Punte Rigida 3 Brate - Suspensie Autoturism

Cuprins proiect Cum descarc?

2. STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROTILOR
2.1. Functiunile Suspensiei
2.2. Functiunile Mecanismului de Ghidare 
2.3. Geometria Directiei si Posibilitati de Reglare
2.4. Tipuri de Mecanisme de Ghidare Studiate
2.5. Analiza Comparativa -Avantaj- Dezavantaj
3. ANALIZA CINEMATICA A MECANISMULUI DE GHIDARE
3.1. Comportamentul la Saltare 
3.2. Comportamentul la Ruliu
3.3. Variati de Ecartament
3.4. Pozitia Centrului Instantaneu de ruliu al Puntii 
3.5. Posibilitati de Reglare a Geometriei Directiei (Roata si Pivot)
4. STUDIU DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA
5. MODALITATI DE DETERIORARE
6. MATERIALE UTILIZATE LA CONSTRUCTIA SUSPENSIEI 
6.1. Tipuri de Materiale utilizate
6.2. Rezistente Admisibile
6.3. Mod de Preluctare
7. MODALITATI DE DETERIOARE A SUSPENSIEI


Extras din proiect Cum descarc?

2 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROTILOR
2.1 FUNCTIUNILE SUSPENSIEI
Suspensia automobilului realizeaza legatura elastica intre cadru(sau caroserie)si punti sau direct cu rotile. 
Suspensia automobilului este destinata sa atenueze sarcinile dinamice ce se transmit de la drum (asigurind prin aceasta confortabilitatea necesara).
Oscilatiile care apar la trecerea automobilului peste neregularitatile drumului influenteaza calitatile tehnice de exploatare ale acestuia, in primul rind caracterul lin al mersului, calitatile de tractiune, stabilitatea,maniabilitatea si durabilitatea .
Suspensia automobilelor este compusa din:-elemente elastice
-dispozitivele de ghidare
-elementele de amortizare 
Elementele elastice contribuie la micsorarea sarcinilor dinamice verticale,provocind oscilatiile caroseriei cit mai suportabile pentru pasageri si care sa nu dauneze incarcaturii care se transporta.
Dispozitivele de ghidare transmit componentele orizontale ale fortelor dintre roti si drum,si momentele acestor forte,la caroserie,determinand si caracterul deplasarii rotilor in raport cu caroseria automobilului si in raport cu drumul.
Elementele de amortizare au rolul de a amortiza oscilatiile care iau nastere,evitind aparitia fenomenului de rezonanta.
In unele cazuri suspensia automobilului cuprinde un element de stabilizare care micsoreaza inclinarea tranzversala a partii suspendate a automobilului.
Pentru asigurarea unui confort corespunzator, parametrii suspensiei trebuie sa fie alesi tinandu-se cont de anumite conditii stabilite de teoria suspensiei,si anume:
-amplitudinea masei suspendate se reduce cu atat mai mult cu cat raportul dintre masa suspendata si cea nesuspendata este mai mare.Acesta explica avantajul puntilor articulate fata de cele rigide si folosire mai intens a primelor tipuri la automobilele cu confort sporit.
-pulsatia oscilatiilor proprii ale sistemului este cu atit mai mica cu cat rigiditatea elementului elastic este mai mica, adica arcul este mai elastic.
-rigiditatea puntii din fata sa fie mai mica decat a puntii din spate.In timpul mersului, automobolul abordeaza obstacolele prin rotile din fata,iar dupa o intarziere data de timpul de parcurgere al ampatamentului,de puntea din spate.In acest caz,cu toata intarzierea atacului puntii din spate,rotile din spate ajung din urma in miscarea verticala rotile din fata,deoarece perioada lor de oscilatie este mai scurta si se anuleaza oscilatiile de galop(oscilatiile in plan longitudinal).
Suspensiile automoilelor se clasifica dupa tipul dispozitivului de ghidare,dupa tipul elementului elastic si dupa tipul caracteristicii suspensiei.
Dupa tipul dispozitivului de ghidare suspensiile pot fii dependente si independente.
a) Suspensie dependenta b) Suspensie independenta
Suspensia dependenta este caracterizata printr-o legatura rigida intre rotile din dreapta si din stanga , iar ridicarea sau coborarea unei roti , produsa de denivelarile caii , provoaca schimbarea pozitiei si pentru cealalta roata 
La suspensia independenta lipseste legatura directa dintre rotile automobilului iar schimbarea pozitiei unei roti nu influenteaza si cealalta roata . 
Suspensia independenta prezinta fata de suspensia dependenta avantajele : inbunatatirea confortului prin reducerea masei nesuspendate ; tinuta de drum mai buna deoarece deplasarile rotilor nu se influenteaza reciproc ; micsorarea oscilatiilor de ruliu ale caroseriei si marirea stabilitatii automobilului 
Dupa tipul elementului elastic , suspensiile se clasifica in suspensii cu elemente : metalice , pneumatice , hidropneumatice si mixte .
Dupa tipul caracteristicii elastice suspensiile pot fi : suspensii cu caracteristica liniara si suspensii cu caracteristica in trepte sau progresiva.)
Caracteristica lineara a unei suspensii reprezinta variatia deformatiei a elementului elastic in functie de sarcina care produce aceasta sageata
2.2 FUNCTIUNILE MECANISMULUI DE GHIDARE
Dispozitivele de ghidare transmit componentele orizontale ale fortelor dintre roti si drum, si momentele acestor forte la caroserie ,determinind si caracterul deplasarii rotilor in raport cu caroseria automobilului si in raport cu drumul.
In figura se reprezinta fortele datorita interactiunii dintre roti si drum precum si momentele acestor forte.
Fortele verticale Z si momentele Mx se transmit la caroserie prin intermediul elementului elastic al suspensiei .
Mecanismul de ghidareal rotilor asigura pozitia corecta a rotilor fata de sol .
Aceasta se poate face ghidind corect o punte rigida la care rotile din partea stinga sunt conectate la rotile din partea dreapta sau pentru puntile articulate fiecare roata este ghidata independent fata de cea opusa a aceleiasi punti.
Mecanismul de ghidare permite unei punti rigide sa efectueze doar doua miscari din cele sase posibile celelalte patru fiind anulate.La roata singulara mecanismul de ghidare va permite o singura miscare.
2.3 GEOMETRIA DIRECTIEI SI POSIBILITATI DE REGLARE
2.3.1 Unghiurile rotii
Scopul unghiului de fuga este practic sa permita rotilor din fata sa se auto-centreze in timp ce sunt supuse fortei din viraje. Prea mare si puteti obtine ceea ce este cunoscut sub numele de "wheel shimmy". Acest lucru se intampla atunci cand rotile din fata se balanseaza lateral rapid si reduc aderenta cu suprafata. Prea mic si masina va supravira. Unghiul de fuga este ajustat prin alunecarea bratelor triunghiulare din fata pe balama. Pentru a creste unghiul, glisati bratul de sus inapoi sau pe cel de jos inainte sau un pic din fiecare, faceti opusul pentru a reduce unghiul de fuga. Este foarte dificil de masurat unghiul de fuga asa ca este mai mult un caz de incercari repetate pentru a obtine setarea corecta. Cel mai bun punct de plecare ar fi ambele brate in centrul balamalei fiind un unghi pozitiv construit in mod natural.
Unghiul de carosaj este unghiul de cadere al rotii cand se priveste din din fata sau din spatele masinii. Exista trei unghiuri posibile, pozitiv, neutru si negativ. In cazul in care partea de sus a rotii inclina inspre centrul masinii unghiul este negativ. Daca roata este vertical unghiul este neutru si daca roata se inclina in afara unghiul este pozitiv.


Fisiere in arhiva (6):

  • cca suspensia 3 brate.bak
  • cca suspensia 3 brate.dwg
  • Punte Rigida 3 Brate - Suspensie Autoturism.doc
  • Suspensie.bak
  • Suspensie.dwg
  • suspensie 3 brate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Untaru,M.s.a. Calculul si constructia automobilelor. E.D.P., Bucuresti, 1982.
1. Untaru M., Campian V., Peres Gh., s.a. Constructia si calculul autovehiculului. Universitatea din Brasov 1989.
2. Untaru M., Campian V., Peres Gh., s.a. Dinamica autovehiculului. Universitatea din Brasov 1988.
3. Campian V., s.a. Automobile. Universitatea din Brasov 1989.
4. Untaru M., Seitz N., Peres Gh., s.a. Calculul si constructia automobilelor. Editura didactica si pedagogica Bucuresti 1982.
5. Marincas D., Abaitanci D., Fabricarea si repararea autovehiculelor rutiere. Editura didactica si pedagogica Bucuresti 1982.
6. Abaitanci D., Fabricarea si repararea autovehiculelor - indrumar de laborator. Universitatea din Brasov 1987.
7. Tecusan N., Ionescu E., s.a. Tractoare si automobile. Editura didactica si pedagogica Bucuresti 1993.
8. Catalog general de rulmanti. Editura Pubim Pres. Brasov 1993.
9. Culegere de STAS-uri. Universitatea din Brasov 1987.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!