Senzor ABS

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 1968
Mărime: 2.34MB (arhivat)
Publicat de: Man C.
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA “TRANSILVANIA” DIN BRAŞOV Facultatea de Inginerie Mecanica

Extras din proiect

Specificatie

tensiune de alimentare: 12V

informaţii formă de undă: Acesta este un exemplu al unui semnal senzor de roată tipic. Imaginea la osciloscop a tuturor celor 4 roţi ar trebui să fie aceeaşi.

Diagnosticare

Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.

Controlaţi tensiunea de alimentare:

Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din senzor.

Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea dintre borna pozitivă a conectorului şi borna negativă a bateriei. Aceasta ar trebui să fie egală cu specificaţiile. În caz contrar controlaţi cablajul, apoi ECU.

Controlaţi conexiunea la ECU:

Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din senzor şi ECU.

Măsuraţi rezistenţa dintre bornele pozitivă sau de semnal ale conectorului şi bornele corespunzătoare din conectorul ECU. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm.

Controlaţi semnalul senzorului:

Conectaţi osciloscopul la pinul cablului de semnal al ECU şi la masă. Puneţi contactul şi rotiţi volanul. Comparaţi cu imaginea indicată de osciloscop.

Diagnosticarea cu Interfata GUTMANN

Selectare meniu:

- Diagnoza

- alti senzori

- senzor roata

Efectuarea verificarii: Se efectueaza un test de rulare

Vârfurile de semnal trebuie să fie uniforme

Pot exista tabele cu alte valori în funcţie de producătorul senzorului!!!

Sensor viteza roata spate stanga – dreapta

Senzorul viteză roată trimite unităţii de comandă ABS un semnal, a cărui frecvenţă este proporţională cu viteza roată reală

Unitatea de comanda

Functionare

Unitatea de comandă primeşte semnale de la senzori care monitorizează diverşi parametri de funcţionare motor. Unitatea de comandă generează semnale de ieşire pentru a furniza raport aer/carburant, control turaţie de ralanti şi avans iniţial la aprindere optime.

Diagnosticare

Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.

Când presupuneţi că unitatea de control este defectă, asiguraţi-vă că toţi senzorii şi actuatorii funcţionează corespunzător şi că semnalele de la altă (alte) unitate (unităţi) de control sunt primite corespunzător. Apoi controlaţi tensiunea de alimentare şi conexiunile la masă ale unităţii de control:

Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul ECU.

Localizaţi conexiunile tensiunii de alimentare. Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea dintre borna (bornele) conectorului corespunzător şi borna negativă a bateriei. Acestea ar trebui să fie egale cu tensiunea bateriei. În caz contrar controlaţi cablajul şi siguranţa fuzibilă. Întrerupeţi contactul. Localizaţi conexiunile de masă. Măsuraţi rezistenţa dintre borna (bornele) conectorului corespunzător şi borna negativă a bateriei. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm.

UNITATE DE CONTROL

Identificare

Unitatea de control electronic (ECU) efectuează funcţii similare în toate sistemele de management motor. Cu toate acestea, construcţia şi complexitatea ECU poate comporta diferenţe majore, în funcţie de aplicaţie şi de fabricant. Figura 1 este un exemplu al unui ECU utilizat în mod obişnuit.

Figura 1

ECU se găseşte de regulă sub tabloul de bord sau în compartimentul motor. (Consultaţi localizare componentă).

Funcţie

Unitatea de control electronic (ECU) este controlerul sistemului de management motor. Ea primeşte informaţii de la diverşi senzori din jurul motorului şi procesează datele, fie prin calcule, fie prin comparaţie cu tabelele de corespondenţă. Rezultatele sunt apoi transmise diverşilor actuatori. Când un senzor detectează o modificare la un sistem pe care îl monitorizează, ECU reglează actuatorul adecvat pentru a menţine sistemul în parametrii săi de funcţionare. Când această funcţionare de tip cauză şi efect este automată, sistemul este denumit un sistem cu Buclă Închisă.

Preview document

Senzor ABS - Pagina 1
Senzor ABS - Pagina 2
Senzor ABS - Pagina 3
Senzor ABS - Pagina 4
Senzor ABS - Pagina 5
Senzor ABS - Pagina 6
Senzor ABS - Pagina 7
Senzor ABS - Pagina 8
Senzor ABS - Pagina 9
Senzor ABS - Pagina 10
Senzor ABS - Pagina 11
Senzor ABS - Pagina 12
Senzor ABS - Pagina 13
Senzor ABS - Pagina 14
Senzor ABS - Pagina 15
Senzor ABS - Pagina 16
Senzor ABS - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Senzor ABS.doc

Alții au mai descărcat și

Senzorul MAP

Introducere Senzorul de presiune absolută Manifold (senzorul MAP ) este unul dintre senzorii utilizati într-un motor cu combustie internă a...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Sistemul de frânare cu ABS

Sistemul ABS (engleza anti-lock braking system sau germana Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea...

Mecatronica Sistemelor de Frânare

Memoriu justificativ Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de franare mai bune...

Senzori și actuatori utilizați în construcția autovehiculelor

Dezvoltarea societății informatizate nu putea să nu se regăsească în construcția unora dintre cele mai dinamice și utilizate produse ale economiei...

Sistemul de Frânare ABS

1. Analiza constructiv-funcţională a sistemului de frânare ABS 1.1. Introducere În a doua parte a secolului XX. producţia de autovehicule s-a...

Sistemul de frânare

I. Studiul soluților constructive actuale și de perspectivă pentru sistemele de frânare ale construcția autovehiculelor Rolul funcțional al...

Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily

CAPITOLUL I Studiul solutiilor similare de autovehicule si a tendintelor de dezvoltare 1.1Solutii de autovehicule similare celui primit prin tema...

Programul Electronic de Stabilitate ESP

Constructie si functionare ESP este prescurtarea pentru(Program Electronic de Stabilizare). Sistemul trebuie sa-l sustina pe conducatorul auto in...

Tehnici de Acordare a Structurilor de Conducere

Obiectivul acestui proiect este să faciliteze întelegerea practică a problematicii generale a conducerii roboţilor mobili autonomi, prin realizarea...

Ai nevoie de altceva?