Extras din proiect
1.Poza de inspiratie
Fig 1 Ambreiaj mecanic simplu cu un sigur disc cu arc central diafragma
1 Volantul; 2 Carcasa; 3 Stift; 4 Arc diafragma; 5 Arobre de intrare al cutiei de viteza; 6 Disc de presiune; 7 Disc de frictiune.
Material extras din Caluculul si Constructia Autovehiculelor Untaru 1989
2. Schema cinematica
Fig 2 Schema cinematic a ambreiajului monodisc cu arc central diafragma
1 Volantul; 2 Discul de frictiune; 3 Discul de presiune; 4 Diafragma; 5 Carcasa: 6 arborele de intrare al cutiei de viteze; 7 Rulment de presiune; 8 Arborele cotit al motorului
3 Studiu de nivel privind subansamblu de proiectat.
3.1 Functiunile ambreiajului
Ambreiajul face parte din transmisia autovehiculului si este intercalate intre motor si cutia de viteze, repezentantd organul de transmitere al momentului de la arborele cotit al motorului la cutia de viteze. Acesta este inclus în transmisia autovehiculelor în scopul compensării principalelor dezavantaje ale motoarelor cu ardere internă care sunt caracterizate de imposibilitatea pornirii sub sarcină, exisenţa unei zone de funcţionare instabilă şi mersul uniform. Principalele functii ale ambreiajului sunt:
- permite la pornirea automobilului cuplarea progresiva a motorului, care se afla in functiune, cu celelalte organe ale transmisiei, care, in acel moment stau pe loc;
- permite cuplarea si decuplarea in timpul mersului automobilului motorului transmisia, la schimbarea treptelor de viteza
- protejeaza la suprasarcinii celelelate organe ale transmisiei.
Ambreiajul trebui sa îndeplinească anumite condiţii , si anume :
-sa permită decuplarea completa si cat mai rapida a motorului de transmisie , pentru ca schimbarea treptelor sa se facă fara şocuri;
-sa decupleze cu eforturi minime din partea conducătorului , fara a se obţine insa o cursa la pedala mai mare de 120-200 mm .Forţa la pedala necesara declupari nu trebuie sa depaseasca 150 N la autoturisme si 250 N la autocamioane si autobuze ;
-partile conduse sa aibă o greutate cat mai redusa pentru ca schimbarea treptelor sa se facă fara şocuri
-sa fie suficient de progresiv pentru a se evita pornirea brusca din loc a automobilului ;
-sa asigure in stare cuplata o îmbinare perfecta intre motor si transmisie;
-sa permită eliminarea căldurii care se produce in timpul procesului de cuplare prin patinarea suprafeţelor de frecare ;
-sa amortizeze vibraţiile ce se produc in transmisie ;
-sa aibă o construcţie simpla si ieftina ;
-sa fie cat mai uşor de intretinut si de reglat si sa ofere siguranţa ;
Ambreiajele se clasifica după principiul de funcţionare si după tipul mecanismului de comanda .
După principiul de funcţionare ambreiajele pot fi : mecanice , hidrodinamice , combinate si electromagnetice .
După tipul mecanismului de comanda ,ambreiajele pot fi cu comanda : mecanica , hidraulica , pneumatica si electrica .
După modul de realizare a comenzi ,ambreiajele pot fi :neautomate si automate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect CCA.docx