1. Definirea produsului . 3 2. Componentele reductorului ... 5 3. Explicarea functionarii reductorului .. 9 4. Piesele componente . 10 5. Identificarea PB, C, SA . 12 6. Realizarea schemei de asamblare .. 14
1. Definirea produsului Reductorul este un sistem tehnic, care pe baza solutiei constructive, modifica parametrii de iesire comparativ cu parametrii de intrare, dupa o lege impusa de proiectant. Numele arata doar reducerea turatiei de intrare, dar in realitate, reductorul, ca unitate tehnica, reduce turatia si creste momentul de torsiune la iesire. Avantajele transmisiilor cu angrenaje sunt: - siguranta in functionare; - raport de transmitere constant; - randament ridicat; - posibilitati de proiectare pentru diferiti parametrii de intrare si iesire (viteze unghiulare si momente de torsiune); - gabarit redus. Dezavantajul consta in precizia inalta de prelucrare si montaj. Exista companii mari specializate in producerea transmisiilor cu roti dintate pentru ca in afara masinilor-unelte foarte performante, dar scumpe, este nevoie de o dotare specifica pentru tratamente termo-chimice, control dimensional si de structura, echipament de testare. Transmisiile dintate sunt zgomotoase si nu pot realiza orice raport de transmitere deoarece numarul de dinti pentru orice roata trebuie sa fie numar intreg. Reductoarele se clasifica astfel: - dupa raportul de transmitere, reductoarele pot fi: - cu o treapta de reducere a turatiei; - cu doua trepte. - dupa tipul angrenajului utilizat, reductorul poate avea: Figura 1. Reductor cu roti dintate cilindrice cu o treapta - angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati sau drepti (mai rar utilizate in prezent); - angrenaje conice; - angrenaje elicoidale; - angrenaje pseudoconice; - angrenaje melcate; - angrenaje combinate. - dupa pozitia arborilor, reductoarele pot fi: - cu axe verticale; - cu axe orizontale; - cu axe inclinate. Transmisiile mecanice dintre motor si masina de lucru maresc sau micsoreaza viteza, respectiv, momentul transmis, modifica traiectoria sau caracterul miscarii; regleaza si modifica continuu viteza; sumeaza miscarea si momentele de transmis pe la mai multe motoare sau distribuie miscarea la mai multe masini sau organe de lucru; protejeaza organele masinii motoare contra suprasarcinilor. Transmisiile prin angrenare cu raport de transmitere constant montate in carcase inchise se numesc reductoare, cand reduc turatia (i ? 1), amplificatoare cand maresc turatia (i - 1), iar cand acestea permit variatie de viteza in trepte se numesc cutii de viteze.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.