Implementarea Panourilor Solare la Bordul unei Nave Pasager Fluviala

Extras din proiect Cum descarc?

1. DESCRIEREA GENERALA A NAVEI 
1.1. Consideratii generale
Nava pasager este nava special destinata transportului de calatori, colete si scrisori intre porturi situate pe tarmurile oceanelor, marilor, fluviilor sau lacurilor. Orice alta nava care transporta mai mult de 12 calatori este denumita nava pasager.
Navele pasager se impart in doua categorii: maritime se mai intalnesc sub denumirea de pacheboturi si respectiv fluviale.
Navele de pasageri maritime sunt utilizate pentru traversarea marilor si oceanelor. Constructia lor a cunoscut o evolutie rapida, cele mai reprezentative fiind cele transatlantice la care s-a urmarit cresterea deplasamentului, a vitezei si a gradului de confort pentru pasageri. Ele se clasifica in nave de linie, care deservesc regulat aceeasi cursa intre doua sau mai multe porturi maritime, nave de croaziera, de excursii, de agrement si nave mixte de pasageri si marfuri.
Un accent deosebit in constructia acestor nave se pune pe confortul pasagerilor, astfel incat o nava pasager este dotata cu ascensoare, piscine, plaje, gradini, restaurante, biblioteci, sali de sport, teatre, cinematografe, cazinouri etc.
Din punct de vedere constructiv, navele pasager se caracterizeaza printr-un numar mare de punti care permit compartimentarea spatiului navei in cat mai multe incaperi cu destinatii diferite.
Navele de pasageri fluviale sunt utilizate pe scara larga in zonele geografice adecvate si cuprind diferite tipuri reprezentative.
Un exemplu este nava pasager de linie, ce are o capacitate de transport de 300 / 400 pasageri si o viteza cuprinsa intre 14 / 17 Nd;
Se mai folosesc nava de pasageri locale, ce au o capacitate de transport de 100/300 pasageri si o viteza de 8 pana la 11 Nd;
Alte tipuri ilustrative sunt hidrobuzele, ce au o capacitate de transport de 30/40 pasageri si o viteza cuprinsa intre 8 / 11 Nd; si navele de pasageri cu aripi portante sau cu perna de aer, avand o capacitate de transport de 15 / 20 pasageri si o viteza de peste 55 Nd.
Sistemul general de osatura caracteristic acestui tip de nava este cel transversal sau combinat, suprastructurile si rufurile fiind extinse aproape pe toata lungimea navei.
Inclinarea statica a navei, produsa numai de actiunea momentului de inclinare MP , datorat aglomerarii intr-un bord a pasagerilor nu trebuie sa depaseasca in nici un caz unghiul de 100 , sau unghiul de 120 daca pe langa momentul de inclinare MP se mai adauga momentul static datorat vantului Mvs sau momentul Mg datorat fortei centrifuge in timpul giratiei stabilizate. 
1.2. Caracteristici tehnice
Nava propusa ca suport studiului este destinata transportului pasagerilor pe fluviile: Rin, Main, Dunarea precum si pentru stationarea in Delta Dunarii.
Ea este construita sub Registrul Naval Roman si simbolul ei de clasa este :
Nava considerata este o nava pasager fluviala cu doua elice, destinata transportului celor 86 de pasageri, cu un echipaj de 24 membrii ce are compartimentul masini in pupa, o punte intermediara unde sunt amplasate cabine complet mobilate atat pentru echipaj cat si pentru pasageri; la nivelul puntii principale se afla restaurantul, o sala de relaxare cu biblioteca , un vestibul, bucataria si restul cabinelor pentru pasageri. La nivelul puntii A este amplasata cabina de comanda, puntea A fiind destinata destinderii si relaxarii pasagerilor ce vor sa admire peisajul sau sa petreaca timpul intr-un mod relaxant. Planul general de amenajare este prezentat in planul P 1.2. anexat la proiect.
Dimensiunile principale ale navei, sunt:
- Lungimea maxima Lmax 103,00 [m]
- Lungimea la linia de plina incarcare LCWL 101,35 [m]
- Latimea de constructie B 10,20 [m]
- Inaltimea la puntea principala D 4,95 [m]
- Pescajul T 1,30 [m]
- Viteza v 9,7 [Nd]
- Autonomia 2900 [Mm]
Nava este propulsata de doua motoare Diesel in 4 timpi supraalimentate, tip MAN, ireversibile, avand puterea nominala de 2 x 622 [CP] (2 x 464 [kW]). Motorul principal este proiectat sa functioneze cu motorina.
De asemenea se mai prevad doua Diesel generatoare ce dezvolta o putere de 270 [kW] fiecare, un Diesel generator stationar de 170 [kW], si un Diesel generator de avarie cu o putere de 27 [kW], ce lucreaza la o tensiune de U = 380 [V] si o frecventa de 50 [Hz].
Deplasamentul deadweight al navei complet echipate, gata de plecare, pe fluviu cu densitatea ? = 1,000 kg/m3, la linia de plina incarcare este de cca. 1300 de tone.
Deplasamentul deadweight cuprinde echipajul cu bagaje ,combustibilul, uleiul de ungere, apa dulce si apa tehnica, alimente si materiale consumabile, piese de rezerva in afara cerintelor Registrul Naval Roman.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea Panourilor Solare la Bordul unei Nave Pasager Fluviala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!