Proiectarea Reductorului Cilindric cu Dinti Inclinati

Cuprins proiect Cum descarc?

Cuprins
1. Memoriu tehnic
2. Memoriu justificativ de calcul
2.1 Calculul angrenajului
2.2 Calculul arborilor
2.3 Calculul cuplajului de siguranta
3. Variante constructive
4. Desen de ansamblu
5. Desene de executie
6. Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

1.Memoriul tehnic.
Activitatea umana a fost, este si va fi orientata intotdeauna spre folosirea legilor naturii pentru realizarea unei vieti mai bune.
Disciplina Organe de masini studiaza elementele care intra in constructia masinilor din punct de vedere al constructiei, calculului si proiectarii, desi indica modul de proiectare a organelor de masini in constructia de masini.
Organele de masini sunt piese sau grupuri de piese care foreaza partile componente ale unor masini, ele putand fi calculate si proiectate separat de restul ansamblului.In cadrul unei masini sau al unui agregat, organele de masini sunt grupate in ansambluri care au anumite roluri functionale, de exemplu cutia de viteza de la un automobil, iar ansamblurile la randul lor pot fi formate din mai multe subansambluri, care sunt grupuri de organe de masini cu rol functional mai restrans decat in cazul ansamblurilor (de exemplu ambreajul din cutia de viteze ).
ELEMENTE PENTRU TRANSMITEREA, TRANSFORMAREA
SI AMPLIFICAREA SEMNALELOR
CARACTERIZARE. GENERALITATI
Elementele pentru transmiterea, transformarea si amplificarea semna- lelor au, in general, rolul de a transmite si transforma miscarea fie cantitativ (de la o viteza la alta), fie calitativ (din rotatie in translatie sau invers). Ele sunt denumite, adeseori, si transmisii mecanice.
Transmiterea si transformarea miscarii se poate face:
- prin contact direct, ca la rotile dintate, rotile de frictiune, mecanismele cu surub, cu parghie;
- cu element intermediar ca la transmisiile prin curele, banda, lanturi.
Transmiterea si transformarea miscarii de rotatie, cea mai raspandita miscare din tehnica se poate face cu roti de frictiune, roti dintate, transmisii prin curele, banda si lant.
Raportul cantitativ cu care se transforma viteza unghiulara sau turatia se numeste raport de transmitere. Daca se noteaza cu ?1 viteza unghiulara a elementului conductor si cu n1, turatia, cu ?2 viteza unghiulara a elementului condus si cu n2, turatia raportul de transmitere, va fi:
i12 = ??1 / ?2 = ? n1 / n2.
Semnul plus, luat conventional, corespunde miscarii in acelasi sens, iar semnul minus in sensuri contrare.
La transmisia cu frictiune raportul de transmitere i12 este constant, la fel si la reductorul cu roti dintate. Daca i12 > 1 deci ?1 > ?2 transmisia este multiplicator.
Daca se noteaza cu Mt1 momentul transmis de elementul conducator, momentul la elementul condus va fi:
Mt2 = i12 Mt1?
in care ? reprezinta randamentul transmisiei.
In practica, de multe ori se cere ca viteza elementului condus sa se mentina constanta la o viteza constanta a elementului conducator. Pentru realizarea acestui scop este necesar ca rotile de frictiune sau dintate, la transmiterea prin contact direct, sa aiba sectiunea circulara.
ROTILE DE FRICTIUNE
Rotile de frictiune reprezinta cea mai simpla cale de transmitere a miscarii de rotatie. Functionarea lor se bazeaza pe frecarea care ia nastere intre suprafetele in contact ale elementelor. 
Clasificarea se poate face in functie de raportul de transmitere in roti cu raport de transmitere constant si roti cu raport de transmitere variabil, deci variatoare de viteza sau turatie.
Daca se tine seama de pozitia relativa a axelor geometrice de rotatie ale elementelor conducator si condus, rotile de frictiune se pot imparti in trei grupe:
- cilindrice, care transmit miscarea de rotatie sau transforma in miscare de rotatie in miscare rectilinie si invers
- conice, care transmit miscarea de rotatie, axele rotilor fiind concurente sau perpendiculare
Avantajele transmisiilor cu frictiune sunt: constructie si executie simple; functionare lina si fara zgomot; posibilitatea patinarii la suprasarcini; lipsa curselor moarte; reglare usoara a vitezei elementului condus; cuplari si decuplari comode. Ca dezavantaje se pot mentiona: necesitatea unor forte de apasare dintre roti (care cer si introducerea de elemente suplimentare); solicitari mari in arbori si lagare; uzura pronuntata; gabarit si greutate mari.
Rotile cu frictiune se intrebuinteaza in diferite domenii ale mecanicii fine. Ele pot realiza urmatoarele rapoarte de transmitere: i12 < 7, la mecanismele obisnuite; i12 < 15 la mecanismele neportante; i 12 < 25, pentru mecanismele actionate manual. 
Materialele utilizate pentru rotile de frictiune trebuie, in primul rand, sa aiba un coeficient de frecare cat mai mare, pentru a se obtine forte de apasare mici. In plus, pentru ca valoarea coeficientului de frecare sa se mentina aproximativ constanta, este necesar ca materialele sa fie rezistente la uzura si sa aiba un modul de elasticitate ridicat, pentru ca deformarea permanenta sa fie cat mai mica.
Pentru transmisiile portante, se poate utiliza otelul cali pe otel calit, care permit realizarea unor dimensiuni de gabarit relativ mici, insa necesita prelucrare si montaj precise. Mai rar se utilizeaza fonta pe fonta, care are aceleasi dezavantaje ca otelul, la care se mai adauga si rezistenta scazuta la presiune de contact. Transmisiile prin frictiune cu roti metalice pot functiona, atat uscate, cand realizeaza coeficienti de frecare mai mari, cat si in bai de ulei, cand au o durabilitate mai mare. 
Pentru toate tipurile de roti de frictiune, dau bune rezultate otelul pe materiale plastice ( in special textolit), deoarece functioneaza uscat, au coeficienti de frecare mari deci forte forte de apasare mici, nu necesita prelucrare prea ingrijita. Au dezavantajul unui randament mai scazut si a unor dimensiuni de gabarit mai mari.
Fibra, pielea, asbestul presat, hartia stratificata, cauciucul se utilizeaza ca bandaj pentru suprafetele de contact si au dezavantajul ca se deformeaza usor, chiar daca au fost facute mai rezistente prin diferite procedee de intarire.


Fisiere in arhiva (8):

  • Proiectarea Reductorului Cilindric cu Dinti Inclinati
    • desen de ansamblu.dwg
    • la imprimanta math cad
      • cotelproiectlaorgane.MCD
    • pinion.dwg
    • Proiectarea Reductorului Cilindric cu Dinti Inclinati
      • Bibliografie.doc
      • coperta.doc
      • Cuprins.doc
      • Proiectarea Reductorului Cilindric cu Dinti Inclinati.doc
    • roata dintata.dwg

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!