Extras din proiect
1. Stabilirea fluxului tehnologic în autobază
Fluxul tehnologic al garajelor cuprinde o serie de operaţii specifice exploatării automobilelor.Aceste operaţii sunt următoarele:
- alimentarea cu combustibil şi lubrifianţi ;
- controlul la intrarea în garaj ;
- spălarea ;
- executarea ungerii sau a reviziei tehnice la termenele planificate ;
- executarea remedierilor şi a reparaţiilor curente ;
- parcarea ;
- controlul la ieşirea din garaj.
În figura de mai jos este prezentată o variantă a fluxului tehnologic într-un garaj.
Fluxul tehnologic într-un garaj
În funcţie de numărul şi felul automobilelor aflate în dotare, de construcţiile, utilarea şi programul de lucru al garajului, ordinea acestor operaţii poate fi diferită.
Fiecare operaţie comportă existenţa unui post bine determinat cu capacitatea, utilarea şi personalul corespunzător.De asemenea, fiecare operaţie necesită o organizare specifică a lucrului şi pune spre rezolvare probleme deosebite, în funcţie de numărul de automobile şi gradul de utilare.
La garajele mari, unde există un număr însemnat de automobile, lucrările de întreţinere şi reparaţii curente nu se pot executa pe o singură linie continuă, ci este necesar ca parcul de automobile să fie repartizat pe mai multe linii, corespunzătoare brigăzilor complexe de exploatare şi întreţinere.
Organizarea pe brigăzi (echipe) prezintă următoarele avantaje;
- crearea coeziunii între membrii brigazii (echipei) pentru menţinerea stării tehnice a automobilelor ;
- stabilirea de responsabilităţi privind operaţiile şi calitatea executării acestora ;
- stabilirea precisă a locului fiecărei operaţii a procesului tehnologic pentru fiecare automobil în parte ;
- repartizarea judicioasă a muncitorilor ;
- evitarea imobilizărilor prin manevre suplimentare şi a aglomerărilor de automobile în locurile înguste.
Este recomandabil să se afecteze fiecărei brigăzi o rampă pentru spălare; o rampă
pentru ungere; un canal pentru control; un canal pentru revizii tehnice;un loc de aşteptare în cazul remedierilor mai grele; un loc de parcare.
2. Reparizarea compartimentelor şi a posturilor de lucru în autobază
Potrivit fluxului tehnologic stabilit, construcţiile din autobază pot fi situate în centrul incintei sau lateral.
Dispunerea clădirilor existente poate la rândul său să determine organizarea fluxului tehnologic.
În figura de mai jos este prezentat un mod de repartizare a clădirilor şi spaţiilor libere la o autobază, în cazul existenţei spaţiilor de parcare acoperite.
Variantă de repartizare a posturilor de lucru într-o autobază: 1 – alimentare; 2 – staţie de spălare; 3 – control zilnic; 4 – reparaţii curente; 5 – revizii tehnice; 6 platformă pentru parcare.
Incinta autobazei se repartizează după cum urmează:
a) suprafeţe clădite care cuprind:
- grupul poartă – pontaj ;
- staţia de spălare şi ungere ;
- staţia de întreţinere ;
- staţia de alimentare cu combustibil şi lubrifianţi ;
- magaziile de piese şi materiale ;
- depozitul de combustibili şi lubrifianţi ;
- garajul pentru adăpostirea automobilelor (eventual) ;
- clădirile administrative.
b) suprafeţe neclădite care cuprind drumuri de acces, platforme pentru parcarea automobilelor în aer liber, piste pentru încercare (eventual) şi spaţii verzi.
În figura de mai jos este prezentată o variantă a repartizării spaţiilor libere şi a
clădirilor într-un garaj de autobuze.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fiabilitatea si Terotehnica Autovehiculelor.doc