana in cilindru(filtru de aer, supape, etc.).
Diagrama prin care este reprezentata variatia presiunii in functie de pozitia pistonului se numeste diagrama indicata
Preview document
Conținut arhivă zip
- Calculul Termic al Motorului cu Ardere Interna cu Piston in Patru Timpi.doc