Calculul Termic al Motorului Naval

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 1354
Mărime: 69.36KB (arhivat)
Publicat de: Ilaria Stroe
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Sa se efectueze calculul termic al unui motor naval de referinta S50MC cu i=8 cilindrii in linii, aprindere prin comprimare si cu functionare in τ= 2 timpi. Turatia regimului nominal este n=100 rot/min, diametrul 960 mm, cursa 2500 mm, iar puterea dezvoltata de motor pe un cilindru Pe=5490 kW. Se mai dau puterea calorica inferioara Q_i=42600 kJ/kg, concentratia de carbon C_2=84%, concentratia de hidrogen H_2=15% si concentratia de oxigen O_2=1%. Se presupune cunoscut raportul ψ=S⁄(D=2.604)

Alegerea parametrilor initiali

Conditii de referinta

Conditii ISO:

Temperatura aerului ambient: t_0=27℃;

Presiunea mediului ambiant: p_0=1 bar;

Umiditatea mediului ambiant: h= 60%;

Temperatura apei la intrarea in racitorul aerului de supraalimentare (SA): t_a=27℃

Coeficientul de exces de aer

Reprezinta raportul dintre cantitatea molara reala de aer disponibila pentru ardere si cantitatea molara de aer teoretica, necesara arderii. Pentru cazul de fata: α reprezinta raportul dintre cantitatea molara de aer L care revine la 1 kg de combustibil si cantitatea molara teoretic de aer necesar arderii acestuia L_min:

α=L/L_min =1,7÷2,5=1,7

Raportul de comprimare

Este raportul dintre volumul maxim V_a si volumul minim V_c ocupat de fluidul motor in cilindru:

ε=V_a/V_c =1,3÷18=1,3

Coeficientul gazelor arse reziduale (g.a.r.)

Este raportul dintre cantitatea molara de g.a.r. N_r si cea de incarcatura proaspata introdusa in cilindru L:

γ=N_r/L=0,03÷0,05=0,05

Temperatura g.a.r.

Aceasta temperatura T_r depinde de tipul motorului, de raportul de comprimare si coeficientul excesului de aer. Pentru calculi preliminarii este estimate in gama de valori:

T_r=600÷900 K=600 K

Presiunea aerului de supraalimentare (p_s )

Presiunea aerului de SA este presiunea de la iesirea din suflanta ( sau compressor) a incarcaturii proaspete. Gama de valori in care se incadreaza este:

p_S=(1,5÷3,5) p_0=2,5 bar

Presiunea in colectorul de evacuare (p_ev)

Valorile aproximative ale acestui parametru necesar efectuarii calculului termic sunt cuprinse in plaja de valori:

p_ev=(0,7÷0,9) p_s=0,8p_s=2 bar

Coeficientul de scadere a presiunii la admisie (ξ_a )

Acest coefficient este definit ca fiind raportul dintre presiunea la sfarsitul procesului de schimb de gaze p_a si presiunea aerului de SA:

ξ_a=p_a/p_s =(0,88÷0,96)=0,96

Unghiul de avans la injectie (β):

Este valoarea unghiului masurata, in grade RAC, in avans fata de PMS (sau PMI) la care incepe injectia combustibilului si se recomanda gama de valori:

β=(0÷5)°RAC=5°RAC=-270,37℃=2,78 K

Preview document

Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 1
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 2
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 3
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 4
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 5
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 6
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 7
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 8
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 9
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 10
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 11
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 12
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 13
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 14
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 15
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 16
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 17
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 18
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 19
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 20
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 21
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 22
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 23
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 24
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 25
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 26
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 27
Calculul Termic al Motorului Naval - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Calculul Termic al Motorului Naval.docx

Alții au mai descărcat și

Depoluarea MAC-urilor pentru autocamioane folosind sistemele SCR

Capitolul I 1. INTRODUCERE 1.1 Noţiuni introductive - poluarea Poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care...

Calculul Instalației de Balast

1. SĂ SE PROIECTEZE INSTALAŢIA DE BALAST A UNEI NAVE RO-RO CU CAPACITATEA DE 13320 TDW. 1.1 Instalaţia de balast se utilizează pentru corectarea...

Common Rail

Capitolul I Sistemul de injectie de motorina cu acumulator rampa comuna (Common Rail) Sistemul common rail este o varianta moderna a sistemului...

Proiect TMPIN - proiectarea și calculul instalației de balast la o navă tip vrachier

Pentru nava tip „Vrachier – 55.000 tdw”, având dimensiunile principale: Lpp = 205,5 m B = 32 m D = 17 m d = 12,4 m se va realiza proiectul...

Sistemul de răcire

Rolul instalatiei de racire Instalația de răcire a motorului este instalație ajutătoare ce are scopul de a menține un regim de temperatură...

Formarea Amestecului la Motoarele cu Aprindere prin Compresie

FORMAREA AMESTECULUI LA MOTOARELE CU APRINDERE PRIN COMPRESIE La motoarele cu aprindere prin compresiune aerul şi combustibilul pătrund separat în...

Dispozitive tehnologice mașina de frezat

1. Proiectarea elementelor de orientare În cazul acestui dispozitiv sunt preluate 5 grade de libertate, după cum urmează: - Doua grade de...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Analiza funcțională a tijei pistonului și capului de cruce pentru motorul în 2 timpi

Prezenta lucrare are următoarea temă: Analiza funcțională a tijei pistonului și capului de cruce pentru motorul în 2 timpi. Prin această lucrare...

Proiectarea și exploatarea instalației de propulsie

CAPITOLUL 1 Descrierea generală a navei 1.1 Noţiuni generale despre remorchere Epoca marilor descoperiri geografice a dus la o nevoie crescută...

Proiect motoare cu ardere internă

TEMA: Sa se efectueze calculul termic.bilantul energetic,calculul cinematic si calculul dinamic pentru un motor diesel naval AKASAKA AN36 la care...

Studiul proceselor funcționale ale motoarelor principale navale la o navă de tip remorcher. analiză de supraalimentare

INTRODUCERE Lucrarea “Studiul proceselor funcționale ale motoarelor principale navale la o navă de tip remorcher. Analiza de supraalimentare”...

Studiul teoretic al excitațiilor induse de propulsoare la nave

CAPITOLUL 1 CONSIDERAŢII GENERALE 1.1. Generalităţi Creşterea schimbului de mărfuri, respectiv a exportului în cadrul schimbului mondial de...

Sistem combinat de alimentare a motoarelor navale cu HFO și gaze naturale

CAPITOLUL I. 1.1. Destinaţia navei şi caracteristicile generale Cargoul pentru mărfuri generale este nava maritimă destinată transportului...

Aplicații ale Materialelor cu Memoria Formei în Industriile de Proces

Rezumat: Prezenta lucrare evidentiază principalele materiale ce îndeplinesc proprietatea de memorie a formei, cu prezentarea domeniilor de...

Proiect motoare cu ardere internă

CAPITOLUL 1 Consideratii asupra temei de proiect Calculul termic al motoarelor cu ardere interna consta in determinare parametrilor principali...

Ai nevoie de altceva?