Dinamica Auto

Extras din proiect Cum descarc?

Cap. I Determinarea caracteristicii exterioare
1. Studiul dinamic al autovehiculului
1.1. Dimensiunile geometrice principale
Pentru determinarea principalelor dimensiuni este necesar ca automobilul sa se afle in repaus, planul de baza sa fie orizontal, rotile sa se gaseasca in pozitia de rulare rectilinie, iar presiunea din interiorul pneului sa fie cea prescrisa de constructorul autovehiculului.
Lungimea autovehiculului (A) reprezinta distanta dintre doua plane verticale perpendiculare pe planul longitudinal de simetrie si sunt tangente la punctele extreme ale autovehiculului in fata si respectiv in spate.
Latimea autovehiculului (D) este distanta dintre doua plane paralele cu planul longitudinal de simetrie, tangente la punctele extreme de o parte si de alta a autovehiculului.
Inaltimea autovehiculului (Ha) este distanta dintre planul de baza si un plan orizontal tangent la partea superioara a autovehiculului gol. La autocamioane, inaltimea se masoara pana la limita superioara a cabinei.
Ampatamentul autovehiculului (L) reprezinta distanta dintre axele geometrice al puntilor autovehiculului. La autovehiculele care au mai multe punti, ampatamentul este distanta dintre puntea fata si mijlocul distantei dintre axele puntilor din spate.
Ecartamentul (B1 respectiv B2) reprezinta distanta dintre planele mediane ale rotilor care apartin aceleiasi punti. Daca rotile sunt jumelate, ecartamentul este distanta dintre planele mediane ale rotilor duble.
Consolele fata (c1) si spate (c2) reprezinta distanta dintre planul vertical care trece prin centrele rotilor din fata si punctul cel mai avansat al autovehiculului si respectiv distanta dintre planul vertical care trece prin centrele rotilor din spate si punctul cel mai din spate al autovehiculului.
c1 = 998 mm
In cazul automobilului Iveco avem urmatoarele dimensiuni:
c2 = 1479 mm
1.2. Greutatea si capacitatea de incarcare a autovehiculului
Greutatea proprie a autovehiculului (G0) este suma greutatilor mecanismelor si agregatelor autovehiculului.
Greutatea totala a autovehiculului (Ga) se obtine prin insumarea greutatii proprii G0 si a greutatii incarcaturii prescrise numita si greutate utila (Gu).
definim:
Nlocuri= 3
- greutatea bagajelor ce revine unui pasager:
- greutatea medie a unui pasager:
Greutatea totala Ga este aplicata in centrul de masa al autovehiculului, iar repartitia ei pe puntea din fata G1 si din spate G2 este in functie de coordonatele centrului de masa.
Pentru autoturisme:
si
1.3. Rotile pentru autovehicule
Rotile de autovehicul sunt alcatuite dintr-o janta metalica pe care se monteaza anvelopa de cauciuc, in interiorul careia se afla o camera de aer comprimat. Partea elastica a rotii, formata din anvelopa si camera de aer comprimat este cunoscuta si sub denumirea de pneu. In prezent se foloseste intr-o proportie mai mare pneul fara camera, anvelopa avand o constructie speciala.
Raza nominala (rn) a unei roti este raza cercului exterior al pneului dedusa prin calcul sau luata din tabelele interprinderilor producatoare sau din standardul de pneuri.
Raza statica(rs) a unei roti este distanta dintre centrul rotii si suprafata de sprijin, in cazul in care roata este incarcata cu sarcina nominala si se afla in repaus.
Raza de rulare (rr) este raza unei roti imaginare, nedeformabila care ruleaza fara alunecari si patinari, avand insa aceeasi viteza de rotatie si de translatie cu a rotii reale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dinamica Auto.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!