1.Sinteza dimensionala si studiul cinetostatic al mecanismului pag 4 1.1 Sinteza dimensionala pag 4 1.2 Studiul cinetostatic pag 4 2. Calculul surubului pag 5 2.1 Alegerea materialului pag 5 2.2 Calculul de predimensionare pag 5 2.3 Verificarea conditiei de autofranare pag 6 2.4 Verificarea la solcitari compuse pag6 3.Calculul piulitei pag 7 3.1 Alegerea materialului pag 7 3.2 Calculul numarului de spire pag 8 3.3 Verificarea spirei pag 9 3.4 Verificarea piulitei la solicitari compuse pag10 4.Calculul parghiilor pag10 4.1 Alegerea materialului pag10 4.2 Foretele si reactiunile pag10 4.2.1 Lungimea parghiei pag11 4.2.2 Diametrul boltului pag11 4.2.3 Verificarea boltului la forfecare pag11 4.2.4 Grosimea boltului pag12 4.2.5 Alegerea inelului de siguranta pag12 5. Alegerea si verificarea dimensiunilor suportului de sustinere a cupei si a placii de baza pag13 5.1 Alegerea materialelor pag13 5.2 Aegerea dimensiunilor suportului de sustinere a cupei pag14 5.3 Alegerea dimensiunilor placii de baza pag14 5.4 Verificarea suprafetei de sprijin la strivire pag15 6.Alegerea si verificarea dimensiunilor cupei pag16 6.1 Alegerea dimensiunilor cupei pag16 6.2 Verificarea la compresiune excentrica pag16 6.3 Verificarea la forfecare pag 16 7. Proiectarea manivelelor pag 17
TEMA PROIECTULUI Sa se proiecteze un cric auto cu parghii pentru o sarcina maxima F=15000 [N] care sa respecte urmatoareleconditii tehnice : a)Distanta minima de la sol la caroserie : Hmin = 475 [mm] b)Distanta maxima pana la pozitia de ridicat : Hmax = 950 [mm] c)Schita cinematic a unui cric auto 1-Surub 2- Piulita 3- Taler inferior(baza) 4- Taler superior(cupa) 5- Manivela 6- Parghiile 7- Bolturi 8- Lagar In cadrul temei trebuie cunoscute urmatoarele cerinte: -Sa se poata regal inaltimea pana la caroserie -Deplasarea pe vertical sa se faca intre Hmax si Hmin -Obiectivul sa nu alunece sub sarcina -Sa se poata actiona manual -Sa nu se afunde in pamant -Trebuie sa aibe o actionare usoara si rapida -Sa aiba un gabarit mic si o masa mica -Sa aiba o duritate buna -Sa fie usor de construit 1.Sinteza dimensionala si studiul cinetostatic al mecanismului Fig 1.1 1.1 Sinteza dimensionala -Se fac urmatoarele notatii : max = 80 min = 30 hi –Inaltimea talerului inferior hs- Inatimea talerului superior ∆ = hi +hs (1.1) Hmax = 2×lp×sin(max)+ ∆ (1.2) Hmin = 2×lp×sin(min)+ ∆ (1.3) H = Hmax - Hmin (1.4) lp = (1.5) H = 475 [mm] lp = ] 1.2 Studiul cinetostatic Reactiunea din surub : Fs(F1)= F×ctgα (1.6) Reactiunea din piulita : Fp(F2) = (1.7) Calculul fortelor din surub si din piulita Fs= F×ctgmin = 15000×1.732 = 25980 [N] Fp = = = 15000 [N] R64=F Fig 1.2 F1 = cos 2.Calculul surubului 2.1 Alegerea materialului Suruburile de misicare se executa din otel de uz general – OL60 – in cazul mecanismelor surub-piulita actionate manual. Pentru suruburile actionate mechanic se folosesc OLC. 2.2 Calculul de predimensionare -Se determina diametrul minim necesar notat d3 (diametrul minim al filetului) -Forta din surub : Fs max = 25980 [N] Fs min = 2645 [N] -Forta de calcul : Fc = ×Fs max = 1.27×25980 = 32994.6 [N] , unde β = 1.25÷1.3 -Determinarea diametrului minim necesar al surubului se face din conditia de rezistenta la tractiune sau torsiune d3 = [mm] [MPa] Filetul surubului este trapezoidal standardizat si se pune conditia d3 STAS ≥ d3 d3 STAS = 30 [mm] Avantaje Rezistenta spirei este mai mare decat la filetul patrat ; acesta asigura o centrare buna a piulitei pe surub. Prelucrarea prin frezare confera o productivitate marita fata de strunjire. Folosirea piulitelor reglabile radial permite eleminarea jocului axial creat in urma uzarii filetului. Dezavantaje Randamentul transmisiei surub-piulita cu filet trapezoidal este mai mic decat la cel cu filet patrat.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.