Instalatia de Aprindere a Motoarelor cu Aprindere prin Scanteie

Extras din proiect Cum descarc?

1. Notiuni introductive
La motoarele cu aprindere prin scanteie ,dupa aspiratia si compresia amestecului carburant in cilindru,amestecul carburant este aprins de catre o scanteie electrica produsa de bujie. Pentru producerea scanteii intre electrozii bujiei nu este suficienta o tensiune de 6 sau 12V,respectiv tensiunea pe care o are bateria de acumulatoare. Scanteia electrica pentru aprinderea amestecului carburant se produce sub forma unui arc electric intre electrozii unei bujii la sfarsitul cursei de compresiune,cand presiunea in cilindru atinge(10...12) o N/m2.
In momentul in care intre cei doi electrozi ai bujiei se aplica o tensiune electrica, va lua nastere si un camp electric,care va dirija miscarea ionilor si a electronilor. Astfel, ionii pozitivi vor fi atrasi de electrodul negativ al bujiei, iar cei negativi de electrodul pozitiv. Prin marirea tensiunii intre electrozi,viteza ionilor va creste foarte mult,astfel incat vor sparge moleculele cu care se intalnesc. Moleculele sparte se disociaza in ioni si electroni,care vor fi atrasi si ei de electrozii bujiei. In modul acesta,se obtine ionizarea aerului si a particulelor de combustibil dintre electrozii bujiei. Amestecul ionizat isi pierde proprietatilor de izolator,iar circuitul intre electrozi se va inchide printr-o scanteie de strapungere.
Valoarea tensiunii care trebuie creata intre electrozii bujiei pentru producerea scanteii depinde de mai multi factori,cei mai importanti fiind :distanta dintre electrozii bujiei,presiunea si temperatura amestecului carburant. Tensiunea este cu atat mai mare cu cat distanta dintre electrozii bujiei este mai mare si cat presiunea amestecului este mai mare. Prin cresterea temperaturii amestecului carburant,valoarea tensiunii care trebuie aplicata electrozilor bujiei pentru a produce scanteia va scadea.
Pentru marirea sigurantei de functionare a instalatiei se foloseste o tensiune cuprinsa intre 10000 si 20000 V. Puterea scanteii trebuie sa asigure aprinderea amestecului carburant in orice conditii de functionare a motorului.
Instalatia de aprindere trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa produca intre electrozii bujiei o scanteie electrica,la un moment strict determinat;
- sa realizeze o tensiune inalta,pentru ca scanteia sa se produca la toate regimurile de functionare ale motorului; 
- sa se asigure energia electrica necesara pentru ca scanteia sa aprinda amestecul carburant in orice regim de functionare a motorului;
- sa functioneze in bune conditii si la temperatura de 85 - 90? C, care se creeaza,de obicei,in zona din imediata vecinatate a motorului.
Deoarece viteza de ardere a amestecului carburant,de la o anumita turatie in sus,este,practic,constanta,este necesar ca,o data cu cresterea turatiei sau cu modificarea sarcinii motorului,scanteia sa fie produsa la diverse momente.
Alegerea unghiului optim de avans,pentru care se realizeaza o functionare economica a motorului,este o problema specifica fiecarui motor. Unghiul optim este determinat de mai multi factori intre care:turatia motorului,compozitia amestecului carburant,natura combustibilului,puterea dezvoltata de motor,gradul de compresie,forma camerei de ardere. Unghiul optim de avans la aprindere este cuprins intre 0 si 35? inainte de P.M.I. Trebuie remarcat insa ca, la pornirea motorului,situatia se schimba,deoarece,din cauza turatiei reduse,arderea amestecului carburant se poate face mai inainte ca pistonul sa ajunga la P.M.I. Rezulta,deci,ca,pentru a nu se produce rotirea motorului in sens invers,este necesar ca,la pornire,sa se realizeze o intarziere la aprindere. Pentru a realiza acest scop,unele instalatii de aprindere(magnetourile)au un cuplaj care permite o intarziere la aprindere de aproximativ 20 - 30? dupa P.M.I. In functie de sistemul constructiv,exista mai multe tipuri de instalatii de aprindere: cu baterie, bobina de inductie si ruptor-distribuitor;cu magnetou;cu tranzistore.
2. Construirea si functionarea instalatiei de aprindere 
Curba tensiunii inalte a bobinei de inductie, in functie de turatia motorului, caracterizeaza in mod evident functionarea echipamentului de aprindere. Intrucat practic nu se masoara tensiunea inalta, ci distanta maxima intre electrozi la care se produce scanteia electrica, caracteristica de functionare se reprezinta in functie de distanta intre electrozii la care se produce aprinderea si de turatia motorului.
Se observa ca la turatii mici ale motorului, tensiunea este suficient de mare ca sa asigure pornirea motorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Instalatia de Aprindere a Motoarelor cu Aprindere prin Scanteie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!