Cutia de Viteze Manuala

Cuprins proiect Cum descarc?

Argument
CAPITOLUL I.
NOTIUNI GENERALE 3
Destinatia cutiei de viteze 3
Conditiile impuse cutiei de viteze 3
Clasificarea cutiilor de viteze 3
CAPITOLUL II. 
CONSTRUCTIA CUTIEI DE VITEZE 5
Cuplarea treptelor prin roti dintate cu deplasare axiala 5
Cuplarea treptelor cu mufe de cuplare simpla 5
Sincronizatorul conic cu inertie cu inele de blocare 7
Sincronizatorul conic cu inertie cu bolturi de blocare 7
Mecanismul de actionare a cutiei de viteze 8
Dispozitivul de fixare a treptelor 9
Dispozitivul de zavoare a treptelor 9
Tipuri constructive de cutii de viteze in trepte 10
Materiale utilizate in constructia cutiilor de viteze 11
CAPITOLUL III
INTRETINEREA, DEFECTELE, REMEDIEREA CUTIEI DE VITEZE 12
Intretinerea cutiei de viteze 12
Defectele in exploatare ale cutiei de viteze 13
Repararea cutiei de viteze 18
CAPITOLUL IV
NORME DE TEHNICA SECURITATII MUNCII 22


Extras din proiect Cum descarc?

Argument 
Printre sarcinile principale ale planului de dezvoltare se numara:
- realizarea unei cresteri economice intensive prin modernizarea in continuare a structurilor de productie;
- ridicarea permanenta a nivelului tehnic si calitativ al produselor;
- sporirea productivitatii muncii;
- accentuarea specializarii si integrarii productiei in vederea utilizarii cu maximum de randament a capacitatilor;
- economisirea stricta si valorificarea superioara a materiilor prime, combustibililor si energiei;
- recuperarea si reformizarea resurselor rezultate din procesele de productie si consum indeosebi a cheltuielilor materiale;
- cresterea substantiala a eficientei economice in toate ramurile si sectoarele.
Un rol important in realizarea acestor obiective revine sistemului de transporturi care dispune de o puternica baza materiala in continua dezvoltare. Utilizarea chibzuita a mijloacelor de transport, in general, a parcului auto, in special, efectuarea la timp de buna calitate a reparatiilor si a lucrarilor de intretinere, constituie o importanta sursa de economi si o conditie esentiala a eficientei acestor mijloace de baza din economia nationala.
Prin caracterul ei aplicativ, lucrarea constituie o completare necesara la tot ce sa publicat pana in prezent in domeniul automobilelor in ultimi ani fiind cat se poate de utila tuturor celor ce lucreaza in aceasta ramura.
CAPITOLUL I
NOTIUNI GENERALE
Destinatia cutiei de viteze.
In functie de valoarea rezistentei care se opune inaintarii automobilului, trebuie modificata forta de tractiune a acestuia. Motoarele cu ardere interna a automobilelor permit o variatie limita a momentului motor respectiv a fortei de tractiune. Din aceasta cauza automobilele echipate cu motoare cu ardere interna trebuie sa fie prevazute cu cutie de viteze cu scopul:
- sa permita modificarea fortei de tractiune in functie de variatia rezistentelor la inaintare;
- sa realizeze intreruperea indelungata a legaturii dintre motor si restul transmisiei in cazul in care automobilul sta pe loc cu motorul in functiune;
- sa permita mersul inapoi al automobilului, fara a inversa sensul de rotatie a motorului.
Conditiile impuse cutiei de viteze.
Cutia de viteze a unui automobil trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa prezinte o constructie simpla, si sa fie usor de manevrat; sa prezinte o functionare fara zgomot si sa aiba un randament cat mai ridicat; sa aiba rezistenta mare la uzura; sa fie usor de intretinut; sa asigure calitati dinamice si economice bune; sa prezinte siguranta in timpul functionarii.
Clasificarea cutiilor de viteze.
Cutiile de viteze utilizate la automobile se clasifica dupa modul de variatie a raportului de transmitere si dupa modul de schimbare a treptelor de viteze.
Dupa modul de variatie a raportului de transmitere cutiile de viteze pot fi:
- cu trepte(etaje), la care variatia raportului de transmitere este discontinua:
- continue sau progresive, care asigura intre anumite limite o variatie continua a raportului de transmitere.
Dupa felul miscarii axei arborilor cutiile de viteze cu trepte pot fi:
- cu axe fixe (simple) la care arborii au axa geometrica fixa;
- planetare la care axele unor arbori ai cutiei de viteze au o miscare in jurul unui ax central.
Dupa numarul treptelor de viteze cutiile de viteze pot fi cu trei cu patru, cinci, sase sau chiar mai multe trepte.
Dupa modul de schimbare a treptelor de viteze, cutiile de viteze pot fi cu actionare directa, cu actionare semiautomata, cu actionare automata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cutia de Viteze Manuala.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!