Sistemul de Franare

Cuprins proiect Cum descarc?

Argument.pag 01
Cap 1
Frana cu tambur si saboti interiori.pag 03
Cap 2 
Frane cu disc.pag 09
Cap 3 
Frane cu banda.pag 14
Cap 4 
Frane suplimentare.pag 15
Cap 5
Defectele in exploatare ale sistemului de franare.pag 16
M.T.S.M. .pag 18
Bibliografie.pag 19


Extras din proiect Cum descarc?

Argument
Destinatia sistemului de franare. Sistemul de franare serveste la:
o Reducerea vitezei automobilului pana la o valoare dorita sau chiar pana la oprirea lui.
o Mentinerea constanta a vitezei automobilului in cazul coborarii unor pante lungi.
Eficacitatea sistemului de franare asigura punerea in valoare a performantelor de viteza ale automobilului.
In practica ,eficienta franelor se apreciaza dupa distanta pe care se opreste un automobil avand o anumita viteza.
Sistemul de franare permite realizarea unor deceleratii maxime de 6 - 6,5 m/s pentru autoturisme si de 6 m/s pentru autocamioane si autobuze. 
Pentru a rezulta spatii de franare cat mai reduse este necesar ca toate rotile automobilului sa fie prevazute cu frane (franare integrala).
Efectul franarii este maxim cand rotile sunt franate pana la limita de blocare.
Conditii impuse sistemului de franare. Un sistem de franare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
o Sa asigure o franare sigura;
o Sa asigure imobilitatea automobilului in panta;
o Sa fie capabil de anumite deceleratii impuse;
o Franarea sa fie progresiva fara socuri;
o Sa nu necesite din partea conducatorului un efort prea mare;
o Efortul aplicat la mecanismul de comanda al sistemului de franare sa fie proportional cu decelelatia, pentru a permite conducatorului sa obtina intensitaea dorita a franarii ;
o Forta de franare sa actioneze in ambele sensuri de miscare ale automobilului
o Franarea sa nu se faca decat la interventia conducatorului ;
o Sa asigure evacuarea caldurii care ia nastere in timpul franarii
o Sa se regleze usurel sau chiar in mod automat
o Sa aiba o constructie simpla si usor de intretinut
Clasificarea sistemului de franare .
o Sistemul principal de franare, intalnit si sub denumirea de frana principala sau de serviciu ,care se utilizeaza la reducerea vitezei de deplasare sau la oprirea automobilului .Datorita actionarii , de obicei prin apasarea unei pedale cu piciorul, se mai numeste si frana de picior
o Sistemul stationar de franare sau frana de stationare , care are rolul de a mentine automobilul imobilizat ,pe o panta in absenta conducatorului, un timp nelimitat , sau suplineste sistemul principal in cazul defectarii acestuia. Datorita actionarii manuale , se mai numeste si frana de mana . Frana de stationare este intanlita si sub denumirea de frana de parcare sau de ajutor. Frana de stationare trebuie sa aiba un mecanism de actionate propriu, independent de cel al franei principale. Deceleratia recomandata pentru frana de stationare trebuie sa fie egala cu cel putin 30% din deceleratia franei principale. In general , frana de stationare preia si rolul franei de siguranta.
o Sistemul suplimentar de franare sau dispozitivul de incetinire , care are rolul de a mentine constanta viteza automobilului , la coborarea unor pante lungi , fara utilizarea indelungata a franelor . Acest sistem de franare se utilizeaza in cazul automobilelor cu mase mari sau destinate special sa lucreze in regimuri de munte, contribuind la micsorarea uzurii franei principale si la sporirea securitatii circulatiei
o Sistemul de franare se compune din franele propriu-zise si mecanismul de actionare a franelor
o Dupa locul unde este creat momentul de franare (de dispunere a franei propriu-zise ) se deosebesc: frane pe roti si frane pe transmisie
o Dupa forma piesei care se roteste, franele propriu- zise pot fi: cu tambur (radiale), cu disc(axiale) si combinate
o Dupa forma pieselor care produc franarea (nerotirea), se deosebesc: frane cu saboti , frane cu banda si frane cu discuri.
o Dupa mecanismul de actionare, franele pot fi ; cu actionare directa, pentru franare folosindu-seefortul conducatorului ; cu servoactionare, efortul conducatorului folosindu-se numai pentru comanda unui agent exterior care produce forta necesara franarii ; cu actionare mixta,pentru franare folosindu-se atat forta conducatorului cat si forta data de un servomecanism.
Capitolul 1
Frane cu tambur si saboti interiori
1.1 Partile componente si principiul de functionare. Datorita simplitatii lor, franele cu tambur si saboti interiori sunt foarte raspandite la automobile.
In figura 1.1 este reprezentata schema de principiu a franei cu tambur si saboti interiori a unei roti . Solidar cu roata 1, incarcata cu sarcina Gr , se afla tamburul 2 , care se roteste in sensul indicat de figura cu viteza unghiulara ?. Sabotii 3 sunt articulati in punctele 4 pe talerul franei care nu se roteste cu roata , fiind fix.
La apasarea pedalei 7, cama 6 , prin intermediul parghiei 8 , se roteste si apasa sabotii asupra tamburului. In aceasta situatie , intre tamburi si sabotii apar forte de frecarece pot da nastere la un moment de franare Mf, care se opune miscarii automobilului. 
Sub actiunea momentului Mf, in zona de contact a rotii cu drumul ia nastere reactiunea Fr , indreptata in sens opus miscarii . Tot in zona de contact apare si reactiunea verticala a drumului Z.
In timpul franarii , datorita frecarii ce ia nastere intre tambur si garniturile de frecare ale sabotilor , energia cinetica a automobilului se transforma in caldura.
In momentul opririi, apasarii asupra pedalei , arcul 5 readuce sabotii in pozitia initiala , iar franarea inceteaza .


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Franare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!