Proiect CCA

Extras din proiect Cum descarc?

1.Poza de inspiratie
Fig 1 Ambreiaj mecanic simplu cu un sigur disc cu arc central diafragma
1 Volantul; 2 Carcasa; 3 Stift; 4 Arc diafragma; 5 Arobre de intrare al cutiei de viteza; 6 Disc de presiune; 7 Disc de frictiune.
Material extras din Caluculul si Constructia Autovehiculelor Untaru 1989
2. Schema cinematica
Fig 2 Schema cinematic a ambreiajului monodisc cu arc central diafragma
1 Volantul; 2 Discul de frictiune; 3 Discul de presiune; 4 Diafragma; 5 Carcasa: 6 arborele de intrare al cutiei de viteze; 7 Rulment de presiune; 8 Arborele cotit al motorului
3 Studiu de nivel privind subansamblu de proiectat.
3.1 Functiunile ambreiajului
Ambreiajul face parte din transmisia autovehiculului si este intercalate intre motor si cutia de viteze, repezentantd organul de transmitere al momentului de la arborele cotit al motorului la cutia de viteze. Acesta este inclus in transmisia autovehiculelor in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motoarelor cu ardere interna care sunt caracterizate de imposibilitatea pornirii sub sarcina, exisenta unei zone de functionare instabila si mersul uniform. Principalele functii ale ambreiajului sunt: 
- permite la pornirea automobilului cuplarea progresiva a motorului, care se afla in functiune, cu celelalte organe ale transmisiei, care, in acel moment stau pe loc;
- permite cuplarea si decuplarea in timpul mersului automobilului motorului transmisia, la schimbarea treptelor de viteza
- protejeaza la suprasarcinii celelelate organe ale transmisiei.
Ambreiajul trebui sa indeplineasca anumite conditii , si anume :
-sa permita decuplarea completa si cat mai rapida a motorului de transmisie , pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri;
-sa decupleze cu eforturi minime din partea conducatorului , fara a se obtine insa o cursa la pedala mai mare de 120-200 mm .Forta la pedala necesara declupari nu trebuie sa depaseasca 150 N la autoturisme si 250 N la autocamioane si autobuze ;
-partile conduse sa aiba o greutate cat mai redusa pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri 
-sa fie suficient de progresiv pentru a se evita pornirea brusca din loc a automobilului ; 
-sa asigure in stare cuplata o imbinare perfecta intre motor si transmisie;
-sa permita eliminarea caldurii care se produce in timpul procesului de cuplare prin patinarea suprafetelor de frecare ; 
-sa amortizeze vibratiile ce se produc in transmisie ; 
-sa aiba o constructie simpla si ieftina ; 
-sa fie cat mai usor de intretinut si de reglat si sa ofere siguranta ;
Ambreiajele se clasifica dupa principiul de functionare si dupa tipul mecanismului de comanda .
Dupa principiul de functionare ambreiajele pot fi : mecanice , hidrodinamice , combinate si electromagnetice .
Dupa tipul mecanismului de comanda ,ambreiajele pot fi cu comanda : mecanica , hidraulica , pneumatica si electrica . 
Dupa modul de realizare a comenzi ,ambreiajele pot fi :neautomate si automate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect CCA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!