Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 3046
Mărime: 409.17KB (arhivat)
Publicat de: Steluta H.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dan Andresoiu
UNIVERSITATEA DIN PETROSANI Facultatea de Inginerie Mecanica si Electrica

Extras din proiect

Să se elaboreze calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în 4 timpi cu aprindere prin comprimare(Diesel) si a se efectueze bilantul energetic real orar. Motorul prezinta urmatoarele date initiale:

a) presiunea de aspiratie p0=750+0,6 n(mm Hg) n = ***

b) temperatura de aspiratie t0 = 100C (T0 = 283 K)

c) raportul de compresie ε =20+0,2 m m = ***

d) turatia n = 1800

e) densitatea aerului atmosferic: aer=1,293 [kg/m3] măsurată la 760 mm Hg şi T = 273 [K]

f) constanta specifică a aerului: Raer = 0,287 [kJ/kg]

g) numărul de cilindri ai motorului: i = 6;

h) numărul de timpi ai motorului: ;

i) tip aprindere: MAC

Aspecte generale

Istoricul motoarelor Diesel

Despre motorul Diesel –inceputuri*** 1 pagina

Motoarele Diesel moderne

Pistonul executa in cilindru o miscare alternativa intre cele doua puncte moarte(P.M.S.si P.M.I.).

P.M.S. = punct mort superior

P.M.I = punct mort inferior

In vecinatatea P.M.S. se afla chiulasa(capacul cilindrului in care se gasesc amplasate si supapele). Marimile de stare initiala pentru incarcatura proaspata sunt notate (p0,T0,N0).

Marimi de stare ale gazelor evacuate sunt notate (pg,Tg,Ng).

Vc = volumul spatiului mort;

Vs = volumul cilindreei;

0RAC = unghiul de rotatie al arborelui cotit;

D = alezajul (diametrul principal al cilindrului);

S = cursa descrisa de piston intre cele doua puncte moarte.

Fig.1. Ciclul motorului cu ardere interna in 4 timpi

Miscarea de translatie alternativa se transforma in miscare de rotatie cu ajutorul unui mecanism biela manivela.

La deplasarea spre dreapta a pistonului se deschide supapa de aspiratie iar in cilindru patrunde datorita depresiuni create o cantitate de amestec carburant. Procesul de admisie in cilindru se realizeaza la o presiune mai mica decat cea atmosferica datorita rezistentelor gazo-dinamice pe care le intampina aerul si amestecul carburant pana in cilindru(filtru de aer, supape, etc.).

Diagrama prin care este reprezentata variatia presiunii in functie de pozitia pistonului se numeste diagrama indicata

Preview document

Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 1
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 2
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 3
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 4
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 5
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 6
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 7
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 8
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 9
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 10
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 11
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 12
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 13
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 14
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 15
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 16
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 17
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 18
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 19
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 20
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 21
Calculul termic al motorului cu ardere internă cu piston în patru timpi - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Calculul Termic al Motorului cu Ardere Interna cu Piston in Patru Timpi.doc

Alții au mai descărcat și

Calculul și construcția motoarelor de autovehicule

Tip motor MAC Dispunerea cilindrilor V I 8 γ/δ 90 D 112,3 S 119,5 ε 17,1 n_M 1900 n_P 3340 Sistem de racier cu lichid Arbore cu came 2...

Calculul Termic al unui Motor cu Aprindere prin Comprimare

CAP.1 STUDIUL DE NIVEL Tabelul 1 pentru alegerea modelului de motor ales in proiectare Tabelul 1.1 Nr.crt. Marca si Model Cilindrea [cmc] Pn...

Proiect motor aprindere prin comprimare 125kw 3350 rotații pe minut

CALCULUL DE DIMENSIONARE AL CILINDRILOR MOTORULUI Se alege varianta cu camasi umede. Se alege fonta aliata cu crom cu urmatoarele proprietati: Fc...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Calculul și Construcția Motoarelor cu Ardere Internă

TEMA DE PROIECT Să se proiecteze un motor cu piston în patru timpi cu aprindere prin compresie care are următoarele caracteristici: - puterea...

Calculul unui motor de tip OTTO

În prezent, numărul de autovehicule rutiere este din ce în ce mai mare, în mod special în mediul urban, iar cantitatea emisiilor de gaze, care pune...

Motor cu ardere internă cu aprindere prin scânteie

TEMA DE PROIECTARE Sa se proiecteze calculul termic al motorului cu ardere interna cu piston în patru timpi cu aprindere prin scanteie ce...

Fizica și automobilul viitorului

Introducere: Automobilul este unul din cele mai fascinante dispozitive pe care le poate avea cineva.De asemenea ele sunt tot mai raspandite,deja...

Calculul Termic al unui Motor cu Aprindere prin Scânteie

Tema proiectului: Calculul termic al unui motor cu aprindere prin scânteie Să se calculeze parametrii proceselor ciclului motor, indicii...

Calculul termic motor cu ardere internă

1. MEMORIU DE PREZENTARE. Motorul cu ardere interna (m.a.i.) cu piston in miscare alternativa s-a extins in secolul nostru in primul rand ca...

Motoare

Tip motor Dispunere cilindri i . γi ε D S nm np Sistem de racire Arbori cu came Supraalim. * mm mm mm rot./ min. rot./ min M.A.S. linie...

Calculul Termic Comparativ a Două Motoare

1. Introducere 1.1. Clasificarea motoarelor cu ardere internă. Noţiuni fundamentale. Criteriul de clasificare cel mai important îl constituie...

Ai nevoie de altceva?