SISTEMUL DE RACIRE CU LICHID AL MOTORULUI CU ARDERE INTERNA pg. 1. NECESITATEA RACIRII MOTORULUI CU ARDERE INTERNA 2. 2. AVANTAJELE RACIRII CU LICHID FATA DE AER ..2. 3. COMPONENTELE SI FUNCTIONAREA SISTEMULUI DE RACIRE CU LICHID A MOTORULUI CU ARDERE INTERNA . ..3. - TERMOSTATUL ...4. - RADIATORUL ...6. - ELECTROVENTILATORUL 7. - POMPA DE APA ...8. - VASUL DE EXPANSIUNE ..9. - LICHIDUL DE RACIRE .10. 4. INTRETINEREA INSTALATIEI DE RACIRE: 11. 5. WEBOGRAFIE .12.
1. NECESITATEA RACIRII MOTORULUI CU ARDERE INTERNA In interiorul camerei de ardere se ating temperaturi variind intre de 200 - 2500?C. O mare parte a caldurii generate prin ardere nu se transforma in lucru mecanic, ci este extrasa de sistemul de racire prin peretii cilindrului pistonului si chiulasei; aceste parti trebuie sa fie in mod adecvat racite pentru a conserva puterea de lubrifiere a uleiului si, in acelasi timp, pentru a nu compromite caracteristicile de rezistenta mecanica a metalelor utilizate la realizarea acestora. Din acest motiv, pentru ca temperatura maxima a organelor motorului sa fie tinuta sub o valoare critica (aprox. 95 ?C), este necesara racirea fortata a acestora. Temperatura optima (nominala) de functionare a motorului se situeaza intr-o plaja foarte stransa, de aproximativ 85 - 90 ?C. In jurul acestor temperaturi functionarea motorului este optima, consumul de combustibil si performantele dinamice fiind nominale. Sistemul de racire al motorului trebuie sa asigure atingerea intr-un timp cat mai scurt a temperaturii nominale de functionare, precum si mentinerea acestei valori in timpul functionarii motorului. 2. AVANTAJELE RACIRII CU LICHID FATA DE AER Motoarele termice moderne utilizeaza instalatii de racire cu lichid datorita avantajelor acestora, comparativ cu motoarele racite cu aer: - racire uniforma a motorului - incalzirea accelerata a motorului la pornire - puteri litrice superioare (5 - 10 %) - solicitari termice mai reduse ale pieselor 3. COMPONENTELE SI FUNCTIONAREA SISTEMULUI DE RACIRE CU LICHID A MOTORULUI Sistemul de racire cu lichid al motorului realizeaza doua functii majore: transportul caldurii de la piesele solicitate termic si disiparea caldurii in atmosfera. Transportul caldurii se realizeaza prin intermediul lichidului de racire, cu ajutorul pompei de apa, conductelor si canalelor de curgere si a termostatului. Disiparea caldurii este realizata de radiator, asistat de ventilatorul electric. 1. radiator racire 2. pompa de apa 3. ventilator 4. termostat 5. radiator incalzire habitaclu 6. supapa 7. motor termic 8. flux de aer La pornirea motorului pompa de apa (2) pune in miscare lichidul de racire care circula in circuitul format intre blocul motor (7) si radiatorul de incalzire a habitaclului (5). Dupa ce motorul a atins temperatura nominala de functionare (85 - 90 ?C), termostatul (4) se deschide si permite lichidului sa treaca prin radiatorul (1) unde se disipa caldura. Fluxul de aer (8) ce trece prin radiator poate fi natural, datorita miscarii automobilului, sau fortat, cu ajutorul ventilatorului actionat electric (3). Temperatura lichidului de racire scade in radiator datorita schimbului de caldura cu mediul. Dupa racire, lichidul este reintrodus in motor, cu ajutorul pompei de apa. - TERMOSTATUL este o supapa cu actiune dubla, care deschide si inchide circulatia lichidului de racire prin radiator. In pozitia inchis, cand motorul este rece, circulatia lichidului se face prin blocul motor si radiatorul de incalzire al habitaclului.
http://www.e-automobile.ro/ http://www.scritub.com/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.