Raport de Comprimare Variabil

Extras din proiect Cum descarc?

RAPORTUL DE COMPRIMARE VARIABIL
1. Consideratii generale (formularea problemei si relevanta temei)
Definirea Raportului de comprimare- raportul dintre volumul maxim (Vmax)si volumul minim (Vmin) ocupat de fluidul motor in cilindru se numeste raport volumic de comprimare sau raport de comprimare ?=Vmax:Vmin. Raportul dintre volumul ocupat de fluidul motor in cilindru in momentul inchiderii supapei de admisie si volumul minim se numeste raport efectiv sau util de comprimare, deoarece procesul de comprimare a fluidului motor din cilindru incepe in mod efectiv numai din momentul inchiderii ultimului oragan de distributie.
1.1 Stabilirea raportului de comprimare
La stabilirea raportului de comprimare se are in vedere faptul ca acesta constituie un factor de fortare a motoarelor, deoarece cu cresterea raportului de comprimare creste si randamentul indicat ?i, imbunatatindu-se astfel performantele de dinamicitate si economicitate ale acestora.
Adaptarea unor valori ridicate ale raportului de comprimare determina valori ridicate ale presiunii si temperaturii la sfarsitul procesului de comprimare, sfarsitul arderii si inceputul destinderii. In cursa de destindere gazele se destind mai puternic, astfel ca, la sfarsitul procesului de destindere valorile presiunii si temperaturii gazelor vor fi reduse. Rezultatul direct al unui raport de comprimare ridicat este reducerea temperaturii medii a ciclului, ceea ce conduce la reducerea intensitatii transferului de caldura prin pereti.
In cazul motoarelor cu aprindere prin scanteie este determinant a se adopta o valoare a raportului de comprimare care sa tina seama de caracteristicile constructive ale motorului si de calitatea combustibilului (cifra octanica).
La motoarele cu aprindere prin comprimare alegerea raportului de comprimare se face in functie de procedeul de formare a amestecului pentru a asigura pornirea motorului cu aprinderea si arderea sigura cu un consum redus de combustibil. Influenta raportului de comprimare asupra unor parametri ai motorului se prezinta in tabelul 1
Tabelul 1
Influenta raportului de comprimare asupra unor parametri ai ciclului motor
Parametru Tip motor ?
[-] pA
[MPa] TA
[K] pmax
[MPa] ?e
[-]
Aspiratie naturala MAS 7-10 0,09 330 3,5-5,0 0,20-0,32
MAC 17-23 6,0-8,0 0,25-0,35
Supraalimentat MAS 6-8 0,12-0,20 360 5,0-6,5 0,25-0,33
MAC 15-17 400 8,0-11,0 0,35-0,40
Supraalimentat MAC 11-15 0,15-0,25 320 10,0-13,0 0,40-0,44
cu racire intermediara 350 
In functie de tipul camerei de ardere la motoarele cu aprindere prin comprimare se poate adopta o valoare din limitele stabilite in tabelul 2
Tabelul 2
Valori ale raportului de comprimare la MAC
Tipul camerei
de ardere Raportul de
comprimare
Camera
de ardere Miscare de intensitate redusa 
a aerului 11-15
unitara Miscare de intensitate ridicata
a aerului 15-18
17-20*
Camera Camera de turbulrnta 18-22
divizata Antecamera 19-23
In lumina noilor progrese in domeniul propulsiei electrice, motorul cu ardere interna trebuie sa faca fata si acestei noi provocari. De aceea, in ultimii ani s-au inregistrat eforturi sustinute in domeniul motoarelor cu ardere interna destinate propulsiei rutiere, astfel ca au aparut o multitudine de solutii tehnice radicale, al caror scop este acela de a renunta la cauzele ineficientei motoarelor, cauze ce au fost considerate ca inevitabile in decursul acestui secol de industrializare a motoarelor cu ardere interna.
Comprimarea variabila reprezinta, in viziunea echipei, urmatorul pas in evolutia motoarelor cu ardere interna destinate propulsiei rutiere, etapa considerata ca una de tranzitie intre stadiul actual, al motoarelor cu ardere interna si cel urmator, al pilelor de combustie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Raport de Comprimare Variabil.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!