Extras din proiect
Specificatie
tensiune de alimentare: 12V
informaţii formă de undă: Acesta este un exemplu al unui semnal senzor de roată tipic. Imaginea la osciloscop a tuturor celor 4 roţi ar trebui să fie aceeaşi.
Diagnosticare
Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.
Controlaţi tensiunea de alimentare:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din senzor.
Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea dintre borna pozitivă a conectorului şi borna negativă a bateriei. Aceasta ar trebui să fie egală cu specificaţiile. În caz contrar controlaţi cablajul, apoi ECU.
Controlaţi conexiunea la ECU:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul din senzor şi ECU.
Măsuraţi rezistenţa dintre bornele pozitivă sau de semnal ale conectorului şi bornele corespunzătoare din conectorul ECU. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm.
Controlaţi semnalul senzorului:
Conectaţi osciloscopul la pinul cablului de semnal al ECU şi la masă. Puneţi contactul şi rotiţi volanul. Comparaţi cu imaginea indicată de osciloscop.
Diagnosticarea cu Interfata GUTMANN
Selectare meniu:
- Diagnoza
- alti senzori
- senzor roata
Efectuarea verificarii: Se efectueaza un test de rulare
Vârfurile de semnal trebuie să fie uniforme
Pot exista tabele cu alte valori în funcţie de producătorul senzorului!!!
Sensor viteza roata spate stanga – dreapta
Senzorul viteză roată trimite unităţii de comandă ABS un semnal, a cărui frecvenţă este proporţională cu viteza roată reală
Unitatea de comanda
Functionare
Unitatea de comandă primeşte semnale de la senzori care monitorizează diverşi parametri de funcţionare motor. Unitatea de comandă generează semnale de ieşire pentru a furniza raport aer/carburant, control turaţie de ralanti şi avans iniţial la aprindere optime.
Diagnosticare
Controlaţi conectorul (conectorii): Controlaţi conectorul (conectorii) şi dacă este necesar curăţaţi-i sau reparaţi-i pentru a vă asigura că conexiunea este bună.
Când presupuneţi că unitatea de control este defectă, asiguraţi-vă că toţi senzorii şi actuatorii funcţionează corespunzător şi că semnalele de la altă (alte) unitate (unităţi) de control sunt primite corespunzător. Apoi controlaţi tensiunea de alimentare şi conexiunile la masă ale unităţii de control:
Întrerupeţi contactul. Demontaţi conectorul ECU.
Localizaţi conexiunile tensiunii de alimentare. Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea dintre borna (bornele) conectorului corespunzător şi borna negativă a bateriei. Acestea ar trebui să fie egale cu tensiunea bateriei. În caz contrar controlaţi cablajul şi siguranţa fuzibilă. Întrerupeţi contactul. Localizaţi conexiunile de masă. Măsuraţi rezistenţa dintre borna (bornele) conectorului corespunzător şi borna negativă a bateriei. Acestea ar trebui să fie < 1 ohm.
UNITATE DE CONTROL
Identificare
Unitatea de control electronic (ECU) efectuează funcţii similare în toate sistemele de management motor. Cu toate acestea, construcţia şi complexitatea ECU poate comporta diferenţe majore, în funcţie de aplicaţie şi de fabricant. Figura 1 este un exemplu al unui ECU utilizat în mod obişnuit.
Figura 1
ECU se găseşte de regulă sub tabloul de bord sau în compartimentul motor. (Consultaţi localizare componentă).
Funcţie
Unitatea de control electronic (ECU) este controlerul sistemului de management motor. Ea primeşte informaţii de la diverşi senzori din jurul motorului şi procesează datele, fie prin calcule, fie prin comparaţie cu tabelele de corespondenţă. Rezultatele sunt apoi transmise diverşilor actuatori. Când un senzor detectează o modificare la un sistem pe care îl monitorizează, ECU reglează actuatorul adecvat pentru a menţine sistemul în parametrii săi de funcţionare. Când această funcţionare de tip cauză şi efect este automată, sistemul este denumit un sistem cu Buclă Închisă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Senzor ABS.doc