Mecanismul Motor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 8023
Mărime: 8.60MB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Memoriu Justificativ

Toate aceste organe mobile impreuna formeaza un ambielaj motor. Acest ambielaj motor este format din sase organe mobile confectionate din diferite materiale si toate sunt in legatura una cu alta.

Daca una din aceste organe mobile nu ar fi, nu s-ar putea transforma miscarea rectilinie – alternativa a pistonului in miscare de rotatie a arborelui cotit care pune in functionare automobilul.

Miscarea porneste de la piston, segmenti si boltul de piston, care trece prin biela trimitind miscarea la arborele cotit care este in angrenari cu volantul.

Deci aceste organe mobile au un rol foarte mare, in motor fiind parti componente impreuna cu organele fixe cu care sunt complete.

INTRODUCERE

Mecanismul motor are rolul de a transforma miscarea rectilinie – alternativa a pistonului in miscarea de rotatie a arborelui cotit.

Mecanismul motor este format din : organe fixe care sunt urmatoarele: Blocul motor care este format din blocul cilindrilor, carterul superior, carterul inferior numit si baia de ulei.

Blocul Motor

Este organul cel mai mare si mai greu al motorului. Este executat prin turnare ce contine blocul cilindrilor si carterul superior.

Blocul motor se executa prin turnare din fonta cenusie cand cilindrii sunt demontabili sau din fonta aliata cand cilindrii sunt nedemontabili.

Motoarele racite cu lichid au in blocul motor canale pentru lichid de racire. Motoarele racite cu aer au blocul motor terminat in niste aripioare.

In carterul superior se gasesc lagare paliere in care se monteaza arborele cotit. La motoarele care au arborele cu came montat in carter, blocul motor este prevazut cu lagare pentru arborele cu came.

Cilindrii

Reprezinta spatiul de lucru in care se desfasoara ciclul motor, pistonul deplasandu-se in interiorul lui in miscare rectilinie – alternativa.

Cilindrii pot fi demontabili sau nedemontabili ,din care cei demontabili sunt mai utilizati.

Cilindrii dupa modul de racire pot fi umezi sau uscati. Cei nedemontabili sunt intotdeauna umezi.

Suprafata interioara se prelucreaza prin hornuire.Camasile de cilindri se executa prin turnare din fonta aliata.Montarea cilindrilor in locul motor se face prin presare.

Chiulasa

Se executa prin turnare din aliaj de aluminiu sau fonta aliata si se inchide cilindrul in partea lui superioara.

Este strabatuta de mai multe gauri pentru cilindrul de racire ,tijele impingatoare ,supape si suruburi.

In chiulasa se preseaza scaunele si ghidurile supapelor. Suprafata inferioara se prelucreaza prin aschiere perfect plana. Garnitura de chiulasa se monteaza intre chiulasa si blocul motor.

Carterul inferior

Este rezervor pentru ulei. Se confectioneaza prin ambutisare din tabla de otel sau prin turnare din aliaj de aluminiu. In partea inferioara are un buson de golire. Se monteaza de blocul motor prin suruburi.

Mecanismul motor

Mecanismul motor este mecanismul fundamental al motorului care realizează transformarea energiei termice în lucru mecanic.

El este alcătuit din părţi fixe, părţi mobile şi elemente de legătură.

Părţile fixe ale mecanismului motor sunt:

 Blocul motor;

 Chiulasa;

 Baia de ulei.

Părţile mobile ale mecanismului motor sunt:

 Pistonul cu segmenţii şi bolţul;

 Biela cu cuzineţii şi bucşa de bolţ (dacă există);

 Arborele cotit şi cuzineţii.

Elementele de legătură sunt şuruburile, prezoanele, şaibele, piuliţele şi garniturile necesare.

1. Părţile fixe ale mecanismului motor

În figura 1. sunt prezentate părţile fixe ale mecanismului motor.

1- chiulasa;

2- blocul motor;

3- baia de ulei.

1.1 Chiulasa este o piesă turnată din aliaje de aluminiu sau din fontă. Este aşezată deasupra blocului motor şi poate acoperi unul sau mai mulţi cilindri. La motoarele răcite cu aer de cele mai multe ori chiulasele sunt individuale, adică, fiecare cilindru are o chiulasă separată. Chiulasele motoarelor răcite cu lichid conţin camere de lichid prin care, în timpul funcţionării motorului, circulă lichidul de răcire. De regulă chiulasa conţine galeriile de admisie şi evacuare, supapele, scaunele şi ghidurile acestora, o parte din circuitul de ungere şi orificiul pentru bujie sau injector. Frecvent sunt denumite galerii de admisie sau de evacuare acele elemente ale tubulaturii de admisie sau de evacare care se montează în exteriorul chiulasei şi a căror denumire corectă este de „colector de admisie” şi „colector de evacuare”. Unele chiulase conţin camera de ardere (mai ales la motoarele cu aprindere prin scânteie – M.A.S.) sau o parte a camerelor de ardere (camerele de turbionare sau antecamerele) la motoarele cu aprindere prin comprimare – M.A.C.

Preview document

Mecanismul Motor - Pagina 1
Mecanismul Motor - Pagina 2
Mecanismul Motor - Pagina 3
Mecanismul Motor - Pagina 4
Mecanismul Motor - Pagina 5
Mecanismul Motor - Pagina 6
Mecanismul Motor - Pagina 7
Mecanismul Motor - Pagina 8
Mecanismul Motor - Pagina 9
Mecanismul Motor - Pagina 10
Mecanismul Motor - Pagina 11
Mecanismul Motor - Pagina 12
Mecanismul Motor - Pagina 13
Mecanismul Motor - Pagina 14
Mecanismul Motor - Pagina 15
Mecanismul Motor - Pagina 16
Mecanismul Motor - Pagina 17
Mecanismul Motor - Pagina 18
Mecanismul Motor - Pagina 19
Mecanismul Motor - Pagina 20
Mecanismul Motor - Pagina 21
Mecanismul Motor - Pagina 22
Mecanismul Motor - Pagina 23
Mecanismul Motor - Pagina 24
Mecanismul Motor - Pagina 25
Mecanismul Motor - Pagina 26
Mecanismul Motor - Pagina 27
Mecanismul Motor - Pagina 28
Mecanismul Motor - Pagina 29
Mecanismul Motor - Pagina 30
Mecanismul Motor - Pagina 31
Mecanismul Motor - Pagina 32
Mecanismul Motor - Pagina 33
Mecanismul Motor - Pagina 34
Mecanismul Motor - Pagina 35
Mecanismul Motor - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Mecanismul Motor.doc

Alții au mai descărcat și

CCA2 - frână - autoturism de teren

1 STUDIU DE CAZ ASUPRA SISTEMULUI DE SUSPENSIE RIGIDA CU 3 BRATE 1.1 ROLUL SUSPENSIEI, CONDITII IMPUSE La deplasarea autovehiculului,...

Motorul Skoda Fabia 2,0L - 85KW

Capitolul1 Notiuni introductive Grupurile motopropulsoare ale automobilelor Skoda Fabia, Fabia Combi si Fabia Sedan sunt amplasate în partea din...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Motoare MAC 6V

Sa se proiecteze un motor cu ardere interna avand urmatoarele caracteristici : • tipul motorului : .. M.A.C. (motor cu aprindere prin comprimare)...

Proiect Motor Logan 1.4

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Proiectarea unui Autovehicul

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Calculul și construcția motoarelor de autovehicule

Tip motor MAC Dispunerea cilindrilor V I 8 γ/δ 90 D 112,3 S 119,5 ε 17,1 n_M 1900 n_P 3340 Sistem de racier cu lichid Arbore cu came 2...

Motorul cu ardere internă (cu aprindere) în patru timpi

MEMORIU JUSTIFICATIV Mi-am ales tema ,, MOTOTUL CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE" pentru că îmi plac maşinile, în general şi autoturismele în special....

Motoare ardere internă

1. Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului 1.1Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului Motorul cu ardere internă...

Motorul diesel de înaltă presiune Skoda Fabia 1,9l SDI - 47kW

Capitolul 1 Notiuni introductive Grupurile motopropulsoare ale automobilelor Skoda Fabia, Fabia Combi si Fabia Sedan sunt amplasate în partea...

Realizarea unui motor diesel cu 6 cilindri dispuși liniar

1. STABILIREA DIMENSIUNILOR FUNDAMENTALE ALE MOTORULUI 1.1 Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului 1.1.1 Punct mort inferior (p.m.i.)...

Ai nevoie de altceva?