Sa se efectueze calculul termic al unui motor naval de referinta S50MC cu i=8 cilindrii in linii, aprindere prin comprimare si cu functionare in ?= 2 timpi. Turatia regimului nominal este n=100 rot/min, diametrul 960 mm, cursa 2500 mm, iar puterea dezvoltata de motor pe un cilindru Pe=5490 kW. Se mai dau puterea calorica inferioara Q_i=42600 kJ/kg, concentratia de carbon C_2=84%, concentratia de hidrogen H_2=15% si concentratia de oxigen O_2=1%. Se presupune cunoscut raportul ?=S/(D=2.604) Alegerea parametrilor initiali Conditii de referinta Conditii ISO: Temperatura aerului ambient: t_0=27?; Presiunea mediului ambiant: p_0=1 bar; Umiditatea mediului ambiant: h= 60%; Temperatura apei la intrarea in racitorul aerului de supraalimentare (SA): t_a=27? Coeficientul de exces de aer Reprezinta raportul dintre cantitatea molara reala de aer disponibila pentru ardere si cantitatea molara de aer teoretica, necesara arderii. Pentru cazul de fata: ? reprezinta raportul dintre cantitatea molara de aer L care revine la 1 kg de combustibil si cantitatea molara teoretic de aer necesar arderii acestuia L_min: ?=L/L_min =1,7/2,5=1,7 Raportul de comprimare Este raportul dintre volumul maxim V_a si volumul minim V_c ocupat de fluidul motor in cilindru: ?=V_a/V_c =1,3/18=1,3 Coeficientul gazelor arse reziduale (g.a.r.) Este raportul dintre cantitatea molara de g.a.r. N_r si cea de incarcatura proaspata introdusa in cilindru L: ?=N_r/L=0,03/0,05=0,05 Temperatura g.a.r. Aceasta temperatura T_r depinde de tipul motorului, de raportul de comprimare si coeficientul excesului de aer. Pentru calculi preliminarii este estimate in gama de valori: T_r=600/900 K=600 K Presiunea aerului de supraalimentare (p_s ) Presiunea aerului de SA este presiunea de la iesirea din suflanta ( sau compressor) a incarcaturii proaspete. Gama de valori in care se incadreaza este: p_S=(1,5/3,5) p_0=2,5 bar Presiunea in colectorul de evacuare (p_ev) Valorile aproximative ale acestui parametru necesar efectuarii calculului termic sunt cuprinse in plaja de valori: p_ev=(0,7/0,9) p_s=0,8p_s=2 bar Coeficientul de scadere a presiunii la admisie (?_a ) Acest coefficient este definit ca fiind raportul dintre presiunea la sfarsitul procesului de schimb de gaze p_a si presiunea aerului de SA: ?_a=p_a/p_s =(0,88/0,96)=0,96 Unghiul de avans la injectie (?): Este valoarea unghiului masurata, in grade RAC, in avans fata de PMS (sau PMI) la care incepe injectia combustibilului si se recomanda gama de valori: ?=(0/5)?RAC=5?RAC=-270,37?=2,78 K
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.