Colectorul de Admisie

Extras din proiect Cum descarc?

Datorita importantei pe care o au, colectoarele de gaze, in principal colectoarele de admisie reprezinta un important subiect de studiu cu influente majore asupra functionarii adecvate a motorului.
Colectoarele de gaze au o influenta evidenta in procesul de schimbare a gazelor. Prin adoptarea unor colectoare cu o arhitectura corespunzatoare se imbunatatesc parametrii de putere si economicitate ai motorului fara a modifica alti parametrii.
Colectorul de admisie ridica probleme constructive mai ales la m.a.s. unde trebuie sa asigure umplerea cilindrilor cu incarcatura proaspata, fara pierderi gazodinamice, cu o viteza determinata pentru a preveni condensarea combustibilului vaporizat si distribuirea lui uniforma pe cilindri . In acelasi timp el trebuie sa asigure si preancalzirea amestecului in anumite limite.
Constructia colectorului de admisie depinde de: tipul motorului (m.a.s. sau m.a.c.), numarul de cilindri, ordinea de aprindere, pozitia motorului. In general colectorul se realizeaza ca o piesa separata montata prin suruburi si garnitura de etansare la chiulasa sau bloc.
Prin adoptarea unei lungimi convenabile a colectorului de admisie se pot utiliza oscilatiile presiunii din colector si se obtine supraalimentarea naturala cu efecte favorabile asupra performantelor motorului(cresterea puterii cu 14-16% precum si scaderea consumului specific cu 8-10%). 
La motoarele cu cilindri in linie exista diferite variante pentru conducerea canalelor.
In figura a. se arata schema colectorului de admisie cu alimentare independenta a supapei de admisie cu plasare simetrica a locului de intrarea incarcaturii proaspete, iar in figura b. intarea in colector este asimetrica, solutiile sunt utilizate mai ales la m.a.c..
Pentru a satisface conditia de uniformitate a umplerii cilindrilor (la m.a.s.) se utilizeaza alimentarea pe perechi de cilindri, cand supapele de admisie sunt alaturate, insa apare dezavantajul creerii unei zone de concentrare termica in chiulasa in apropierea a doua supape de evacuare.
Prin preancalzirea incarcaturii proaspete se favorizeaza vaporizarea combustibilului, insa in acelasi timp se influenteaza negativ asupra coeficientului de umplere.Ca urmare a acestui fapt, preincalzirea trebuie sa se faca cu mare atentie adoptand o solutie de compromis optima. In acest scop colectorul de admisie este prevazut fie cu o camasa prin care circula apa adusa de circuitul de racire (figura c), fie cu o cavitate in care se aduna gazele de ardere(figura d) formand asa-numita "pata calda".
In cazul solutiei prezentate in figura c se creeaza conditii termice mult mai stabile, creand posibilitatea reglarii carburatorului pentru dozaje sarace si deci obtinerea unei imbunatatiri a economicitatii. Solutia insa este mai putin satisfacatoare in cazul functionarii motorului la temperaturi deosebit de scazute, cand incalzirea motorului se face mai greu si cand datorita intarzierii preancalzirii pelicula de combustibil se deplaseaza in camera de ardere intensificand uzura cilindrilor prin diluare filmului de ulei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Colectorul de Admisie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!