Cuprins
- 1. CALCULUL COSTURILOR DE EXPLOATARE AL AUTOTURISMULUI OPEL
- 2. CUTIA DE VITEZE
- A. DESTINAŢIA, CONDIŢIILE IMPUSE ŞI CLASIFICAREA CUTIILOR DE VITEZE
- a) DESTINAŢIA CUTIILOR DE VITEZE
- b) CONDIŢII IMPUSE CUTIILOR DE VITZE
- c) CLASIFICAREA CUTIILOR DE VITEZE
- 3. CUTII DE VITEZE PLANETARE
- A. MECANISME PLANETARE SAU DIFERENŢIALE
- B. MECANISME PLANETARE UTILIZARE LA CUTIILE DE VITEZE
- 4. ÎNTREŢINEREA CUTIILOR DE VITEZE
- 5. DEFECTELE ÎN EXPLOATARE A CUTIILOR DE VITEZE
- A. BLOCAREA CUTIILOR DE VITEZE
- B. RĂMÂNEREA CUTIILOR DE VITEZE ÎNTR-O TREAPTĂ FĂRĂ POSIBILITAREA DE A CUPLA ALTA
- C. AUTODECUPLAREA CUTIILOR DE VITEZE
- D. SCHIMBAREA CUZGOMOT A TREPTELOR LA DEMARAJ CU AMBREIAJUL DECUPLAT
- E. ZGOMOT CONTINUU MAI PUTERNIC LA MERSUL ÎN PLINĂ SARCINĂ
- F. BĂTAIE RITMICĂ
- 6. REPARAREA CUTIILOR DE VITEZE
- A. CARTERUL CUTIEI DE VITEZE
- B. ARBORELE PRIMAR
- C. ARBORE INTERMEDIAR
- D. ARBORE SECUNDAR
- E. RECONDIŢIONAREA ROŢILOR DINŢATE
Extras din proiect
MEMORIU EXPLICATIV
Am ales ca temă de proiect „Defecte şi remedieri la cutia de viteze” deoarece, automobilul reprezintă un element definitoriu al civilizaţiei sfârşitului de mileniu, care va influenţa cu siguranţă evoluţia societăţii şi în următoarele decenii.
Cutia de viteze ca subansamblu al transmisiei are un rol important la realizarea performanţelor dinamice şi economice ale automobilului.
Lucrarea elaborată valorifică şi abordează în mod unitar diversitatea constructivă a cutiilor de viteze. Alături de construcţii tradiţionale, întâlnite pe scară largă şi în prezent, sunt prezentate şi multe tipuri noi care constituie posibile soluţii pentru viitor.
Partea teoretică este completată de multiple variante constructive şi grafice, fapt ce permite mai uşoara înţelegere a noţiunilor prezentate.
Lucrarea este structurată pe cinci capitole care descriu rolul, clasificarea şi soluţiile constructive ale cutiilor de viteze.
DESCRIEREA AUTOTURISMULUI ALES
Autoturismele OPEL sunt echipate cu motoare având arhitectura de diferite tipuri:motoare OHC ce au un arbore cu came sau motoare DOHC cu 2 arbori cu came şi 4 supape pe cilindru.
Motoarele sunt răcite cu lichid şi sunt dispuse transversal pe puntea din faţă.
CAPACITATEA CILINDRICĂ - 1388
NR. CILINDRI - 4
PUTEREA MAXIMĂ[KW]/TURAŢIA DE PUTERE MAXIMĂ[rot/min] - 44/5600
SISTEMUL DE INJECŢIE - MULTEC
ORDIMEA DE APRINDERE - 1-3-4-2
RAPORTUL DE COMPRIMARE - 9,4
CURSA PISTONULUI - 73,4 mm
CONSUM LA 90KM/H -5,9 la100 km
-7,4 la100 km
1. CALCULUL COSTURILOR DE EXPLOATARE
pentru un autoturism Opel pe o perioadă de 4 ani cu un parcurs mediu de 17.000 km pe an.
1.1.Definirea costurilor de exploatare pentru Opel.
O analiză a clleltuielilor cu mijloacele auto se face după modul de consumare:
Cheltuieli in funcţie de kilometri rulaţi de autovehicule. Aceste cheltuieli apar numai dacă autovehiculul este utilizat şi se mai numesc şi cheltuieli de exploatare a consumului de combustibil, întreţinere şi reparaţii, diurnă şi cazare, taxe de trecere a documente pentru cursă etc.
Suma totală a cheltuielilor efectuate raportate la numărul de kilometri rulaţi de autovehicul in perioada respectivă conduce la indicatorul Lei/km.
Cheltuielile in funcţie de timp. Aceste cheltuieli au fost făcute şi se consumă indiferent dacă autovehicolul este utilizat sau stă in garaj.
Aceste cheltuieli sunt legate de autovehicul sau de administrarea generală a societăţii:
-Cheltuielile in funcţie de timp ale autovehiculului: credit şi dobândă, licenţă, asigurări, taxe, impozite, salariul şoferului.
-Cheltuieli in fiuncţie de timp ale societăţii: salariul personalului de conducere şi execuţie inclusiv mecanicii, amortisment şi impozite pentru clădiri, terenuri şi utilaje, consumuri: electricitate, apă, căldură, telefon, autorizaţii diverse, asigurări, etc.
Suma totală a cheltuielilor efectuate raportată la numărul orelor lucrate (ore circulaţie + ore încărcare/descărcare) de toate autovehiculele in perioada respectivă conduce la indicatorul Lei/oră.
În cazul acestei clasificări a cheltuielilor, cheltluelile in funcţie de timp sunt aproape in toate cazurile mai mari decât cele produse de circulaţia autovehiculului (de exploatare acestuia). Aceste cheltuieli sunt specifice societăţilor de transport.
Pentru cazul unui autovehicul „Opel" proprietate privată care are un parcurs anual de 17.000 Km, cheltuielile de exploatare sunt doar cele legate de. consumul de combustibil şi de ulei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Metode de Calcul a Costurilor de Intretinere a unui Autoturism Opel.doc