Practica Tehnologica la SA Tracom

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 2
1. Istoria Uzinei S.A. "TRACOM. 4
2. Descrierea productiei 9
3. Descrierea a 3 masini-unelte existente lauzina ..10
3.1 Descrierea masini-unelte de frezat de tip 6H81 ...10
3.2 Descrierea masini-unelte strungul universal 163 12
3.3 Descrierea masini-unelte de gaurit G 35 15
4. Descrierea a 2 masini-unelte cu comanda numerica .21
4.1 Descrierea masini-unelte strungul SP 250 CNC 21
4.2 Descrierea masini-unelte strungului model YT-450/450L.. 28
5. Descrierea centrului de prelucrare Young Tech Taiwan 30 6. Procesul tehnologic al unei piese 32 
7. Procedee de prelucrare a semifabricatelor. 35
7.1 Prelucrarea prin forjare 35
7.2 Prelucrarea prin matritare 37
7.3 Taierea cu gaze 38
7.4 Fabricarea prin turnare 46
8. Prelucrarea prin tratamente termice 49
8.1 Recoacerea 49
8.2 Calirea 51
8.3 Revenirea 55
9. Control dimensional 56
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Competitivitatea in constructia de masini, ca si in alte sectoare economice de altfel, este puternic influentata de capacitatea unui producator de a se adapta la schimbarile tehnologice si de viteza de realizare a unui produs nou. Practica demonstreaza tot mai mult ca operatorul uman va trece in spatele terminalelor, intervenind inteligent in adaptarea robotilor si sistemelor flexibile la gradul de organizare al productiei, la caracterul de unicat al produsului si la planul de fabricatie.
Scurtarea duratei de viata a produselor si tehnologiilor datorata puternicului impact al revolutiei tehnico-stiintifice, costul ridicat al mainii de lucru cu calificare superioara, exigentele sporite in domeniul calitatii si preciziei de prelucrare, dificultatea de a acoperi cu operatori umani cel de-al treilea schimb al zilei de lucru, faptul ca 70-80% din volumul productiei are caracter de serie mica si mijlocie.
Automatizarea flexibila a proceselor de prelucrare reprezinta in prezent "coloana vertebrala" a procesului evolutiv de integrare pe baza tehnicii computerizate a productiei.Ea se relizeaza prin asocierea unor dispozitive si utilaje complexe cu sisteme de informatizare sofisticate, integrand intr-o viziune ierarhica unitara functiile de control, manipulare, transport si depozitare.
Sistemul flexibil de prelucrare confera automatizarii flexibile statutul de arta prin performantele de exceptie pe care si le asuma in domeniul de larga diversitate al productiei de serie mica si mijlocie, dezvoltarea lor ulterioara urmand sa fie conditionata de aportul noilor tehnologii si realizari tehnico-stiintifice, care explodeaza in lumea industriala contemporana.
Obiectul practicei reprezinta aspectele functionale ,tehnologice si prevede studierea si documentarea referitor :la operatiile si fazele tehnologice de fabricare a semifabricatelor , de prelucrare mecanica ,de asamblare ,de prelucrare prin stantare din table etc.,caracteristica lor tehnologica (domeni de utilizare ,suprafete generate ,precizie ,regimuri ,norme de timp etc.);masini-unelte ,prese , lini ,instalatii si caracteristica lor tehnologica (domenii de utilizare , capacitati de generare a suprafetelor ,regimuri de functionare ,nivel de automatizare , de flexibilitate etc. ) ;stante ,matrite ,dispositive ,scule si sisteme de scule aschietoare pentru realizarea operatielor si fazelor tehnologice ;
masuratoare si verificatoare pentru atestarea calitati prelucrarilor 
Un rol important in dezvoltarea industriei constructiei de masini apartine aplicarii celei mai efective si progresive tehnologii folosind: sisteme elastic reglabile ,sisteme de proiectare automatizata a matinilor si proceselor tehnologice ,linii automate ,masini-unelte multioperationale cu comanda numerica ,masini si utilaj cu mijloace de tehnica incorporate cu microprocesoare , module si complexe robotehnice ,linii si complexe roorice.
Functionarea fiecarui din sistemele tehnologice indicate se bazeaza pe cai mai modern si efective metode de prelucrare a materialelor dintre care multe pot fi studiate ,facind practica la intreprinderi constructoare de masin.
Problema principala a studentului practicant dupa absolvirea anului doi este punerea la curent ,studierea ,obtinerea deprinderilor practice in indeplinirea diferitor feluri de prelucrari si de operati tehnologice , folosind utilaj tehnologic modern Rezolvarea acestei probleme este necesara pentru formarea noului specialist. 
1.Istoria Uzinei de tractoare din Chisinau S.A. "TRACOM"
Biografia Uzinei de tractoare din Chisinau a inceput in 1945, a fost fondata uzina de reparatie a motoarelor. Uzina se ocupa cu reparatia motoarelor pentru colhozuri si MTC.
In 1948 Uzina de reparatie a motoarelor a fost reorganizata in uzina de reparatii de automobile, strunguri, a motoarelor stationare si fabricarea detaliilor si pieselor de rezerva pentru reparatia automobilelor si a utilajului.
In 1958 uzina a fost specializata in producerea pieselor de rezerva pentru automobile si a fost redenumita ca ,,Avtodetali". La uzina a fost construit un nou bloc de productie, care a fost amenajat cu noi utilaje inovatoare pentru acele timpuri, a fost insusita tehnologia inovatoare, au fost instruiti sute de muncitori la diverse specialiti in
domeniu. La uzina a fost introdusa metoda de restaurare a autopieselor prin metoda de sudare cu vibrocontact, a fost insusita sudarea aluminiului, turnarea prin cochila, calirea prin curent la tensiune inalta si alte procese.
In 1961 la baza uzinei ,,Avtodetali" a fost infiintata uzina de asamblare a tractoarelor, a fost creat pentru republica un nou domeniu - constructia de tractoare.
Proiectul de reconstructie a fost intocmit de Institutul din Harikov ,,Giprotractoroselihozmas". Intocmirea biroului specializat de constructie a fost realizat de specialistii din uzinele de tractoare din Altai, Vladimir, Minsk, Harikov, Celeabensk si alte intreprinderi. Uzina a fost amenajata cu utilaje necesare si cu echipament tehnologic fabricat de intreprinderile inrudite.
La 22 septembrie 1962 a coborit din transportator primul tractor moldovenesc de serie T-40B. Masa ponderata a pieselor de completare din uzinele de alianta in constructii de masini in sinecostul tractorului au compus 70%. Insa, curind circa 75% de denumiri a detaliilor din miile componente a tractorului au inceput a se produce in Chisinau.
In alianta cu biroul constructiv al uzinei de tractoare din Minsk fost elaborat si in 1967 pus in productie noul model de tractoare T-54B. In el a fost instalat un motor mult mai puternic si mai econom, au fost majorate datele referitoare la viteza si confortul. Pentru pornirea motorului in perioada de iarna el a fost amenajat cu un aparat incalzitor special. Noul model a pus baza crearii unei noi serii de tractoare: T-54C, pentru plantatiile agricole, T-54? pentru lucrari in padure.
In 1966 tractorul T-70B a fost distins cu o medalie de aur la expozitia internationala din Moscova, la expozitia-iarmaroc internationala din orasul Leiptig a fost distins cu a doua medalie de aur, la fel a primit diplome la expozitiile din Turcia, Bulgaria, Franta.


Fisiere in arhiva (2):

  • Practica Tehnologica la SA Tracom.doc
  • titlu SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!