Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 3675
Mărime: 199.04KB (arhivat)
Publicat de: Adelina M.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 DETERMINAREA ELEMENTELOR DE CALCUL 4
  2. 1.1 Dimensionarea momentului ambreiajului 4
  3. 1.2 Dimensionarea graniturilor de frecare 5
  4. 1.3 Determinarea forțelor de apăsare pe discul de fricțiune 7
  5. 1.4 Determinarea presiunii specifice dintre suprafețele de frecare 7
  6. 1.5 Determinarea lucrului mecanic specific la patinare 8
  7. 1.6 Verificarea la încălzire a pieselor ambreiajului 9
  8. CAPITOLUL 2 CALCULUL ARCURILOR DE PRESIUNE 10
  9. CAPITOLUL 3 CALCULUL PĂRȚILOR CONDUSE 15
  10. 3.1 Calculul arborelui ambreiajului 15
  11. 3.2 Calculul îmbinărilor dintre butucul dicului condus cu arborele ambreiajului 17
  12. 3.3 Calculul arcului elementului elastic suplimentar 17
  13. CAPITOLUL 4 CALCULUL DISCURILOR AMBREIAJULUI 20
  14. CAPITOLUL 5 CALCULUL MECANISMULUI DE ACȚIONARE 21
  15. BIBLIOGRAFIE 23

Extras din proiect

TEMA PROIECTULUI

Să se proiecteze ambreiajul mecanic al autoturismului Mazda 121 LX având datele inițiale prezentate în tabelele de mai jos :

Nr. crt.

Autoturism

Vmax

[km/h]

Caracteristici principale autovehicul

L1

[mm]

B2

[mm]

H3

[mm]

L14

[mm]

[B_f/B_s ]^5

[mm/mm]

C6

[mm]

MT7

(m_0/m_a )

[kg/kg]

Pneuri

1. Fiat Tempra 1.6 i.e. SX 170 4354 1695 1445 2540 1435/1415 150 f-f 1080/1580 175/65 R14 T

L - lungimea totală a autovehiculului;

B - lățimea totală a autovehiculului;

H - înălțimea totală a autovehiculului;

L1 - ampatamentul autovehiculului;

Bf/Bs - ecartamentul la puntea față / spate;

C - garda la sol;

MT - configurația transmisiei:

prima litera - amplasarea motorului (f - fata; s - spate; m - la mijloc);

a doua literă (sau grup de litere) - amplasarea punții (punților) motoare

m0/ma - masa proprie/masa totală a autovehiculului

Nr. crt.

Autoturism

Tip mot. Caracteristici principale motor

Pe1

[KW]

np

[min-1]

Mm

[Nm]

nm

[min-1]

Vt

[cm3] D/S

[mm/mm]

ε Consum comb.

l/100 km

1. Fiat Tempra 1.6 i.e. SX m.a.s. 57 6000 124 3000 1581 86,4/67,4 9,2 6,2/7,8/10,9

Nr. crt.

Autoturism

Tip motor Rapoarte de transmitere cutia de viteze

Transmisia principală

i1 i2 i3 i4 i5/i6

1. Fiat Tempra 1.6 i.e. SX m.a.s. 3,909 2,267 1,542 1,156 0,968 3,765

CAPITOLUL 1

DETERMINAREA ELEMENTELOR DE CALCUL

La calculul ambreiajului se urmărește stabilirea dimensiunilor elementelor principale ale acestuia, în raport cu valoarea momentului motor și pe baza parametrilor constructivi ai motorului și automobilului.

Dimensionarea momentului ambreiajului

Pentru transmiterea de către ambreiaj a momentului maxim fără patinare, pe toată durata de funcționare (chiar și după uzura garniturilor de frecare) este necesar ca momentul de frecare Ma al ambreiajului să fie mai mare decât momentul maxim al motorului.

Având în vedere cele prezentate mai sus, momentul ambreiajului se poate calcula cu relație (1.1) [1] :

M_c=β*M_max [Nm] (1.1)

Unde : β - coeficientul de siguranță

Mm - momentul maxim al motorului

În calculul de predimensionare vom adopta o valoare pentru coeficientul de siguranță, ca urmare a valorile prezentate în tabelul (1.1) de mai jos dar și a tipului de automobil :

Tipul autovehiculului

Autoturism 1,3-1,75

Autocamion, autobuz 1,6-2,0

Autocamion cu remorcă 2,0-3,0

Tractor agricol destinat lucărilor grele 2,0-2,5

Tractor pentru transport 1,5-2,0

Tabelul 1.1 Valorile coeficientului de siguranță β

Având în vedere că avem de proiectat un ambreiaj pentru un autoturism, voi adopta pentru coeficientul de siguranță valoarea de 1,6 iar din datele inițiale cunoaștem valoarea momentului maxim al motorului, 97 Nm. Astfel vom avea :

M_c=1,6*124=198,4 Nm

Bibliografie

[1] Ivănescu M., Tabacu St., Construcția și calculul autovehiculelor.Proiectarea transmisiilor mecanice, Editura Universității din Pitești,2008.

[2] Gafițanu M., Crețu S. ș.a , Organe de mașini vol I și II, Editura Tehnică, București, 1981.

[3] Pinca C., Calculul și construcția autovehiculelor rutiere 1. Teorie și aplicații, Curs, Campus virtual al UPT

[4] Pinca C., Birtok C., Transmisii mecanice. Aplicații la autovehicule, Editura Politehnică

Preview document

Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 1
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 2
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 3
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 4
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 5
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 6
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 7
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 8
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 9
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 10
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 11
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 12
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 13
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 14
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 15
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 16
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 17
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 18
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 19
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 20
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 21
Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragmă - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unui ambreiaj cu arc central diafragma.docx

Alții au mai descărcat și

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Studiul solutilor similar și a tendinței de dezvoltare a autovehiculelor

CAPITOLUL 1. STUDIUL SOLUTILOR SIMILAR SI A TENDINTEI DE DEZVOLTARE A AUTOVEHICULELOR SIMILAR CU CEL PRIMIT PRIN TEMA DE PROIECT. Pentru abordarea...

Ambreiaj pentru autobetonieră

1.Studiu de nivel privind autovehiculul 1.1 Solutii existente 1.2 Solutia propusa Fig. 1.1 Fig. 1.2 2.Studiul tematic privind sistemul...

Proiect Auto

Tema proiect: -tipul motorului: MAS -atoturism clasa mica 5 locuri -viteza maxima: 165 km/h Tipul caroseriei: sedan CAPITOLUL I Modele...

Proiectarea generală și functională, privind dinamica tracțiunii și ambreiajului pentru autoturism de tip SUV

Sa se efectueze proiectarea generala, functionala, privind dinamica tractiunii si ambreiajului pentru un automobil avand urmatoarele...

Proiect Automobil 4x4

CAPITOLUL I Studiul solutiilor similare si al tendintelor de dezvoltare 1.1. Studiul solutiilor similare. Pentru abordarea proiectarii unui nou...

Studiul Dinamic al Unui Autocamion și Desen Autocamion

Capitolul 1. Studiul soluţiilor similare de autovehicule şi a tendinţelor de dezvoltare 1.1. Soluţii de autovehicule similare celui primit prin...

Proiectarea unui Autobuz Interurban

TEMA PROIECTULUI Sa se efectueze proiectarea generala, functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajul pentru un automobil avand urmatoarele...

Proiect CCA

CAP.1. ORGANIZAREA GENERALĂ ŞI ALEGEREA PARAMETRILOR PRINCIPALI 1.1. Studiul soluţiilor similare. Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Ai nevoie de altceva?