Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor

Proiect
7.9/10 (8 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 3246
Mărime: 503.49KB (arhivat)
Publicat de: Smaranda Florescu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ing. Palcau Laurentiu

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1
  2. COMPUNEREA SI ORGANIZAREA GENERALA A AUTOVEHICULELOR
  3. CAPITOLUL 2
  4. PUNTEA DIN FATA A AUTOVEHICULELOR
  5. CAPITOLUL 3
  6. DEFECTIUNI ALE PUNTILOR DIN FATA A AUTOVEHICULELOR SI METODE DE REMEDIERE A LOR
  7. CAPITOLUL 4
  8. MASURI DE TEHNICA SECURITATII MUNCII

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

COMPUNEREA SI ORGANIZAREA GENERALA A AUTOVEHICULELOR

Automobilele rutiere, ca majoritatea mijloacelor de transport lucreaza in contact direct cu mediul inconjurator, iar motorul cu ardere interna cu care acestea sunt echipate au ca principala aplicabilitate propulsia autovehiculelor.

Prin autovehicul se intelege orice vehicul rutiercare se deplaseaza prin mijloacele de propulsie proprii si poate fi destinat transportului direct, de bunuri sau personae, precum si pentru efectuarea anumitor lucrari agricole, de constructii, forestiere etc.

Partile principale componente ale unui automobil sunt: motorul, sasiul si caroseria. Mentionam ca pentru fiecare tip de automobil poate diferi constructia, dispunerea organelor si mecanismelor care alcatuiesc automobilul, in schimb principiul de functionare este acelasi la majoritatea lor.

Pe scurt, elementele componente ale unui autovehicul indeplinesc urmatoarele roluri:

- motorul automobilului - constituie sursa de energie, fiind alcatuit din mecanismul motor si sistemele auxiliare;

- sasiul automobilului - compus din totalitatea organelor cu ajutorul carora se transmite momentul motor la roti si se poate realiza deplasarea automobilului ;

- caroseria automobilului - reprezinta organul purtator pentru incarcatura utila (calatori sau marfuri).

Sasiul automobilului cuprinde urmatoarele grupuri de organe :

- grupul organelor de transmitere a miscarii care formeaza transmisia (ambreiaj, cutie de viteze, cutie de distributie, transmisie cardanica, transmisie principala, diferential, arbori planetari, transmisie finala) ;

- grupul organelor de conducere(sistemul de directie, sistemul de franare) ;

- grupul organelor de sustinere si propulsie (cadrul, suspensia, carterele puntilor si rotile) ;

- grupul instalattlor auxiliare (instalatia de iluminat, de semnalizat, de incalzire si aerisire, stergatoarele de parbriz etc).

Solutiile constructive privind organizarea de ansamblu a autovehiculelor tin seama de: utilizare, modul de asezare a motorului pe cadru, pozitia puntii motoare, tipul caroseriei si modul de asezare a incarcaturii.

Principalul criteriu de clasificare a autovehiculelor este determinat de locul de dispunere a motorului si a puntii motoare, existand astfel trei solutii de organizare generala, dupa cum urmeaza :

- solutia clasica (fig 1a) – cu motorul in fata si puntea motoare in spate, prin care se asigura o repartizare judicioasa a greutatii pe punti;

- solutia totul in fata (fig. 1b) – cu motorul in fata si puntea motoare in fata, care prin lipsa arborelui longitudinal permite coborarea centrului de greutate si marirea stabilitatii la viraj;

- solutia totul in spate (fig.1c) – cu motorul in spate si puntea motoare in spate,prin care se reduce mult zgomotul si sunt eliminate scaparile de gaze in interiorul caroseriei, iar datorita lipsei arborelui longitudinal se coboara centrul de greutate.

Preview document

Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 1
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 2
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 3
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 4
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 5
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 6
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 7
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 8
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 9
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 10
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 11
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 12
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 13
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 14
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 15
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 16
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 17
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 18
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 19
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 20
Construcția, defecțiuni, repararea și întreținerea punții din față a autovehiculelor - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Constructia, Defectiuni, Repararea si Intretinerea Puntii din Fata a Autovehiculelor.doc

Alții au mai descărcat și

Motorul cu ardere internă (cu aprindere) în patru timpi

MEMORIU JUSTIFICATIV Mi-am ales tema ,, MOTOTUL CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE" pentru că îmi plac maşinile, în general şi autoturismele în special....

Organele Mobile ale Mecanismului Motor

1. Organele mobile ale mecanismului motor 1.1. Pistonul Pistonul (figura 1) asigura realizarea fazelor ciclului motor, prin miscarea de...

Sisteme de Siguranță Activă pentru Autovehicule Rutiere

Noi sisteme de siguranţă de la Volvo Volvo Cars continuă cercetările în domeniul siguranţei auto pe şosele: un nou sistem de avertizare în caz de...

Suspensia

Introducere Actualitatea şi importanţa temei studiate. În timpul deplasării, în orice regim de mers şi pe orice categorie de drumuri, în cadrul...

Ambreiajul

1. DESTINATIA , CONDITIILE IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREAIAJULUI Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor...

Arbore Planetar

Capitolul 1 Analiza conditiilor tehnico-functionale si a tehnologicitatii piesei si stabilirea tipului sistemului de productie 1.1 Analiza rolului...

Sisteme de Suspensii Active

1. Introducere: 1.1.Suspensia activă: Sistemul de suspensie activa are capacitatea de a-şi ajusta parametrii de funcţionare în mod continuu în...

Calculul și construcția autovehiculelor II

1 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROŢILOR Mecanismul de ghidare a roţilor are rolul de a prelua forţele şi momentele reactive ce...

Te-ar putea interesa și

Calcul și construcție suspensiei spate Dacia Double Cabine 1.9

Cap. 1. Tema proiectului Sa se calculeze si sa se proiecteze suspensia spate pentru autoturismul Dacia Double Cab 1.9 Diesel. Cap. 2. Fisa...

Ai nevoie de altceva?