Extras din proiect
Servodirectia este sistemul cu rolul de a reduce efortul necesar pentru a modifica directia de mers a unui autovehicul prin utilizarea unei surse de putere externe. Oficial, prima licenta legata de servodirectii a aparut in 1932 in Statele Unite, apartinandu-i lui Francis W. Davis. Sursa de putere este insasi motorul autovehicului care printr-o curea antreneaza o pompa ce are rolul pomparii lichidului sub presiune in cilindrii hidraulici care comanda virarea rotilor.
Schita de principiu a functionarii servodirectiei este prezentata in imaginea de ma sus. In cazul automobilelor in special, constructia este simplificata folosindu-se un singur cilindru cu doua capete.
Forta care vireaza rotile este data de diferenta de presiune intre camerele cilindrilor.
Forta F trebuie sa fie suficient de mare pentru a invinge rezistentele exterioare, generate de frecarile dintre pneu si calea de rulare, frecari ce sunt influentate direct de incarcarea la puntea respectiva, tipul anvelopei, starea caii de rulare. Tinand cont de acesti factori, se aleg cilindrii hidraulici si presiunea necesara pe care trebuie sa o dea pompa. In principiu, principalele elemente ale unui sistem de servodirectie sunt: -distribuitor hidraulic rotativ -pompa -rezervor -cilindru hidraulic -supapa de suprapresiune Schematic, un sistem de servodirectie tipic este prezentat in Fig.3
Conținut arhivă zip
- Servodirectii Hidraulice.ppt