Proiectarea unei Suspensii Auto

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 2878
Mărime: 5.27MB (arhivat)
Publicat de: Veta Timofte
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: ş.l.dr.ing.Ioan Damian
Universitatea tehnica ” Gheorghe asachi ” Iasi Facultatea de Mecanica Specializarea autovehicule rutiere

Cuprins

  1. Tema proiect.3
  2. Repartitia greutatii pe punti. 4
  3. Calculul puntii spate.6
  4. Calculu grinzii punti spate in regimul franarii.6
  5. Calculu grinzii punti spate in regimul deraparii.9
  6. Calculu grinzii punti spate in regimul trecerii obstacole.11
  7. Calculul fuzetei.12
  8. Calculul fuzeteiin regimul franarii autovehiculului.12
  9. Calculul fuzetei in regimultrecerii peste obstacole.13
  10. Calculul fuzetei in regimul deraparii.13
  11. Calculu puntii fata articulate in regimul franarii.14
  12. Calculul puntii fata articulate in regimul deraparii.16
  13. Calculu puntii fata articulate in regimul trecerii obstacole.17
  14. Alegerea rulmentilor.18
  15. Arcul bara de torsiune.20
  16. Dimensionare arbori planetari.22
  17. Calculul arcului elicoidal.24
  18. Amortizorul.29

Extras din proiect

Proiect CCAR 2

Tema proiect:

Proiectarea unei suspensii auto care sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

-punte fata: arc cilindric elicoidal;

-punte spate:arc bara de torsiune;

Cerinte:

Repartitia greutatii pe punti;

Solutii constructive;

Dimensionarea elementului elastic:

-arc cilindric elicoidal;

-arc bara de torsiune;

4) Calculul amortizorului;

5)Desen de ansamblu:

-Suspensii punte fata;

-Suspensii punte spate;

Autovehiculul ce raspunde acestor cerinte:Renault Argentinien 19 RT

Numar usi: 4

Numar locuri: 5

Amplasare: Motor fata transversal

Cilindree: 1794 cm3

Raport compresie: 9,8

Supape pe cilindru:2

Putere: 83Kw /5500(rot/min)

Cutie viteza: manuala 5 trepte

Dimensiuni anvelope: 175/65R14T

Ampatament: 2544 mm

Encartament fata/spate: 1426/1417 mm

Dimensiuni exterioare: 4248x1696x1412

Masa proprie: 1111 kg

Rezervor: 55 litri

Repartitia greutatii pe punti:

Destinatia tipul si dimensiunile principale determina greutatea totala si capacitatea de incarcare ale autovehiculelor rutiere.

Astfel se stabilesc:

-greutatea proprie: G0=1111*9,8=10887,8N

-greutatea totala: Ga= G0+n(Gp+Gb) unde:

- Gb (greutatea bagajelor)=25*9,8=245N

- Gp(greutatea pasagerilor)=75*9,8=735N

-n (numarul de pasageri)=5

Ga=5(245+735)+10887,8=15787,8N

Pozitia centrului de greutate G in plan longitudinal este definita de dimensiunile a si b iar in plan vertical de inaltimea centrului de greutate hg.

Aceste coordonate pot fi prezentate conform schitei de mai jos:

Valoarea medie ale coordonatelor centrului de greutate pentru autovehicule rutiere:

a/L=0,45-0,55

b/L=0,45-0,55

Ga=G1+G2;

a/L= 0,48 => a=L*0,48=1221,12 mm

b/L = 0,52 => b=L*0,52=1322,88 mm

Preview document

Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 1
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 2
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 3
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 4
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 5
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 6
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 7
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 8
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 9
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 10
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 11
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 12
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 13
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 14
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 15
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 16
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 17
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 18
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 19
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 20
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 21
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 22
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 23
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 24
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 25
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 26
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 27
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 28
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 29
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 30
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 31
Proiectarea unei Suspensii Auto - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unei Suspensii Auto.docx

Alții au mai descărcat și

Proiectarea unui Automobil

1.1. Alegerea modelelor similare Alegerea initială a elementelor necesare proiectării automobilului se face plecând de la experienta acumulată în...

Construcția și Calculul Automobilelor

1 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROŢILOR Suspensia automobilului este destinată să atenueze sarcinile dinamice ce se transmit de...

Studiul Sistemului de Frânare

STUDIUL SISTEMULUI DE FRÂNARE I.Rolul sistemului de frânare Fig. 1.1 Ansamblu disc frână Sistemului de frânare are rolul: - de a reduce viteza...

Calcul și construcție suspensiei spate Dacia Double Cabine 1.9

Cap. 1. Tema proiectului Sa se calculeze si sa se proiecteze suspensia spate pentru autoturismul Dacia Double Cab 1.9 Diesel. Cap. 2. Fisa...

Calculul și Proiectarea Suspensiei la VW Golf 1.4 TSI

Calculul si constructia suspensiei Destinaţia suspensiei. Suspensia automobilului are rolul de a asigura con¬fortabilitatea pasagerilor şi de a...

Proiect la calculul și construcția autovehiculelor rutiere

Sa se proiecteze pentru autovehiculul VOLVO S 40 2.0 : transmisia mecanica, suspensia, sistemul de direcţie si sistemul de frânare. Date...

Calculul și construcția autovehiculelor II

1 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROŢILOR Mecanismul de ghidare a roţilor are rolul de a prelua forţele şi momentele reactive ce...

Sistemele de suspensie-direcție ale autoturismelor Mercedes-Benz clasa S

1) Documentare asupra tipurilor de sisteme de suspensie/direcţie utilizate la autoturismele de tip Mercedes-Benz Clasa S 1.1.Date tehnice: În...

Te-ar putea interesa și

Studiu Comparativ privind Aprecierea Intențiilor în Trafic a Conducătorilor Auto Obișnuiți versus Taximetriști în Orașul Iași

ARGUMENT Lucrarea de faţă prezintă sinteza unor investigaţii prezentate în literatura de specialitate pe problematica aprecierii erorilor şi...

Proiectarea unui Automobil

CAP.1 ORGANIZAREA GENERALĂ ŞI ALEGEREA PARAMETRILOR PRINCIPALI 1.1. Soluţia de organizare generală 1.1.1. Studiul soluţiilor similare Pentru...

Cutie de viteză

CAPITOLUL 1 IMPORTANŢA ŞI NECESITATEA AMORTIZĂRII VIBRAŢIILOR ÎN CONSTRUCŢIA ŞI FUNCŢIONAREA AUTOVEHICULELOR 1.1. INFLUENŢA VIBRAŢIILOR ASUPRA...

Studiul privind opimizarea suspensiei autovehiculelor

MEMORIU JUSTICATIV În acestă eră a vitezei, a tehnologiei, a cercetărilor, a experimentelor omul și-a extins limitele până la extreme, iar de aici...

Suspensia

Introducere Actualitatea şi importanţa temei studiate. În timpul deplasării, în orice regim de mers şi pe orice categorie de drumuri, în cadrul...

Proiect CCA

CAP.1. ORGANIZAREA GENERALĂ ŞI ALEGEREA PARAMETRILOR PRINCIPALI 1.1. Studiul soluţiilor similare. Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Proiect CCA 4x4

Cap I. Organizarea generala si alegerea parametrilor principali I.1. Studiul soluţiilor similare: Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Diagnosticare

Diagnosticarea Metoda subiectiv Deosebirile dintre traductor şi aparatul de măsurat Prin aparat de măsurat se înţelege acel dispozitiv care...

Ai nevoie de altceva?