Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 2107
Mărime: 354.44KB (arhivat)
Publicat de: Maia Puiu
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Sa se efectueze calculul dinamic pentru un autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare, cu puterea maxima de 83 kW si turatia maxima de 3900 rot/min.

Stabilirea parametrilor geometrici generali

Tipul si destinatia autovehicului sunt factorii de baza care definesc calitatile ce trebuie conferite acestuia inca din faza de proiectare, astfel incat sa fie obtinute rezultatele si performantele capabile sa-l situeze la nivelul celor mai bune modele din aceasta categorie.

Autoturismul ales ca model pentru realizarea acestui calcul dinamic este Fiat Sedici. Parametrii generali dati de constructor pentru acest autoturism sunt :

Date tehnice Fiat Sedici:

- Dimensiuni L x l x h: 4315 x 1822 x 1625 mm

- Ampatament: 2500 mm

- Masa autovehicul: 1160 - 1350 kg

- Masa maxima autorizata: 1710 - 1850 kg

- Sarcina utila: 550 kg

- Gardă la sol: 205 - 210 mm

- Capacitate portbagaj: 408 - 1636 litri

- Capacitatea de trecere a vadului: 350 mm

- Unghi de atac: 30°

- Unghi ventral: 23°

- Unghi de degajare: 36°

- Ecartament faţă: 1560 mm

- Ecartament spate: 1567 mm

- Capacitate rezervor (litri): 50

Motor Fiat Sedici 1.9 120 CP:

- Capacitate cilindrică (cmc): 1910

- Cutie de viteze: 6 M/T

- Tracţiune: 4x2 [4x4]

- Putere maximă (CP@RPM): 110@4000

- Cuplu maxim (NM@RPM): 240@1750

- Viteza maximă (km/h): 180

- Acceleraţie 0-100 km/h (s): 11.2 [12.5]

- Carburant: diesel

- Standard emisie noxe: Euro 4

- Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8.1/5.7/6.6 L/100km

- Emisii CO2 g/km: 174

Descriere completa Fiat Sedici 1.9 Multijet

Generale Marca Fiat

Model Sedici

Clasa SUV

Caroserie SUV/4x4

Locuri 5

Usi 5

Lansare An Lansare 2007

Performanta Viteza maxima 180 km/h

Acceleratie 11.2 sec 0-100 km/h

Dimensiuni Lungime 4115 mm

Latime 1755 mm

Inaltime 1620 mm

Ampatament 2500 mm

Ecartament fata 1495 mm

Ecartament spate 1495 mm

Raza bracaj 11 m

Greutate 1350 kg

Volum rezervor 50 litri

Motor Motor 1.9

Combustibil Diesel

Capacitate cilindrica 1910 cc

Sistem de injectie Common rail

Tractiune 4x4

Numar cilindri 4

Numar total de supape 16

Raport de compresie 18 :1

Putere maxima 120 CP

Regim putere maxima 4000 RPM

Cuplu maxim 280/2050 Nm/RPM

Standard poluare Euro 4

Cutia de viteze Tip Manual

Trepte 6+1

Suspensii Fata Roti independente, tip Mc Pherson, cu brate oscilante inferioare transversale ancorate de o traversa auxiliara; bara stabilizatoare conectata de amortizor

Spate Roti independente cu brate longitudinale articulate de un cadru specific, cu bara stabilizatoare

Sistem de franare Fata Disc

Spate Tambur

Consum Urban 8.1 L/100 km

Extra urban 5.7 L/100 km

Mixt 6.6 L/100 km

Emisie CO2 174 g/km

Pe baza acestor considerente in prezentul proiect s-a plecat de la studierea parametrilor constructivi si de greutate al unui autoturism 4x4 Fiat Sedici adoptandu-se urmatorii parametrii constructivi :

Lungimi (mm)

Ampatamentul (L) 3600

Consola fata (l1) 800

Consola spate (l2) 800

Lungime totala (A) 4200

Latimi (mm)

Ecartament fata (B) 1550

Latime totala (D) 1850

Inaltimi (mm)

Inaltime totala (H) 1650

Garda la sol (c) 210

Unghiuri (grade)

Unghi de atac (α1) 30

Unghi de degajare (α2) 36

Greutati (N)

Greutatea utila (Gu) 1800

Greutatea proprie (G0) 1300

Greutatea totala (Ga) 500

Preview document

Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 1
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 2
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 3
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 4
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 5
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 6
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 7
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 8
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 9
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 10
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 11
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 12
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 13
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 14
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 15
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 16
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 17
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 18
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 19
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 20
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 21
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 22
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 23
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 24
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 25
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 26
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 27
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 28
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 29
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 30
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 31
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 32
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 33
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 34
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 35
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 36
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 37
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 38
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 39
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 40
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 41
Proiect la dinamica autovehiculelor - autoturism 4x4 echipat cu motor cu aprindere prin comprimare - Pagina 42

Conținut arhivă zip

  • Proiect la Dinamica Autovehiculelor - Autoturism 4x4 Echipat cu Motor cu Aprindere prin Comprimare.doc

Alții au mai descărcat și

Construcția și Calculul Ambreiajului Mecanic

Noţiuni introductive Transmiterea puterii şi cuplului motor de la arborele cotit la roţile motoare, pentru asigurarea deplasării, se face printr-o...

Metodă de studiu a comportării plastice a materialelor metalice la ambutisare

Proiectarea şi monitorizarea proceselor de deformare plastică depinde de gradul de cunoaştere a caracteristicilor materialului de prelucrat,...

Calculul și Contructia Transmisiei Cardanice

1. Tendinte generale in constructia de autovehicule comerciale In sectorul vehiculelor comerciale factorii decisivi care determina dezvoltarea...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Autoturism de teren echipat cu motor cu aprindere prin comprimare cu puterea de 113kW la turația nominală 4150 rotații pe minut

1. Studiu de nivel. Prezentul studiu are ca scop analizarea dimensiunilor de gabarit si a parametrilor de putere si turatie ale unor autovehicule...

Ai nevoie de altceva?