Reductor Distribuitor

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Memoriul tehnic.
1.1. Descrierea constructiei si rolul functional al reductorului.
1.2. Functionare.
1.3. Justificarea solutiei alese.
1.4. Intretinerea dispozitivului.
1.5. Norme de protectia a muncii.
1.6. Recomandari pentru proiectarea reductorului conico-cilindric.
1.7. Rodajul. 
2.Memoriul justificativ de calcul.
2.1. Date initiale.
2.2. Impartirea raportului de transmitere pe cele doua trepte.
2.3. Calculul puterilor pentru fiecare roata dintata.
2.4. Calculul turatiilor pentru fiecare roata dintata.
2.5. Calculul momentelor de torsiune.
2.6. Calculul paremetrilor rotilor dintate conice.
2.7. Calculul paremetrilor rotilor dintate cilindrice.
2.8. Calculul nivelului baii de ulei.
2.9. Alegerea capetelor de arbore.
2.10. Calculul transmisilor prin curele.
2.11. Proiectarea formei constructive a arborilor(diametre).
2.12. Proiectarea rulmentiilor.
2.13. Proiectarea capacelor de fixare a rulmentiilor.
2.14. Alegerea elementelor de etansare.
2.15. Alegerea piulitei pentru fixarea rulmentiilor.
2.16. Alegerea saibei pentru piulita de fixarea rulmentiilor.
2.17. Alegerea si verificarea penelor.
2.18. Proiectarea carcasei.
2.19. Verificarea arborilor.
2.20. Verificarea rulmentiilor.
2.21. Elemente auxiliare.
3.Desen de executie.
4.Desen de ansamblu.
5.Bibliografie.


Extras din proiect Cum descarc?

1.Memoriul tehnic.
Activitatea umana a fost, este si va fi orientata intotdeauna spre folosirea legilor naturii pentru realizarea unei vieti mai bune.
Disciplina Organe de masini studiaza elementele care intra in constructia masinilor din punct de vedere al constructiei, calculului si proiectarii, desi indica modul de proiectare a organelor de masini in constructia de masini.
Organele de masini sunt piese sau grupuri de piese care foreaza partile componente ale unor masini, ele putand fi calculate si proiectate separat de restul ansamblului.In cadrul unei masini sau al unui agregat, organele de masini sunt grupate in ansambluri care au anumite roluri functionale, de exemplu cutia de viteza de la un automobil, iar ansamblurile la randul lor pot fi formate din mai multe subansambluri, care sunt grupuri de organe de masini cu rol functional mai restrans decat in cazul ansamblurilor (de exeplu ambreajul din cutia de viteze ).
1.1. Descrierea constructiei si rolul functional al reductorului.
Transmisiile mecanice dintre motor si masina de lucru, maresc sau micsoreaza
viteza, respectiv momentul transmis, modifica sensul sau caracterul masinii, protejeaza organele masinii motoare contra sarcinilor. Reductoarele pot fi cu una, doua sau mai multe trepte de reducere, constructive, fie ca subansamble izolate, fie ca facand parte din ansamblul unei masini.
In functie de pozitiile relative ale arborelui motor si condus, reductoarele, sunt de mai multe feluri: 
o cu roti dintate cilindrice;
o cu roti dintate conice sau pseudoconice;
o cu combinatii de roti dintate conice sau angrenaje melcate cu roti dintate cilindrice.
Reductoarele cu roti dintate au o larga utilizare datorita avantajelor pe care le prezinta: 
o raportul de transmitere constant;
o gabarit redus; 
o randament ridicat;
o posibilitatea de realizare a unor transmisii de la cativa newtoni la incarcari foarte mari;
o intretinere simpla si ieftina.
Reductoarele de uz general au un singur lant cinematic deci un raport de transmisie mic si o carcasa independenta si inchisa. Elementele principale ale unui reductor, indiferent de tip sunt urmatoarele: carcasa (corp + capac); angrenajele, arborii, lagarele si elemente auxiliare. Carcasele se executa in general din fonta prin turnare. Este prevazuta cu nervuri care au urmatoarele scopuri: maresc rigiditatea ansamblului, reduc zgomotul si vibratiile, maresc suprafata efectiva de racire a reductorului.
Din punct de vedere constructiv reductorul conico-cilindric are urmatoarele elemente 
principale:
Carcasa trebuie sa asigure pozitia relativa corecta a arborilor (prin intermediul lagarelor) si rotilor dintate servind ca si baie de ulei. Carcasa se compune din doua parti: corp si capac protejand angrenajului fata de mediul exterior. 
Carcasele reductoarelor trebuie sa indeplineasca urmatoarele functiuni :
o sa asigure preluarea sarcinilor ce apar in timpul functionarii;
o sa asigure inchiderea liniilor de fortaprin fundatie;
o sa proiecteze angrenajele contra unor factori externi;
o sa pastreze lubrifiantul necesar pentru ungerea angrenajelor;
o sa asigure transmiterea caldurii spre exterior.
Tinand seama de cerintele aratate mai sus, prin forma lor constructiva, carcasele reductoarelor trebuie sa satisfaca conditii ca:
o rezistenta si stebilitate corespunzatoare;
o posibilitatea de prelucrare si asamblare simpla;
o ungerea buna a angrenajelorsi rulmentiilor;
o racire corespunzatoare;
o posibilitatea de control si supraveghere in functionare;
o forma estetica moderna;
o etc.
Carcasa se sprijina pe picioare numite si talpi prevazute cu gauri pentru fixare in fundatie.
Carcasa se asambleaza prin suruburi si se centreaza cu ajutorul unor stifturi cilindrice sau conice.
Formele constructive ale carcaselor de reductoare au evoluat destul de mult in timp, dar
intotdeauna proiectantii au tinut seama de factorii tehnologici si functionali.
Angrenajele constituie partea functionala principala a unui reductor.
Angrenajul conic.
Transmiterea miscarilor si a sarcinii intre doua axe concurente care se intersecteaza sub un anumit unghi oarecare se poate realiza cu ajutorul rotiilor dintate conice cu dinti drepti sau inclinati.
Prin analogie cu angrenajele cilindrice, unde suprafata de rostogolire este un cilindru, suprafata de rostogolire a angrenajelor conice cu dinti drepti este un con.
Flancurile dintilor rotilor dintate conice se realizeaza asemanator cu flancurile dintilor rotilor dintate cilindrice.In loc ca planul sa se rostogoleasca pe un cilindru acesta se va rostogoli in jurul unui ax, realizandu-se o rostogolire pura intre acest plan si con.Procesul de rostogolire pura, va descrie pe suprafata sferei o evolventica sferica.
Realizarea evolventei sferice este dificila, de aceea profilarea rotiilor dintate se face pe conul frontal exterior a carui axa coincide cu axa rotiilor de prelucrat, iar generatoarea acestuia este perpendiculara pe generatoarea conului de rostogolire.
Pe desfasurata se traseaza profilul evolventic si se reconstituiesten apoi din nou conul frontal exterior.


Fisiere in arhiva (26):

  • ALBA1nou.mcd
  • ALBA2.MCD
  • ARBORE1.DWG
  • ARBORE2.DWG
  • ARBORE3.DWG
  • CAL-AR~1.DWG
  • CAL-AR~2.DWG
  • CALC-R~1.DWG
  • CALC-R~2.DWG
  • CAPAC1.DWG
  • CUREA1.DWG
  • Desen citi.dwg
  • Desen citi.dxf
  • DESEN-A0.DWG
  • ETANSARE.DWG
  • PIUL-RUL.DWG
  • Pro3.mcd
  • Pro31.mcd
  • PRO32.MCD
  • PRO-CA~1.DWG
  • Reductor Distribuitor.DOC
  • RSOL1.DWG
  • RSOL2.DWG
  • RUL1.DWG
  • SAIBA-~1.DWG
  • UT-SIGLA.DWG

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!