ARGUMENT 3 Scurt istoric al injectiei de motorina pentru automobile ... 6 CAPITOLUL 1. 7 MODUL DE FUNCTIONARE AL MOTORULUI DIESEL .. 7 2. 1.Tipuri de sisteme de injectie (din punct de vedere al injectiei combustibilului). 8 2.1. 2.Injectia indirecta (cu pre-camera). ... 8 1.2. Injectia directa . 10 1.3. Sistemele de injectie pentru un motor diesel ... 12 1.3.1. Sistem de injectie cu pompa cu elemente in linie . 13 1.3.2. Sisteme de injectie cu pompa cu distribuitor rotativ. 16 CAPITOLUL 2. .. 18 SISTEM DE INJECTIE CU RAMPA COMUNA . 18 (CR - COMMON RAIL) 18 2.1. Filtrul de motorina .. 22 2.2. Injector cu comanda electric. ... 23 2.2. Pompa de inalta presiune. .. 27 CAPITOLUL 3. TRADUCTORI 29 3.1. Traductorul de presiune atmosferica 29 3. 2.Traductorul de presiune din galeria de admisie ... 29 3.3. Traductorul de debit de aer aspirat ... 29 3.3. Traductorul pedalei de acceleratie ... 30 3.4. Traductorul turatiei motorului .. 30 3.5. Traductorul de temperatura a aerului ... 30 3.6. Traductorul de pozitie a arborelui de distibutie ... 30 3.7. Traductorul de temperatura a carburantului . 30 3.8. Traductorul de temperatura a lichidului de racire 30 3.9. Traductorul de presiune inalta a carburantului . 30 3.10. SSM ..31 BIBLIOGRAFIE . 34
ARGUMENT In timp, in raport cu nivelul atins de dezvoltarea tehnologica si a posibilitatilor deutilizare la fabricarea automobilelor, se folosesc metode din ce in ce mai complexe deproiectare, analiza, sinteza si simulare a fenomenelor, mecanismelor, subansamblurilor siansamblurilor automobilelor, parcurgandu-se mai multe etape utilizand facilitatile oferitede tehnicile moderne, care au la baza calculatoarele numerice, pentru: - efectuarea calculelor; - analiza functiilor ce definesc comportarea si evolutia unor fenomene specific domeniilor studiate; - masurarea si stocarea valorilor unor marimi ce evolueaza in timpul functionarii; - simularea functionarii unor mecanisme si subansambluri din ce in ce maicomplexe; - crearea unor modele virtuale ale unor echipamente fizice pe care se studiazadiversi parametri; - simularea in timp real a functionarii unor subansambluri sau ansambluri etc. Functionarea automobilelor si sistemelor acestora este controlata in cea mai marepare de conducator prin intermediul elementelor de comanda avand la dispozitie catevainformatii preluate de la aparatura de bord in ceea ce priveste: - valorile unor parametri functionali ai motorului (viteza de deplasare, turatia,temperatura, presiunea uleiului din sistemul de ungere); - depasirea valorilor unor parametri critici; - starea de functionare a unor sisteme auxiliare, etc. Conducerea automobilului este un proces continuu deoarece presupune interventiapermanenta a conducatorului asupra sistemelor acestuia pentru: - realizarea vitezelor si acceleratiilor de deplasare dorite; - pornirea, franarea si oprirea in conditii variate; - asigurarea corelarii caracteristicilor mecanice ale motorului cu caracteristicanecesara de tractiune (in cazul dotarii automobilului cu cutie de viteze cu reglarein trepte a rapoartelor de transmitere, neautomata); - mentinerea automobilului pe calea de rulare in deplina siguranta de circulatie; - comanda functionarii unor sisteme auxiliare de semnalizare, iluminare,climatizare, speciale etc. Desigur, in special la automobilele moderne, unele din sistemele acestorafunctioneaza in mod automat conducatorul avand sarcina doar a stabilirii unor parametricglobali ai unor regimuri de lucru. Desfasurarea activitatii de conducere in ceea ce priveste conlucrarea dintreconducator si automobil, sub permanenta influenta a mediului prin caracteristicile luicomplexe si de multe ori imprevizibile, este un proces deosebit de complex imposibil demodelat analitic sau simulat in totalitate. Abordarea, insa, a studierii parametrilor siperformantelor unor subansambluri sau subsisteme, cu scopul cresterii indicilor de calitatesi economicitate, poate fi facuta dispunand de mijloace si metode moderne de cercetarecum sunt calculatoarele numerice dotate cu programe din ce in ce mai performante. Modelarea sistemelor fizice in care se desfasoara procese de transformari energetice,modificari ale valorilor marimilor mecanice etc., presupune utilizarea unor algoritmiadecvati relativ simpli dar, in cazul in care procesele se desfasoara sub controlul factoruluiuman, intervin elemente care nu pot fi simulate, intr-o masura mai mare sau mai mica,decat prin sisteme automate. In consecinta, metoda de studiu a circuitelor de reglare aleautomobilelor, privite prin prisma teoriei sistemelor automate, permite apropiereaconditiilor propuse prin proiectare de conditiile reale de functionare. Folosirea tehnicilor moderne de cercetarea si proiectare, prin utilizarea sistemelor decalcul dotate cu programe concepute de firme specializate in elaborarea de softwareprezinta, fata de modelarea clasica, mai multe avantaje ca: - flexibilitate in modelarea proceselor datorita facilitatilor oferite de programarea lanivel obiect si nu la nivel de linie de comanda; - numarul foarte mare si diversificat de obiecte predefinite; - posibilitate definirii unor obiecte cu caracteristici speciale; - simplitate in definirea sau modificarea functiilor de transfer ale blocurilor obiect; - simplitate in corelarea programului cu baze de date in care se afla valorideterminate experimental sau calculate anterior; - simplitate in modificarea unor parametri care caracterizeaza procesele studiate; - degrevarea de realizarea algoritmilor matematici complicati in favoarea concentrariiatentiei asupra interpretarii fenomenelor studiate; - redarea numerica si grafica a valorilor marimilor ce caracterizeaza evolutiaproceselor; - timp foarte mic pentru elaborarea programelor ceea ce da posibilitate studieriiunui numar mare de variante. Prezenta lucrare este structurata in trei capitole, fiind bazata pe un suport teoretic deja existent in literatura de specialitate. In prima parte a lucrarii se prezinta istoricul injectiei de motorina pentru automobile. Evolutia din ultimii ani a motoarelor cu injectie directa este spectaculoasa, atat sub aspect energetic, cat si ecologic privind conceperea si dezvoltarea motoarelor monocilindrice performante. In capitolul 1este prezentata constructia si modul de functionare al sistemului de injectie la motoarele diesel, impreuna cu tipurile de sisteme de injectie utilizate. La capitolul 2 este prezentat sistemul cu rampa comuna Common Rail, principalele functii si elementele componente. In ultima parte sunt prezentati traductorii - senzorii utilizati la automobile parte componenta din structura sistemelor automate.
1. www.e-automobile.ro; 2. Abaitancei D.,Bobescu Gh. - Motoare pentru automobile, Editura Didactica si Pedagogica,1976. 3. Enache Valeriu - Managementul electronic al motoarelor pentru automobile, Editura Universitatii Transilvania Brasov - 2002.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.