Cuprins
- Argument
- 1. CARACTERISTICI TEHNICE 2
- 2. DIAGNOSTICAREA ŞI ÎNTREŢINEREA CUTIEI DE VITEZE 5
- 3. REGLAJELE CUTIEI DE VITEZE TIP 352 9
- 3.1 VERIFICAREA ŞI REGLAREA RULMENŢILOR DIFERENŢIALULUI 9
- 3.2 VERIFICAREA ŞI REGLAREA DISTANŢEI CONICE 11
- 3.3 VERIFICAREA ŞI REGLAREA JOCULUI DINTRE DANTURA PINIONULUI DE ATAC ŞI CEA A COROANEI DIFERENŢIALULUI 13
- 4. MODUL DE LUCRU 155
- Bibliografie
Extras din proiect
ARGUMENT
Tema aleasă se intitulează „DIFERENŢIALUL - Cheie cu caneluri pentru reglarea diferenţialului” deoarece este un dispozitiv care face mai uşoară munca mecanicului auto.
Lucrarea de faţă urmăreşte să precizeze noţiunile teoretice şi practice privind părţile componente, principiul de funcţionare, modul de întreţinere şi diagnosticarea sistemului de frânare, component de bază al părţii mecanice al oricărui tip de automobil.
Lucrarea a fost concepută pe baza unui studiu îndelungat al literaturii de specialitate în domeniul mecanic auto sub stricta supraveghere şi sprijinit îndeaproape de îndrumătorul de proiect.
La reglarea diferenţialului ca şi la celelalte organe ale maşinii se lucrează cu o mare responsabilitate, de aceea mecanicul auto are nevoie de acest dispozitiv ajutător.
Prin această lucrare doresc să fac dovada gradului de pregătire în meseria „mecanic auto”, cunoştinţe dobândite în cadrul disciplinelor tehnice parcurse de-a lungul anilor de studiu şi a orelor de practică şi laborator tehnologic.
CUTIA DE VITEZE ŞI DIFERENŢIALUL
Cheie cu caneluri pentru reglarea diferenţialului
1. Caracteristici tehnice
Automobilele Dacia sunt echipate cu două tipuri de cutii de viteze:
Cutia de viteze tip 352, cu patru trepte de mers înainte sincronizate
( sincronizatoarele vitezelor 1 şi 2 de tip Renault şi sincronizatoarelor vitezelor 3 şi 4 tip Borg – Warner, iar începând cu automobilele Dacia produse în anul 1985 toate sincronizatoarele sunt de tip Borg – Warner ) şi o treaptă de mers înapoi nesincronizată;
Cutia de viteze tip 365 cu cinci trepte de viteze de mers înainte, sincronizate, şi o treaptă de mers înapoi nesincronizată. Cutia înglobează şi diferenţialul.
TIPUL CUTIEI DE VITEZE INDICE NUMĂR DE DINŢI RAPORT DE TRANSMISIE CUPLUL CONIC CUPLUL KILOMETRAJ OBSERVAŢII
0 1 2 3 4 5 6
352 1 3 Vit. a 1-a 42x11
Vit. a 2-a 38x17
Vit. a 3-a 34x23
Vit. a 4-a 33x34
M.Î. 40x13 3,8 : 1
2,23 : 1
1,47 : 1
0,97 : 1
3,07 : 1 9 x 34 6 x 13
Ax comandă
13
8 x 33 6 x 14
1 7
9 x 34
6 x 13
Valori de reglare pentru cutiile de viteze tip 352 şi 365:
- distanţă conică, mm.59
- prestrângere rulmenţi diferenţial: .noi.1.3 daN
. refolosiţi.fără joc
- jocul danturii, mm.0,12 .0,25
Cupluri de strângere pentru cutiile de viteze tip 352: şuruburi asamblare semicartere:
- M7 .2.2,5 daNm
- M8.3 daNm
Şuruburi fixare capac spate.1,2 daNm
Şuruburi fixare xarxasă ambreiaj:
- M8.2 daNm
- M10.4 daNm
Şurub selector mers înapoi.2,4 daNm
Şurub fixare coroană.9.11 daNm
Melc kilometraj.10.12 daNm
Buşon golire, umplere.2 daNm
Contactor mers înapoi.2 .3 daNm
Identificarea cutiei de viteze de orice tip se face printr-o plăcuţă aşezată la un şurub al carterului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cheie cu Caneluri - Diferentialul.DOC