Motorul Electric de Pornire - Demarorul

Extras din proiect Cum descarc?

Motorul electric de pornire
(Demarorul)
Demarorul electric este un motor de curent continuu alimentat de la bateria de acumulatoare. Principiul sau de functionare se bazeaza pe fenomenul inductiei electromagnetice.
Iin conductoarele rotorului 5 (fig. 1, a) parcurse de un curent electric si dispuse in campul electromagnetic produs de infasurarea de excitatie 3, iau nastere forte care imprima rotorului o miscare de rotatie. Partile componente ale demarorului utilizat la autoturismul Dacia 1300 (fig. 1, b) sunt urmatoarele: statorul, rotorul, colectorul, periile si carcasa.
Statorul, care reprezinta inductorul demarorului, este compus din carcasa 10 de forma cilindrica, in interiorul careia se afla montate patru piese polare 2, pe care se afla bobinajele 8 ale infasurarii de excitatie cu un numar redus de spire din cupru de sectiune dreptunghiulara.
Rotorul (indusul) este format din axul 11 pe care se gaseste fixat prin presare miezul 9 din tole de otel. In crestaturile miezului se gaseste infasurarea rotorului, executate din bare de cupru de sectiune dreptunghiulara. La capatul exterior al axului rotorului se afla montat mecanismul de cuplare, care, in cazul de fata, este format din mufa 5 cu dispozitiv tip roata libera, pinionul 12 si furca 3.
Colectorul 13 este confectionat din placi de cupru, izolate intre ele cu mica si fixate rigid pe axul 11 care sunt izolate cu micanita. De placile lui se leaga capetele sectiunilor infasurarii rotorului.
Carcasa 10, din otel moale, este inchisa cu scuturile 1 si 4 ce se fixeaza cu ajutorul tirantilor 7.
Periile 6 sunt ghidate in suporturile portperii din scutul 1 si apasa pe colectorul 13 sub actiunea unor arcuri spirale. Periile pozitive se leaga la masa, iar periile negative sunt legate la suporturile portperii izolate de masa. Periile se confectioneaza din cupru grafitat cu un continut mare de cupru pentru a avea o rezistenta electrica cat mai mica.
Cablurile de legatura dintre bateria de acumulatoare si demaror au o sectiune mare (de obicei 20-30 mm2), in functie de intensitate curentului. Cablul este confectionat din sarma de cupru multifilar (litat) cu izolatie din material plastic. La capete este prevazut cu piese terminale, adaptate pentru prindere la bornele bateriei de acumulatoare si respectiv la borna demarorului si la masa automobilului.
Contactul cu cheia (montat la bord) este un asamblu de piese, prevazut cu mai multe borne pentru preluarea curentului de la bateria de acumulatoare si distribuirea de la consumatori. Contactul are 3 pozitii distincte: 0  cand alimentarea consumatorilor este intrerupta; 1  pentru conectarea cu ajutorul cheii a instalatiei de aprindere la m.a.s si alti consumatori; 2  pentru alimentarea demarorului la pornire.
Dupa pornire, cheia lasata revine automat in pozitia 1, datorita arcurilor contactului, alimentand numai consumatorii conectati.
Tipuri de mecanisme de cuplare a demarorului
cu arborele cotiti al motorului
Mecanismul de cuplare a demarorului serveste la cuplarea pinionului de pe axul rotorului cu coroana dintata fixata pe volanul motorului. Cuplarea trebuie realizata numai in momentul pornirii, iar decuplarea sa se faca in mod automat, imediat dupa pornire..


Fisiere in arhiva (1):

  • Motorul Electric de Pornire - Demarorul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!