Extras din proiect
Sunt utilizate pentru reglarea in trepte a turatiilor si in cadrul lantului cinematic pot lucra fie inlocuind o cutie de viteze fie in asociere cu o cutie de viteze. Au avantajul simplitatii constructive si in plus pentru a obtine numarul de rapoarte de transmitere , numarul necasar de roti dintate se reduce la jumatate fata de cazul utilizarii blocurilor baladoare .
Avand in vedere faptul ca rotile mecanismului de reglare trebuie demontate si inlocuite fregvent este necesar ca aceasta sa fie montate pe capetele arborilor respective. Montarea – Demontarea frecventa a rotilor determina principalul dezavantaj al acestui mecanism si anume timpul mare necesar manevrarii rotilor evident cu efecte negative asupra productivitatii prelucrarii ; Exista mai multe variante constructive de mecanism reglare cu roti de schimb.
Lanturile cinematice principale - este utilizata structuri de lira cu 2 roti de schimb montate pe arbore cu lagare fixe si care permite puteri mari specifice miscarii principale de aschiere;
Din punct de vedere cinematic daca lira este unicul mecanism de reglare , lantul cinematic respectiv va avea calitatea grupei de baza .
Daca insa lira lucreaza in asociere cu o cutie de viteze atunci va avea calitatea rezultata din asocierea cu grupele cinematice ale cutiei de viteza.
In general numarul rapoartelor de transmitere care pot fi realizate cu o lira cu roti de schimb se limiteaza la maxim 10.
Un element characteristic a acestui mecanism este faptul ca in reprezentarea grafica simetria rapoartelor de transmitere din diagrama structurala se mentine si in diagram de turatii :.
a) p – numar raport de transmitere par
b) p – numar rapport de transmitere impar
PAR IMPAR
Pentru determinarea numarului de dinti ale rotilor dintate care formeaza setul lirei se vor considera din acest motiv numai primele rapoarte de transmitere dupa cu p este par sau impar.
Proiectarea mecanismului de reglare cu roti de schimb din structura lantului cinematic principal al unei masini de danturat cu freza melc
Etapa1
Stabilirea domeniului de turatii la arborele principal
Date initiale :
Diametrul sculei :
Viteza de aschiere :
Preview document
Conținut arhivă zip
- diagrama.doc
- Mecanisme de Reglare cu Roti de Schimb.doc