Cuprins
- Introducere 1
- Cap.I Organele fixe ale mecanismului motor 2
- Cap.II Intretinerea, defectele in exploatare si repararea chiulasei 10
- Cap.III Norme specifice de securitatea muncii pentru intretinerea si repararea autovehiculelor 13
- Bibliografie 18
Extras din proiect
MEMORIU JUSTIFICATIV
Cine nu isi doreste o masina? Si cine nu si-ar dori o masina puternica, dinamica, care sa te "ingroape" in scaun? Fireste ca oricine isi doreste o masina si inca una performanta, dinamica, puternica! Dar de cine depinde performanta automobilului? De intreaga sa constructie, dar in special de cea a motorului sau! Daca am compara automobilul cu un organism viu, motorul ar fi inima, cel mai important muschi, care pune in miscare toate celelalte organe si care este sursa de energie pentru intreg ansamblu.Dincolo de comparatii metaforice, motorul chiar este sursa de energie, un transformator mecanic care transforma energia chimica a unui combustibil in energie mecanica, prin procese complexe de ardere a combustibilului, ce se desfasoara in interiorul motorului. La aceste procese participa intregul motor alcatuit din mecanisme si sisteme, insa mecanismul motor care constituie circa 80% din constructia intregului motor, putem aprecia ca este partea cea mai importanta a motorului.Mecanismul motor constituie cea mai importanta parte a motorului, inima intregului autovehicul, motor ce poate adaposti in cilindrii sai adevarate "herghelii" de cai putere, putere pe care o realizeaza nu in conditiile unor dimensiuni "respectabile", cum era in trecut, ci datorita ingeniozitatii constructorilor, care au studiat si modificat forma, dimensiunile si materialele mecanismului motor, permitindu-i sa functioneze la turatii de 10.000 rpm, turatii ce pina nu demult pareau incredibile. Am ales sa vorbesc despre chiulasa deoarece este unul din organele fixe ale mecanismului motor si este importanta pentru ca cu ajutorul ei se inchide cilindrul in partea lui superioara.
CAP. I ORGANELE FIXE ALE MECANISMULUI MOTOR
I.1 Rolul si partile componente ale mecanismului motor
Mecanismul motor (numit si mecanismul biela-manivela sau manivela-piston), transforma miscarea de translatie a pistonului, obtinuta prin arderea amestecului carburant, in miscare de rotatie continua a arborelui cotit.
Partile componenete ale mecanismului motor sunt:
- organele fixe: blocul motor1, chiulasa 2, cilindrii 7, colectorul de admisie si colectorul de evacuare, semicuzinetii lagarului palier 10 (vezi fig 1)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Defectele si Intretinerea Chiulasei.doc