Cuprins
- CAPITOLUL 1
- COMPUNEREA SI ORGANIZAREA GENERALA A AUTOVEHICULELOR
- CAPITOLUL 2
- PUNTEA DIN FATA A AUTOVEHICULELOR
- CAPITOLUL 3
- DEFECTIUNI ALE PUNTILOR DIN FATA A AUTOVEHICULELOR SI METODE DE REMEDIERE A LOR
- CAPITOLUL 4
- MASURI DE TEHNICA SECURITATII MUNCII
Extras din proiect
CAPITOLUL 1
COMPUNEREA SI ORGANIZAREA GENERALA A AUTOVEHICULELOR
Automobilele rutiere, ca majoritatea mijloacelor de transport lucreaza in contact direct cu mediul inconjurator, iar motorul cu ardere interna cu care acestea sunt echipate au ca principala aplicabilitate propulsia autovehiculelor.
Prin autovehicul se intelege orice vehicul rutiercare se deplaseaza prin mijloacele de propulsie proprii si poate fi destinat transportului direct, de bunuri sau personae, precum si pentru efectuarea anumitor lucrari agricole, de constructii, forestiere etc.
Partile principale componente ale unui automobil sunt: motorul, sasiul si caroseria. Mentionam ca pentru fiecare tip de automobil poate diferi constructia, dispunerea organelor si mecanismelor care alcatuiesc automobilul, in schimb principiul de functionare este acelasi la majoritatea lor.
Pe scurt, elementele componente ale unui autovehicul indeplinesc urmatoarele roluri:
- motorul automobilului - constituie sursa de energie, fiind alcatuit din mecanismul motor si sistemele auxiliare;
- sasiul automobilului - compus din totalitatea organelor cu ajutorul carora se transmite momentul motor la roti si se poate realiza deplasarea automobilului ;
- caroseria automobilului - reprezinta organul purtator pentru incarcatura utila (calatori sau marfuri).
Sasiul automobilului cuprinde urmatoarele grupuri de organe :
- grupul organelor de transmitere a miscarii care formeaza transmisia (ambreiaj, cutie de viteze, cutie de distributie, transmisie cardanica, transmisie principala, diferential, arbori planetari, transmisie finala) ;
- grupul organelor de conducere(sistemul de directie, sistemul de franare) ;
- grupul organelor de sustinere si propulsie (cadrul, suspensia, carterele puntilor si rotile) ;
- grupul instalattlor auxiliare (instalatia de iluminat, de semnalizat, de incalzire si aerisire, stergatoarele de parbriz etc).
Solutiile constructive privind organizarea de ansamblu a autovehiculelor tin seama de: utilizare, modul de asezare a motorului pe cadru, pozitia puntii motoare, tipul caroseriei si modul de asezare a incarcaturii.
Principalul criteriu de clasificare a autovehiculelor este determinat de locul de dispunere a motorului si a puntii motoare, existand astfel trei solutii de organizare generala, dupa cum urmeaza :
- solutia clasica (fig 1a) – cu motorul in fata si puntea motoare in spate, prin care se asigura o repartizare judicioasa a greutatii pe punti;
- solutia totul in fata (fig. 1b) – cu motorul in fata si puntea motoare in fata, care prin lipsa arborelui longitudinal permite coborarea centrului de greutate si marirea stabilitatii la viraj;
- solutia totul in spate (fig.1c) – cu motorul in spate si puntea motoare in spate,prin care se reduce mult zgomotul si sunt eliminate scaparile de gaze in interiorul caroseriei, iar datorita lipsei arborelui longitudinal se coboara centrul de greutate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Constructia, Defectiuni, Repararea si Intretinerea Puntii din Fata a Autovehiculelor.doc